Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 257 van 345)
Moderator(s): Dré
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
24-4-2008 20:54
Met de buitenzijde bedoel ik de linkerkant en de rechterkant van deze foto wink ;) .

Dus dan drukt het schuim op de behuizing (die stukjes die rond naar beneden lopen ;-) van de piano.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
25-4-2008 07:12
Nee, hoor, dat ZACHT genopt schuim in het deksel drukt niet op de pianotoetsen. De reden dat ik die stroken ZACHT genopt schuim niet helemaal links en rechts heb gezet, is omdat daar HARD schuim zit, namelijk een strook van een 7-tal cm breed, die WEL steun geeft aan de twee zijkanten van de piano (drukt op de "behuizing", zoals DJ Pacific het noemt), dus niet op de toetsen. Dat HARD schuim zit verwerkt onder de zwarte binnenbekleding in het deksel (enkel uiterst links en uiterst rechts), en dat is dus moeilijk te zien op foto. Ik heb wel met een verdikking gewerkt in dat HARD schuim in het deksel, omdat de piano ook een kromming heeft. Als je goed kijkt op volgende foto, kan je die zwarte verdikking (10-tal cm) zien in de twee bovenste hoeken van het deksel.

https://www.flightcase-brico.be/images/stappenplankeyboard/hoeken.jpg
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
25-4-2008 09:39
Ah kijk, daar is het goed op te zien, dan heb ik niks gezegt, dan rest enkel: nette kist! wink ;).
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
25-4-2008 11:01
bedankt!

Ik ben er wel opgeteld zo'n 18 uren aan bezig geweest shocked 8O

Er kruipt best wel veel tijd in, he, aan het maken van zo'n kistje. Maar de voldoening is natuurlijk nog zo groot als het klaar is. razz :p
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-4-2008 21:51
Heb ook 2 cases gemaakt, is de 2e/3e keer dat ik een flightcase maak. Eerste case was een grote voor m'n ledtubes+ledparren zonder sluitprofiel, heb ik geen foto van.
Bouwen van deze cases ging meteen een stuk sneller met de ervaring van de eerste. Kistjes blijven houtkleur, vind ik mooi en zorgt voor onderscheid met de standaard zwarte kistjes. Ze zijn overigens wel gebeitst.

Case voor fazer

Case voor laser, moet nog binnenwerk in
Waar zit de cut op dit apparaat?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-4-2008 22:42
Heb persoonlijk liever het flightcasehout met krasvaste laag, maar dit is wel weer 's wat anders. Hier en daar is nog wel ruimte voor voorbetering, maar voor kist 2 en 3 zit het al in de goede richting. Overigens jammer dat de gebruikte platte hoeken bedoeld zijn voor het 1,5mm dikke profiel, terwijl je hier 2mm dik profiel hebt gebruikt. Idem voor de overzethoeken trouwens.

Popnagels had wat minder zuinig gemogen (bij HD profiel zet ik ze om de 12cm, is nog net iets meer dan bij het normale profiel), en hadden beter in de buitenste ribbel gezet kunnen worden. (maar dat had je na de fazerkist volgens mij zelf ook al door wink ;) )

Hoe bevalt die fazer je trouwens? Ik heb nog zo'n zelfde in de kast staan die nog verkocht moet worden, heb 'm alleen een keer getest, daarna kwam ik een Jem 24/7 hazer tegen. ashamed :$ Pluspunten vind ik wel de optie om 'm met DMX aan te sturen, de hoge output en de korte opwarmtijd (90 sec), keerzijde is helaas (en daar heeft ongeveer iedere budgetfazer last van) dat het een vloeistoftroep wordt na een avond doorroken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-4-2008 22:52

Martijn schreef:

Heb persoonlijk liever het flightcasehout met krasvaste laag, maar dit is wel weer 's wat anders. Hier en daar is nog wel ruimte voor voorbetering, maar voor kist 2 en 3 zit het al in de goede richting. Overigens jammer dat de gebruikte platte hoeken bedoeld zijn voor het 1,5mm dikke profiel, terwijl je hier 2mm dik profiel hebt gebruikt. Idem voor de overzethoeken trouwens.
Hmm, heb wel 1,5mm profiel besteld, wellicht is het verkeerde geleverd, niet op gelet eigenlijk.
Popnagels had wat minder zuinig gemogen (bij HD profiel zet ik ze om de 12cm, is nog net iets meer dan bij het normale profiel), en hadden beter in de buitenste ribbel gezet kunnen worden. (maar dat had je na de fazerkist volgens mij zelf ook al door wink ;) )
Heb de handleiding van Tom gebruikt, en daar stond dat om de 20cm voldoende was, dus ook een beetje in die mate toegepast. Poppen in de ribbel heb ik bij m'n laserkist inderdaad wel gedaan, maar de fazer+kist is van mijn collega, en die was maar zo koppig om de popnagels in het midden te plaatsen omdat ie dat mooier vond razz :p ...
Hoe bevalt die fazer je trouwens? Ik heb nog zo'n zelfde in de kast staan die nog verkocht moet worden, heb 'm alleen een keer getest, daarna kwam ik een Jem 24/7 hazer tegen. ashamed :$ Pluspunten vind ik wel de optie om 'm met DMX aan te sturen, de hoge output en de korte opwarmtijd (90 sec), keerzijde is helaas (en daar heeft ongeveer iedere budgetfazer last van) dat het een vloeistoftroep wordt na een avond doorroken.
Ding bevalt goed. Dit is de versie van HQ-Power. Deze hebben we uiteindelijk gekozen na het testen van verschillende modellen: Antari (goed, maar redelijk aan de prijs), Eurolite (din connector voor AB zit niet goed bevestigd, dus drukt naar binnen bij insteken AB), Lightmaxx (ook het losse dinconnector verhaal+slecht verwarmingselement welke snel kapot gaat) en dan dus de HQ-Power (gewoon de eigenschappen van de Antari, maar ook nog eens een vriendelijk prijskaartje).
Waar zit de cut op dit apparaat?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-4-2008 23:17

Victor Junior schreef:

Hmm, heb wel 1,5mm profiel besteld, wellicht is het verkeerde geleverd, niet op gelet eigenlijk.
Hier lijkt het om flightcase materiaal van Flightware te gaan.
1,5mm hoekprofiel (8001) heeft totaal 6 groeven, 2mm hoekprofiel(8071) heeft totaal 4 groeven. (dat zien we dus op de foto)

Gebruikte overzethoeken lijken de 8508, en dat is voor 8001 profiel.

Martin.
kvm entertainment
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-4-2008 23:22

KVM schreef:

Victor Junior schreef:

Hmm, heb wel 1,5mm profiel besteld, wellicht is het verkeerde geleverd, niet op gelet eigenlijk.
Hier lijkt het om flightcase materiaal van Flightware te gaan.
1,5mm hoekprofiel (8001) heeft totaal 6 groeven, 2mm hoekprofiel(8071) heeft totaal 4 groeven. (dat zien we dus op de foto)

Gebruikte overzethoeken lijken de 8508, en dat is voor 8001 profiel.

Martin.
Inderdaad van flightware, is dan blijkbaar verkeerd geleverd. Viel me al op dat hoekprofiel er anders uitzag dan het profiel op de grote kist (wél 1,5mm). Ach, ik kan er mee leven, maar wel een puntje...
Waar zit de cut op dit apparaat?
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
28-4-2008 11:59

Victor Junior schreef:

Case voor fazer
Voor de volgende kist zou ik persoonlijk aanraden om de plaats van de rivetten wat beter uit te meten. Op deze foto zie je dat op de rechtstaande hoekprofielen de rivetten langs de verschillende kanten niet gelijk staan. Lijkt voor buitenstaanders waarschijnlijk een detail, maar ik vind het netter als dat overal gelijk is.

Overigens, de "houtkleur" heeft wel iets speciaals. Ik blijf ook voorstander van echt flightcase hout, maar dit is zeker eens iets anders.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)