Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 25 van 31)
Moderator(s): Dré
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
Berichten: 110
30-4-2007 00:50

XiNO schreef:

Ik heb onlang een Sync SMX2 gekocht en nu heb ik wat vraagjes:

1. De gain van Record (uitgang) is erg hoog, zelfs als ik op mijn PC de gain van de lijningang op zijn laagst zet, kraakt hij nog. Is dit op te lossen? Zo ja hoe hebben jullie dit gedaan?
2. Omdat ik bovenstaand probleem had, heb ik mijn laptop op master 2 aangesloten, hier kan ik de uitgang namelijk regelen. Het probleem is alleen dat het lijkt alsof alleen de master-uitgang stereo is... wanneer ik aan de balans draai, of de auto-pan effect uitvoer, dan hoor ik dit wel over mijn speakers (master) maar niet in mijn opgenomen mix (record of master 2)... kan dit kloppen?
3. Waar kan ik de nieuwste firmware downloaden? Ik heb een link maar volgens mij is deze enigzins oud... waar halen jullie de nieuwste vandaan?
4. Waar kan ik mijn SMX Sync 2 registreren zodat ik op de hoogte gehouden wordt van nieuwe firmware, e.d.?

Alvast bedankt!
1. gain van je kanaal meschien wat te hoog staan?
2. Je hebt idd maar 1 stereo master,
- stereo master voor de speakers.
- andere master voor de monitor(s)
3. nieuwste frimwork kun je downloaden op de site van synq.
4. vondt ik ook niet meer, maar is al wel eens gepaseerd dacht ik.
Revolution Rental
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
1-5-2007 14:13

dj merinos schreef:

1. gain van je kanaal meschien wat te hoog staan?
2. Je hebt idd maar 1 stereo master,
- stereo master voor de speakers.
- andere master voor de monitor(s)
3. nieuwste frimwork kun je downloaden op de site van synq.
4. vondt ik ook niet meer, maar is al wel eens gepaseerd dacht ik.
1. Zou kunnen maar dan moet je al héél erg in het rood gaan: record out geeft 775mV wat doodnormaal is voor een record uitgang

2. Klopt niet!
Master1 EN master2 zijn beide stereo (enkel master1 is symmetrisch)

3. Zorg ik morgen voor, beloofd! ashamed :$

4. Registreren doe je hier.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-5-2007 14:38

Marky schreef:

1. Zou kunnen maar dan moet je al héél erg in het rood gaan: record out geeft 775mV wat doodnormaal is voor een record uitgang
100mV is normaler voor een rec out (-10dBV). Elke geluidskaart kan echter inderdaad prima overweg met 0dBu (775mV). Kans is groot dat de persoon niet de opnamemixer aan het regelen is maar de weergavemixer (gebeurt wel vaker dat men naar het verkeerde windows mixertje aan het kijken is).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
2-5-2007 10:51

dj fleur schreef:

Even een algemene vraag over de mixer.
In dit topic lees je voornamelijk de problemen en afentoe mensen die gelukkig zijn. Dit lijkt mij een redelijk krom beeld. De vraag is dan dus of er onder de nieuwe SMX-2 veel uitvallers zijn? Of zijn hier een paar pech gevallen beschreven?
Voor mij toch een belangrijk gegeven, of de mixer betrouwbaar is. Nogmaals stel ik deze vraag, er is namelijk bijna geen reactie op gekomen (een uitzondering daargelaten). Is dit een mixer met een bovennormaal uitvalspercentage of zijn de hier beschreven gevallen slechts uitzonderingen?
 
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-5-2007 11:02
Bij mij: 19 verkocht, 2 problemen. Aantallen zijn te klein om er echt iets duidelijks over te kunnen zeggen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
2-5-2007 11:04
oké, bedankt happy :) als je een beetje dit topic volgt krijg je snel het idee dat elke mixer uitvalt en na een reparatie prima werkt... sneaky :V
 
P0rn0sterAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2007
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 28
2-5-2007 11:32

dj fleur schreef:

oké, bedankt happy :) als je een beetje dit topic volgt krijg je snel het idee dat elke mixer uitvalt en na een reparatie prima werkt... sneaky :V
Nee dat is niet zo, vaak hoor je meer klachten dan goede reacties op een forum.
heb zelf ook de smx2 en vind het een fijne mixer.
ook met die laatste update is de mixer weer een stukje verbeterd.
Een echte aanrader :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
2-5-2007 14:38
Ik mag zeggen dat ik een mooie kijk op de zaken heb sneaky :V :
* In de eerste serie zat (helaas) een software bug die verantwoordelijk was voor heel wat (terechte) postings. Hierdoor zijn er ook enkele exemplaren in reparatie moeten komen. Ondertussen is dit probleem volledig van de baan.
* Mensen die hun SD-kaartje foutief formateren en/of een verkeerde kaart gebruiken: alweer veel wind op de forums voor niets...
* Mensen die de handleiding "vergeten" te lezen (staat nochtans "RTFM" op de voorkaft) weer enkele postings...
* Enkele exemplaren met een slecht flatkabeltje (ook in de 1st serie). Komt overal wel eens voor, is ondertussen ook aan de QC doorgegeven.

Dit is het in grote lijnen: reeds een pak verkocht en geen speciale problemen.
Altijd opletten met wat mensen op forums schrijven: heel wat reacties (niet allemaal!) worden gepost zonder even verder na te denken; Nadien ontdenkt men dan zijn fout maar wordt de posting niet even aangepast... Als je het geheel nadien dan leest kan je inderdaad een verkeerde indruk krijgen...

Gelukkig wordt dit forum door de moderatoren strak in de hand gehouden zodat er niet te veel onzin kan worden uitgekraamd. Op andere forums loopt het soms echter mis, wat hopelijk niet de bedoeling is.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
2-5-2007 15:36
Een van de 2 mixers die een probleem hadden bij Dre is de mijne. Toen ik hem na reparatie terug had deed hij het prima. Op de reparatie fiche stond ook vermeld dat er een nieuwe dsp processor in is gezet. (dit was het probleem, deze sloeg gewoon vast, met een hoop lawaai als je een effect toepaste als gevolg)

Echter heeft mijn mixer laatst op locatie gestaan, daar heeft hij het prima gedaan. maar toen ik heb de volgende dag thuis weer inprikte is het probleem weer komen opzetten. Ik ga de software nog maar eens updaten van het weekend, en zie (vermeld) dan hoe het ermee is gesteld.
...
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
3-5-2007 11:20

Marky schreef:

Dit is het in grote lijnen: reeds een pak verkocht en geen speciale problemen.
Altijd opletten met wat mensen op forums schrijven: heel wat reacties (niet allemaal!) worden gepost zonder even verder na te denken; Nadien ontdenkt men dan zijn fout maar wordt de posting niet even aangepast... Als je het geheel nadien dan leest kan je inderdaad een verkeerde indruk krijgen...
Met dit in mijn achterhoofd stelde ik de vraag ook. Ik vind het fijn dat er nu een duidelijk antwoord is happy :) .
 

Terug naar forum Reageer (zonder quote)