Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 25 van 86)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-9-2004 12:30
Je kunt Frontpage ook als kladblok gebruiken (HTML tab). Voordeel daarvan is dat je gelijk kunt zien hoe het eruit komt te zien EN aan de kleurcodes kunt zien of je alle HTML tags correct maakt, opent en sluit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
18-9-2004 12:51
Ik gebruik Zend Studio... deze kan zowel HTML als PHP met code completion, kleuren tags, lijnnummers en zelfs debuggen. Omdat het van de makers van PHP is zit de hele php engine er ook ingebouwd. Het is gemaakt in java dus werkt zowel onder windows als linux: www.zend.com

Fossalta
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
19-9-2004 11:32

Chuckie schreef:

Asjeblieft niet met dreamweaver maken.
Ik heb daar slechte ervaringen mee.
Gebruik dan een editor zoals crimson editor. (ff zoeken in google. wink ;) )
Als beginner lijkt dreamweaver heel wat. alleen als je er te lang mee doorgaat snap je uiteindelijk niks van al die tags e.d.
Gewoon notepad blijven gebruiken of crimson editor downloaden.
Hmm zet het eens online. dan kan ik er ff naar kijken, want ik snap je verhaal niet echt waarom het niet werkt/wil...
Vertel dan eens wat je slechte ervaringen zijn? Slecht gebruik door de gebruiker maakt de editor niet meteen slecht! Ik werk er ook mee, en zolang je weet wat je doet is er niets aan de hand. En bij normaal gebruik heb ik vrijwel NOOIT onnodige code gezien bij het maken van een normale pagina.

Ik begin bij een pagina altijd in Dreamweaver, en als de basis staat ga ik over op een text-based editor. (PHPed o.i.d.). Werkt prima.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
19-9-2004 12:10
Zelfde hier, ik doe alles met dreamweaver. Alleen al voor de mooie syntax coloring ;-)

sinds kort gebruik ik ook de Zend zooi, en m'n eerste mening erover is dat dat er zeeer netjes uit ziet.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
19-9-2004 12:29
Ik blijf een kladblok gebruiker (waarschijnlijk ook te zien aan de site), maar dat ben ik gewend en ik vind het wel prettig werken. Maar dat is natuurlijk alleen voor de simpele dingen, veel verder als een beetje css/html kom ik namelijk niet shut up :X
Volgende keer Peter!
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
19-9-2004 12:34
Het werkt gewoon voor geen meter.
Ik kan gewoon met kladblok/crimson editor veel betere dingen eruit halen dan met dreamweaver.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-9-2004 12:59

Chuckie schreef:

Het werkt gewoon voor geen meter.
Ik kan gewoon met kladblok/crimson editor veel betere dingen eruit halen dan met dreamweaver.
Sorry?

Ik heb de oude site compleet met dreamweaver gemaakt, werkte perfect, zag er gelikt uit en werkte prima.
De site die ik nu heb, paar dingen veranderd in de php door met dreamweaver ff flink te editten in sommige gedeeltes en dat werkt ook prima.

Dreamweaver is dus een prima programma. Nog veel makkelikker is gewoon een kant en klare cms gebruiken zoals ik nu ook doe, in principe geen html/php kennis nodig en toch een nette site (na het grondig verbouwen en samen voegen van een aantal template's).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
19-9-2004 13:26
Reind, hoe heb jij die schaduw in de tabellen gemaakt?
Volgende keer Peter!
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
19-9-2004 13:31

Reind schreef:

Chuckie schreef:

Het werkt gewoon voor geen meter.
Ik kan gewoon met kladblok/crimson editor veel betere dingen eruit halen dan met dreamweaver.
Sorry?

Ik heb de oude site compleet met dreamweaver gemaakt, werkte perfect, zag er gelikt uit en werkte prima.
De site die ik nu heb, paar dingen veranderd in de php door met dreamweaver ff flink te editten in sommige gedeeltes en dat werkt ook prima.

Dreamweaver is dus een prima programma. Nog veel makkelikker is gewoon een kant en klare cms gebruiken zoals ik nu ook doe, in principe geen html/php kennis nodig en toch een nette site (na het grondig verbouwen en samen voegen van een aantal template's).
Ik zeg niet dat dreamweaver een slecht programma is hoor. Ik zeg alleen dat het voor mij voor geen meter werkt.
En ik heb liever juist WEL die html/php kennis...
Ik vind kladblok/crimson editor gewoon lekkerder/beter werken dan zo'n programma waar alles klaargebakken voor mij staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-9-2004 21:49

Peter schreef:

Reind, hoe heb jij die schaduw in de tabellen gemaakt?
Dreamweaver en dat in de css style verwerken.

www.aboutdj.nl/templates/aboutdj/css/aboutdj.css

Bekijk die maar is in dreamweaver en je kan precies zien hoe dat gedaan is. Al zie ik nergens een schaduw om heel eerlijk te zijn ;-)
Maar alle info en stylen staan in die CSS.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)