Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 27 van 219)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-12-2005 20:45
als je weinig spullen hebt misschien wel, en zeker als je de aanhanger huurt van je pa.
De grotere show's hebben alles in een aanhanger of vrachtwagen, en halen eruit wat er nodig is voor die avond.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
28-12-2005 20:46
Bij ons staat alles in de opslag (lees: veredelde schuur) en er gaat mee wat we nodig hebben plus wat reserve spul. Dit laten we tijdens de show niet in de aanhanger slingeren.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-12-2005 20:47

Tom schreef:

als je weinig spullen hebt misschien wel, en zeker als je de aanhanger huurt van je pa.
De grotere show's hebben alles in een aanhanger of vrachtwagen, en halen eruit wat er nodig is voor die avond.
Ken weinig shows die zo werken. Bijna alle shows waar ik voor (heb) (ge)werk(t), hebben gewoon een opslag waar uit wordt getrokken wat er nodig is voor de show van die avond. Grotere shows hebben zelfs vaak meer shows op 1 avond waar op verschillende tijden apparatuur uit de opslag worden getrokken. Bij meer shows meestal bus inhuur.
Light Image
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
28-12-2005 20:56
Meestal gooi ik wat ik niet nodig heb op de werkplaats er uit. Het is wel eens voorgekomen dat er een stel speakers in de wagen zijn blijven staan maar dat is hoogst zelden.
brabantse nachten zijn lang
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
28-12-2005 21:13

Tom schreef:

als je weinig spullen hebt misschien wel, en zeker als je de aanhanger huurt van je pa.
De grotere show's hebben alles in een aanhanger of vrachtwagen, en halen eruit wat er nodig is voor die avond.
Nou dat lijkt me toch vrij onwerkelijk. Want het maakt natuurlijk wel iets uit als je met grote letters op je kar/bus/vrachtauto hebt staan dat je een drive-in show hebt o.i.d. Maar hoeveel mensen gaan met een kar na een optreden toe ? Ik tenminste niet. Dus als ze een kar/vrachtauto zien staan bij een disco/café kan je toch wel er van uit gaan dat het te maken heeft met licht/geluid.

Dus lijkt me niet zo slim om het spul in de aanhanger te laten zitten. Vraag me ook af hoe je dat wil verzekeren ?
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
28-12-2005 22:00
de grotere show's hebben juist een mooie opslag lijkt me. gewoon pakken wat je nodig hebt en dat in aanhanger/vrachtwagen dumpen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-12-2005 22:57
Ik bedoel het anders.
Wat ik in mijn aanhanger heb:
Al mijn 5 truss delen, waarvan ik er meestal maar drie nodig heb,
Mijn 5 t vier balkjes, waarvan ik er hoe raad je het meestal maar drie nodig heb.
Verder zitten al mijn lichteffecten in twee cases, die ik dan ook in de aanhanger heb staan.
Soms is het best handig om wat extra bij je te hebben, parretje om de taart uit te lichten, t barretje om die lange zaal achterin nog ff een beetje vrolijk te maken, enz.

En om nu al die losse effecten en truss deeltjes apart te laden, daar heb ik geen zin in, aanhaken en wegwezen.

Geluid laad ik wel per avond in.

Dat laat ik liever niet in de bus staan, een setje 802's is me te duur om te laten jatten sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
28-12-2005 23:26

JeroenVDV schreef:

Tom schreef:

als je weinig spullen hebt misschien wel, en zeker als je de aanhanger huurt van je pa.
De grotere show's hebben alles in een aanhanger of vrachtwagen, en halen eruit wat er nodig is voor die avond.
Ken weinig shows die zo werken. Bijna alle shows waar ik voor (heb) (ge)werk(t), hebben gewoon een opslag waar uit wordt getrokken wat er nodig is voor de show van die avond. Grotere shows hebben zelfs vaak meer shows op 1 avond waar op verschillende tijden apparatuur uit de opslag worden getrokken. Bij meer shows meestal bus inhuur.
Doen wij dan in principe iets anders.
Als wij meerdere shows op 1 dag hebben, dan laden we gelijk de vrachtwagen vol voor de hele dag (ivm met tijd en het drukke schema).
Maar dan laden we inderdaad in verband met diefstal alles uit en laten de overige kisten bij de locatie binnen staan, voor zover dat mogelijk is.

Alles is natuurlijk wel verzekerd, maar je kunt het je niet veroorloven dat je toprack of je krachtstroomcase gestolen is, en je moet nog 2 shows draaien. Vandaar dat alles de wagen uit gaat.
Verhuur & verkoop van special effects
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-12-2005 23:50
Bij de shows die ik in het verleden heb gedaan waren er losse crew-groepen samengesteld voor de shows, allemaal met eigen bus. happy :)
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-12-2005 11:13

JeroenVDV schreef:

Ken weinig shows die zo werken. Bijna alle shows waar ik voor (heb) (ge)werk(t), hebben gewoon een opslag waar uit wordt getrokken wat er nodig is voor de show van die avond.
Er zijn genoeg beroeps die altijd alles in de vrachtwagen hebben staan. De show is altijd hetzelfde, alleen kwa geluid en licht zal men soms minder neerzetten.

Grotere verhuurbedrijven hebben inderdaad een loods (o.i.d.) en nemen uitsluitend mee wat nodig is.
Deze shows zijn veelal verschillend.

@TNT
ziet er leuk uit, alleen jammer dat het perpectief niet klopt. Dat maakt het helaas een beetje knullig.

Ooit in het verleden zag de aanhanger eruit als één grote flightcase, kompleet met vlinders en bolkoppen.
Momenteel heb ik alles reclame vrij.

Door het plaatsen van reclame (...drive in show) nodig je het inbrekers gilde al uit. (slechts 1x raden wat er in zit wink ;) ) dan is nog maar de vraag of de verzekering bij diefstal uitkeert.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)