Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 26 van 80)
Moderator(s): Dré
DomeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2004
Laatste: 15-3-2008
Berichten: 15
11-3-2005 00:43
Zeker al een jaar of 8 geleden, Door een dubbele boeking een vriend gevraagd 1 show alleen te doen (verjaardags disco in een boeren schuur)
Bleek mooi een krachtstroom aansluiting te zijn, prachtig kon niet beter. Hij zou ook opbouwen enz. enz.
Nog gezegd als er wat is bellen. Ok allemaal goed.
Vervolgens krijg ik de volgende dag die set terug, stinkend en zwartgeblakerd. ontplofte amps. Drama shocked 8O Voor ruim FL 12.000,00 schade.
Oorzaak een niet 1 op 1 aangesloten krachtstroom kabel. Dus in plaats van fase - nul op je contactdoos had er fase - fase op gestaan. Er was niets gemeten stekers erin en knopjes op on en BOEM einde feest en apparatuur sad :( .
Waarom heb je niet gebeld... ehm ja bang voor reactie.
Uiteindelijk met veel, heeeel veel moeite iets meer dan de helft vd schade vergoed gekregen.

Klant kwijt - geld kwijt (geen feest geen geld) - amps en dj-set naar de sloop. sad :(
Wie nou die kabel heeft gemaakt weet ik nu nog niet en doet er ook niet toe. Kabel was/is van mij. Dus heb uiteindelijk nog mazzel met de verzekering gehad.

Daarom mensen Meten is .... Weten.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
11-3-2005 13:47

joepvandemortel schreef:

DJDS schreef:

Niet genoeg stroom.
Snel een aggegraat geregeld, eigen CD spelers gehaald, Eigen mengpaneel gehaald, en eigen kabels gehaald.
Ik zet de aggegraat aan, alles prima. Totdat ik er een CD'je in gooi. *plop* geluid weg shocked 8O Dus ik ren naar die aggegraat, heeft een of andere idioot mijn kabel eruit getrokken. Luikje moet tegenwoordig dus op slot sad :(
Ik zet de muziek aan. Geen geluid. Wat blijkt? Kabelbreuk in mijn bloedeigen kabeltjes shocked 8O sad :(
Afijn, nieuw kabeltje erin, en jawel, GELUID! laugh :D
Dus kabeltjes wegwerken, ramen verduisteren, etc.
Mensen stromen een beetje binnen, alles gaat prima..
Totdat de LJ zijn blacklightkanon aanzet. *plop* Aggegraat kapt ermee. Blijkt dat ding niet genoeg vermogen te hebben. Terwijl we alles precies hadden berekend! alles kon voluit aanstaan zonder dat ie door zou slaan. sad :( Wat blijkt? Iemand had de verwaming aangezet, inclusief het koffieapparaat, en de droger (waaaroooommm!!! angry )
Dus alles eruit getrokken en verder feesten.
Uitendelijk nog leuk feest geworden, alleen ernstig gebrek aan drank.. (ze dachten dat ze het met 3 vaten bier wel zouden redden... NOT!)
Wat ik mij dan afvraag, wij laat dan ook een verwarming, koffieapparaat en droger op zijn aggregaat aansluiten?
Denk je nou echt dat ik daar alles op aansluit? sneaky :V
Er was gewoon barpersoneel en hadden gewoon, zonder het eventjes aan mij te vragen alles erop aangesloten. shocked 8O
(Terwijl er ook gewoon een stopcontact was naast de bar maar goed...)
En met verwarming bedoel ik niet gewoon de CV maar een heteluchtblower op wieltjes laugh :D
0900-DJDS
Light to soundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-12-2004
Laatste: 4-9-2006
Berichten: 17
16-3-2005 18:09

dome schreef:

Zeker al een jaar of 8 geleden, Door een dubbele boeking een vriend gevraagd 1 show alleen te doen (verjaardags disco in een boeren schuur)
Bleek mooi een krachtstroom aansluiting te zijn, prachtig kon niet beter. Hij zou ook opbouwen enz. enz.
Nog gezegd als er wat is bellen. Ok allemaal goed.
Vervolgens krijg ik de volgende dag die set terug, stinkend en zwartgeblakerd. ontplofte amps. Drama shocked 8O Voor ruim FL 12.000,00 schade.
Oorzaak een niet 1 op 1 aangesloten krachtstroom kabel. Dus in plaats van fase - nul op je contactdoos had er fase - fase op gestaan. Er was niets gemeten stekers erin en knopjes op on en BOEM einde feest en apparatuur sad :( .
Waarom heb je niet gebeld... ehm ja bang voor reactie.
Uiteindelijk met veel, heeeel veel moeite iets meer dan de helft vd schade vergoed gekregen.

Klant kwijt - geld kwijt (geen feest geen geld) - amps en dj-set naar de sloop. sad :(
Wie nou die kabel heeft gemaakt weet ik nu nog niet en doet er ook niet toe. Kabel was/is van mij. Dus heb uiteindelijk nog mazzel met de verzekering gehad.

Daarom mensen Meten is .... Weten.
Wat ik altijd doe bij gebruik met krachtstroom/aggregaat eerst ff een par of een mushroom aansluiten op alle groepen, zolang die normaal functioneert, ga ik ervan uit dat het veilig is...
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
19-3-2005 19:29
Nou, ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik per ongeluk een knopje dicht had staan, en aan gebrek aan kennis zal het niet liggen, geloof mij wink ;)

Trouwens gister nog, ik had een feest voor ongeveer 400 mensen met een lasershow.
4 (!!) lasers en een Roadie X-Tream. Fantastisch, kon niet beter. Totdat de lasers aangingen. het was een paar seconden helemaal stil in de zaal, vervolgens de rookmachine op 100% aan, strobo, lasers volume op 60%, wat een geweld shocked 8O
Iets teveel geweld, want alles floepte eruit.
Alle stroomkabels nagekeken, niks aa het handje.
3 32 Ampere krachtstroomaansluitingen, daar laghet ook niet aan.
Wat bleek nou: de rookmachine was zó krachtig dat er enorm veel condens in de versterkers was gevormd! shocked 8O
Snel alles het andere rekje gezet, aleen geen harde muziek meer sad :(
Gelukkig alleen ee kwestie van opdrogenen alles deed het weer.
Weet wat geleerd:zet je rekjes niet bij een Roadie X-Tream laugh :D
0900-DJDS
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
19-3-2005 19:43

DJDS schreef:

Nou, ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik per ongeluk een knopje dicht had staan, en aan gebrek aan kennis zal het niet liggen, geloof mij wink ;)
Ik ook ,maar het blijft dan toch een kwestie van koppie erbij houden ,anders gebeurt het niet happy :)
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
20-3-2005 12:37
Ja dat klopt wel, maar laatst had ik bijvoorbeeld een knopje op default staan, ik eraan draaien maar er gebeurde niks laugh :D Opeens zag ik dat het default schakelaartje aan stond ashamed :$ Stomme fout, maar nu weet ik dat ik daar altijd even naar moet kijken happy :)
0900-DJDS
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-3-2005 14:47
en die hele show die je hier boven noemde is van jou en run jij...?
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
21-3-2005 17:24
Nee, die spullen hadden we erbij gehuurd happy :)
0900-DJDS
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
4-6-2005 01:44
onze domme blunder:

Alles opgebouwt cd case op de juiste plek gezet maar nog niet geopent. 10 minuten voordat het feest begint komt me maat met de mededeling: Ik heb de sleutels van mijn cd case thuis laten liggen shocked 8O Enkele pogingen het slot open te breken/maken maar niet gelukt (zo zie je maar weer hoe stevig die ADJ cd cases zijn laugh :D ) Snel naar huis gesjaced en sleutels gehaald. Onder tussen begon ik alvast met draaien maar dan wel met de cd's van mensen die wat hadden mee genomenlaugh :D .
I Love House Music!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
4-6-2005 10:55
Wrom doe je dan ook in godsnaam je case opslot ? Stel dat iemand je case openmaakt... sneaky :V
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)