Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 25 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-6-2005 14:38
Ook dat is een kwestie van een goed kontrakt:
13 Organisator staat garant voor de veiligheid van de groep/artiesten en roadcrew. Organisator is aansprakelijk voor alle persoonlijk letsel en de daaruit voortvloeiende kosten, daaronder begrepen exploitatieverlies, voor zover dat letsel is veroorzaakt door publiek dat zich zonder toestemming van OVM Sales op de PVO bevindt. PVO is slechts toegankelijk voor personen die daarvoor toestemming hebben van OVM Sales. Hieruit volgend is organisator tevens aansprakelijk voor diefstal van, of materiële schade toegebracht aan goederen toebehorend aan OVM Sales, indien de oorzaak hiervan te wijten is aan opzet, grove schuld of nalatigheid van Organisator of van personen die zich dienen te houden aan aanwijzingen of opdrachten van Organisator.
Ik ben wel erg aardig vandaag...
Komt het door het weer?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-6-2005 14:54
... Grootste ergernis: Boels 32A krachtkabel waarin de NUL en L3 zijn verwisseld. angry shut up :X
Light Image
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
19-6-2005 17:17
Weet je nou echt waar al die knopjes voor zijn?
Mag ik je dit, je dat, je zus en je zo even lenen?
Kun je aan de DJ vragen of hij misschien wat dit en dat heeft?
Mag dat knipperlicht uit? Ik wordt er duizelig van.
Kan het wat zachter/harder?
Mag ik wat meer galm op de monitor?
Artiesten die aan de draadloze mics gaan zitten welke het vervolgens niet doen.
Tijdens het opbouwen/afbouwen of er een muziekje aan kan?
Tijdens het opbouwen/afbouwen of dit blijft staan?
Tijdens het opbouwen/afbouwen of het wat zachter mag?
Wat maakt het slaan met die hamer op dat ijzer een herrie! Kan dat niet wat zachter?
Waarom hijg je en praat je zo in die microfoon?
Heb je dat nou echt allemaal nodig?
Dat hoeft niet uitversterkt te worden hoor, mijn versterker gaat hard genoeg!
Tijdens het riggen of dat zo laag blijft hangen?
Fijne collega's ala horeca bedrijven die ook even hun oven e.d. erin prikken.
Krachtstroom? Ik geef U onze technische man even, Ja wij hebben zo'n rode stekker, hoeveel ampwat? Amperes, o geen idee.
Daar in de hoek onder het balkon kun je je mengpaneel zetten.
Moet dat mengpaneel nou echt achterin midden in de zaal staan?
Pianostemmer van Keane in de Melkweg - Can you turn on a light on the piano, for the warmth on stage? Well sir, (wijzend naar de ventilatoren) it wont be much warmer on stage as it is now. (hele warme dag in augustus) O ok, but on stage the temperature is warmer then now so could you.... OK prima, zoek het dan ook maar uit!
Zelfde persoon, Could you get me a vacuum cleaner? OK sure. (hele goede dag had ik toen)
Zelfde persoon, Could you fill this bag with Ice to 10 cm? OK sure.
Zelfde persoon, Can you get me some drumsticks? Ok sure. (god mag weten waarom)
Zelfde persoon, gedurende changeover na voorprogramma, Trapt AL de kabels aan de kant, de drumsnake onder de drumriser, en roept dat de band kan komen na 2 minuten!
Nee jongens, daar kunnen we niet aan beginnen, jullie moeten gewoon je eigen eten en drinken betalen.
Drummers die hun drummatje vergeten zijn en met spijker in het podium gaan raggen.
Band die er de hele tijd doorheen speelt tijdens de soundcheck.
Zangers, wat moet ik zingen dan?
Kan ik mijn tas even hier neerleggen? En let u er dan een beetje op?
We nemen tijdens de uitvoering nog dit en dat mee, kan daar een spotje op.
En dan laatst nog een leuke. Mijn TT's mogen gebruikt worden, garandeer je dan wel dat mn naalden niet stuk gaan? En vervolgens staat onze meneer zelf met de naald op een draaiende slipmat.
Dj's die zich geweldig vinden, Djs die de hele tijd met de effecten van de DJM kloten, maar wel over de master cuen, in het rood draaien.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
19-6-2005 21:33
Laatst wat leuks laugh :D Een man (geen drank op) beweerde dat de rook die uit de rookmachine komt water is en hij ging er voor hangen en met z'n handen zijn gezicht wassen ( net zoals je het bij de wastafel doet )
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-6-2005 22:13
Artiest:
nummer drie van Mdtje 5 aub,

Affijn opgezet,
Artiest, door de mic:
Hallo nummer drie!

Ik:
die staat op

Artiest (nog steeds door de mic):
nee hoor ik hoor niet het goede nummer

Ik:
wat moet ik dan opzetten?

Artiest (nog steeds door de mic):
NUMMER DRIEEEEHIEEEE

Ik:
kom dan zelf ff kijken

Artiest komt kijken en constateerd dat het nummer 5 moet zijn wat hij wil horen.....
Artiest (weer opnieuw door de mic):
We hebben het nu voor elkaar,
en dan nu mijn nummer.

Totaal geen excuusje eraf naar ons, wij waren de klojo's......
Affijn, dan trekken wij lekker zaggies de galm eruit, kan je eens echt horen hoe zo'n klojo klinkt laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
20-6-2005 01:26
Geweldig dat lijstje van Movergauw. Veel herkenbaars laugh :D

Tom schreef:

...verhaal...

Totaal geen excuusje eraf naar ons, wij waren de klojo's......
Affijn, dan trekken wij lekker zaggies de galm eruit, kan je eens echt horen hoe zo'n klojo klinkt laugh :D
Hmm, ken dat ja. Heb ooit eens bandje uit moeten versterken met een veeeeel te klein mengpaneel achter de band in een hoekje zittend (vraag me niet hoe dat kwam, lang verhaal, niet mijn schuld). En een van die mannen: 'Ga jij nou eens luisteren, want d'r zit daar maar zo'n jochie en die kan dat toch niet... bladiebla.' Waarop die andere man zegt: 'Hoezo= Nergens voor nodig, klinkt goed.´

Maarja, die mensen die heb je altijd. Die vinden zichzelf zo´n geweldige artiest en doen alles ten koste van andere om maar niet af te gaan. Kan ook slecht tegen onterechte kritiek, bespreek het dan meestal later even met de organisatie van dit en dat was het probleem, deze beschuldigingen kregen we en dit was het eigenlijke probleem. Dan hou je iedereen te vriend.
Volgende keer Peter!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-6-2005 01:29
Artiest (nog steeds door de mic):
Mic uitzetten... sneaky :V
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
20-6-2005 08:33

Tom schreef:

Affijn, dan trekken wij lekker zaggies de galm eruit, kan je eens echt horen hoe zo'n klojo klinkt laugh :D
laugh :D laugh :D laugh :D
Thanx Dré !
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
20-6-2005 10:20
L. Vis die met je mic gaat zwieren is ook erg (hij zou er maar afvliegen).

Maarja als die eenmaal bezig is zie dan maar eens uit te leggen of ie wat rustiger wil doen laugh :D Gelukkig had ik 2 mics en hielden we op een beetje een speelse manier contact over welk nummer ik moest gaan draaien (ik had netjes een cd met tracklist gekregen van m) en is het toch nog goed gekomen.

Waar ik mezelf ook altijd aan geergerd heb in mn drive-in periode: Mensen die denken dat je subjes een danspodium zijn grr angry En als ze er niet op staan dan zetten ze er wel glazen op e.d. (wat ik dan eigenlijk liever heb)
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-6-2005 11:04
ach, als je beetje flinke stevige subjes hebt is het toch geen probleem. wink ;) leuke meisjes met korte rokjes erop, kom maaaaaaar laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)