Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 25 van 345)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
7-5-2004 15:54
Mijn case is vandaag ook eindelijk zo goed als af gekomen.
Sinds carnaval niets meer aangedaan omdat ik het niet "zocht".
Vandaag met mijn oom afgemaakt. Ik hoef nu alleen nog maar 2 plateau's vast te zetten, en schuim in de kist doen.
ReflexStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-1-2004
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 5
16-5-2004 10:52
Misschien is het al gevraagd, ik heb namelijk niet het gehele onderwerp overlopen. Is er bij die case die Tom heeft gemaakt een maximum gewicht van de spullen die je erin pleurt? d.w.z Kan dat hout en die handvatten veel aan? Cijfertjes zijn welkom!
Never argue with idiots. They'll take you down to their level and beat you with experience
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
16-5-2004 11:59
Genoeg om de kist zo zwaar te maken dat ie niet meer normaal te tillen is in ieder geval.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-5-2004 12:11
dan zijn er nog wielen. wink ;)

ik gebruik zelf het liefste meranti multiplex, dat is dan wel wat zwaarder, maar ook echt sterk. voor de kleine kistjes met een kleine overspanning kun je dan wel weer goed berken multiplex pakken.

ik heb een keer een staalstrip vastgepopt met 1 5mm popnagel in meranti. hij ging er maar moeilijk uit. (daarna het hefboomprincipe gebruikt om hem er uit te trekken) in een gemiddeld handvat gaan 10 grote popnagels. die kunnen dus een flinke last hebben. let alleen wel, dat bij handvaten het onderste deel het meeste te voorduren krijgt. (alweer het hefboomprincipe)

ook hangt het er vanaf hoeveel handvaten je in de kist zet, en dan ook daadwerkelijk gebruikt bij het tillen. ik denk dat je met 50/75 KG (afhankelijk van de hoeveelheid popnagels die erin gaan) per handvat toch wel aardig in de buurt zit.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 9473
16-5-2004 23:59
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 17-5-2004 09:20

Reflex schreef:

bij die case die Tom heeft gemaakt een maximum gewicht van de spullen die je erin pleurt? d.w.z Kan dat hout en die handvatten veel aan? Cijfertjes zijn welkom!
Zals deze case gemaakt is, kan je er mee voetballen, op staan, overheen rijden met je brommer, en dan blijft hij nog heel.
Als vul je hem 100% met bakstenen, til je hem nog aan de handvaten op.
Een klein extra truukje om hem veel draagkracht te geven, zorg er voor dat de onder en bovenkant niet in de kist valt, maar er overheen.
Op die manier kan je zelfs op de deksel staan. Als je hem er in laat vallen, dan trap je hem naar binnen.
Voldoende antwoord?
In deze kist zitten bij ons twee Data flowers, en die wegen ongeveer 10 kilo per stuk.
Wielen maken een case niet sterker, wel verplaatsbaarder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
17-5-2004 01:24
Een standaard maat fliteware fliphandle in een 10mm skinplate (HPL) wand heeft, zonder achterplaat, een scheurpunt liggen rond de 250kg (popnagels scheuren los). Bij gebruik van een stalen achterplaat wordt dat 500kg (handvat scheurt uit z'n grondplaat).

Geen 100% garantie op deze getallen (zoek zelf de diverse literatuur na voor die garantie ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
17-5-2004 10:36
Op die manier kan je zelfs op de deksel staan. Als je hem er in laat vallen, dan trap je hem naar binnen.
Voldoende antwoord?
maar lijkt mij dat de bodem sterker is dat als je de bodem *tussen* de zijkanten plaatst?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
17-5-2004 16:01

Tom schreef:

Wielen maken een case niet sterker, wel verplaatsbaarder.
ik neem aan dat dit gaat over mijn opmerking over die wielen? daarmee bedoel ik ook niet te zeggen dat de case sterker wordt. het was een reactie op Diederik, die zei dat de handvaten zoveel kunnen hebben dat de case eerder slecht te tillen werden, dan dat de handvaten zouden afbreken. door wielen is ie nog zwaarder te maken, zonder dat het je rug zou kosten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
28-6-2004 22:48
Wij zijn ook bezig geweest met het bouwen van cases. Na vele ontwerpen hebben we eindelijk eentje uitgevoerd.

Cd speler

Case is van multieplex gemaakt, helaas maar 1 keer geverft ivb tijdsduur.
Profiel zijn met de hand gezaagt toch mooi geworden (vind ik)

Omdat onze geluids set nog niet helemaal klaar is hebben wij nog geen xrl conectoors er in gezet. GIngen nu via jack door plaatje boven het mengpaneel dat er uit kan.

Ontwerp is helemaal zelf bedacht. En past bij de andere cases die wij gemaakt hebben voor het licht. Samen vormen deze cases ons meubel.

home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture10.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture11.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture2.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture4.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture5.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture6.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/case/picture9.jpg

Kisten voor het licht.

In de kisten kunnen

1 t-bar met 4 par-56 en 1 JB-Systems Exercet.
1 licht statief en geluids statief.

home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture1.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture10.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture11.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture12.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture14.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture15.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture17.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture19.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture22.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture23.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture24.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture25.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture26.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture27.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture28.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture29.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture30.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture31.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture4.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture5.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture8.jpg
home.hetnet.nl/~f.spin/meubel/picture9.jpg

Zijn er veel he razz :p

Dit zijn onze eerst flightcases
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
29-6-2004 10:10
Als ik jou was, zou ik er wieltjes onder zetten, vervoerd veel beter, want die kan ik op dit moment nog niet ontdekken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)