Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 241 van 345)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-10-2007 18:16
Ik krijg zeer binnenkort een aantal PSSO digitale amps op proef en om ze eens uitgebreidt te testen. Mochten ze bevallen dan worden langzaam alle versterkers vervangen door PSSO.

Labgruppen is toch even buiten budget.. Om dan alles te vervangen wordt gewoon veels te gek. Zeker omdat er binnen nu en 2 maand ook een andere bus moet komen. happy :)

Maar mocht het toch zo wezen dat de PSSO 3400 niet voldoende vermogen levert op 3 bassen per kant dan is de labgruppen toch een serieuse kandidaat.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
28-10-2007 15:50
Hoi. Heb net het kistje voor mijn showmaster aangepast. Want het glijprofiel zat te dicht op elkaar.

Heb er maar gelijk een goed profiel ingezet en 8 HE lang, zodat er boven en onder een 1HE blindplaat kunnen met connectors. Ziet er wel leuk uit zo.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
29-10-2007 21:42
Zal vanaf deze kant weer eens iets posten.
Vandaag een taperackje afgemaakt. Aangezien ik mijn apparatuur meer in binnenrackjes wil gaan doen is dit de eerste geworden. Versterkers, krachtverdeler etc komen tzt ook allemaal in binnenrackjes.
Resultaat is goed gelukt vind ik.

Foto

Inhoud is:
- Soundcraft M12 mixer
- sony md speler
- pioneer cd speler
- Tc-electronics M-350 galm.

Zal binnenkort ook eens wat foto's posten van de kisten die ik voor mijn scans en heads heb gebouwd.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 13459
30-10-2007 09:32

maaarten schreef:

Hoi. Heb net het kistje voor mijn showmaster aangepast. Want het glijprofiel zat te dicht op elkaar.
Ik heb Cor net even zo'n kistje op laten meten (naar aanleiding van je mailtje van gisteren volgens mij). De ruimte tussen de profielen is 45cm. Dat is een keurige waarde als je nagaat dat het gros van de 19" apparaten een "bak" heeft van 43,5cm (en soms 44cm). En DAAR gaat het bij de Showmaster 24 fout. In de eeuwige jacht naar de goedkoopste fabrikant heeft het merk nu een fabrikant gevonden die hem voor een appel en een ei maakt (de Showmaster 24) MAAR daarbij de bak wel groter gemaakt heeft dan gangbaar is voor een 19" apparaat.

Het is dus niet zozeer de kist die fout is maar de sturing ;-)

Overigens hebben we het hier in het forum onlangs nog over gehad volgens mij.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-11-2007 21:08
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 25-1-2008 22:07
Weer een update van deze kant, laatste was 3 maanden geleden zie ik. ashamed :$

Afgelopen tijd ook weer kistjes gemaakt uiteraard. Om te beginnen 2 cases voor ieder 2 Robe Clubscan 250's:
Getipt
Zijkanten
Open
Er mist trouwens nog iets aan beide cases, ben benieuwd of iemand ziet wat ik bedoel. sneaky :V

Vervolgens een 10HE rack, inclusief een naar de wensen van de klant gemaakt connectorpaneel:
Het nodige boorwerk later
Dicht
Zonder deksels met connectorpaneel
Close-up

Vervolgens voor Jeroen nog 3 kistjes waarvan de binnenkant nog gedaan moet worden. Op speciaal verzoek voor deze cases het gladde hoekprofiel gebruikt, in plaats van het geribbelde (HD) hoekprofiel.
Zijkanten
Van boven
2 Van de kisten zijn voor een CDJ800, de andere (iets hogere) case is voor een XTC.

Voor mezelf ook nog tussendoor wat tijd gevonden om kistjes te bouwen. Helaas mist van al deze cases nog de binnenkant wegens tijdgebrek. De foto's wanneer ook de binnenkant klaar is volgt tegen die tijd.

Op zoek naar een compacte oplossing voor een Scenesetter
3HE dimrackje
Case voor een Showtec Clubfazer boven op het dimrack
Fazercase zonder deksel (en zonder schuim)
Overzichtsfoto met daarop ook een case voor 2 JB-Systems Puma's

Er staan ook nog 2 cases voor mezelf in een hoekje voor ieder 4 scans, maar die missen nog de wielen en het binnenwerk dus die leken me niet echt de moeite om te posten. Die zullen ook nog wel volgen.

Edit: links aangepast.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
8-11-2007 21:14
Hoe boor jij die gaten in dat connector paneeltje?
Ik moet binnenkort hetzelfde doen, maar weet niet precies hoe het het beste gaat...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
8-11-2007 21:27

Martijn schreef:

Afgelopen tijd ook weer kistjes gemaakt uiteraard. Om te beginnen 2 cases voor ieder 2 Robe Clubscan 250's:
Getipt
Zijkanten
Open
Er mist trouwens nog iets aan beide cases, ben benieuwd of iemand ziet wat ik bedoel. sneaky :V
Zitten er nou aan elk deksel 2 scharnieren, waar er 3 zouden horen te komen? Of moet ik, zoals Jeroen me al aanraadde, dan toch maar eens langs de Hans Anders? ashamed :$ razz :p
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-11-2007 21:43

partyfish schreef:

Hoe boor jij die gaten in dat connector paneeltje?
Ik moet binnenkort hetzelfde doen, maar weet niet precies hoe het het beste gaat...
Eerst goed aftekenen met een kraspen en winkelhaak (dat is ook het belangrijkste van alles, het boren stelt weinig voor), daarna op de plaatsten waar de gaten/gaatjes komen met een centerpons een putje slaan en vervolgens boren. Hiervoor zijn speciale gatzagen voor metaal te krijgen. Belangrijk is daarbij dat je het zaakje smeert met boor-olie zodat het boren makkelijker gaat en de gatzagen langer meegaan. Het boren zelf doe ik met een kolomboormachine. Daarmee kun je goed druk uitoefenen en is het koppel over het algemeen ook groter bij lagere snelheden. Dat hoeft geen hele dure te zijn, ik gebruik zo'n Ferm ding van 50 euro. Daarna even de vette zooi weghalen met een doekje wasbenzine en klaar ben je. (Maar reken erop dat je, zeker als je ook het paneeltje nog moet "ontwerpen", je er zeker 3 uurtjes zoet mee bent)

René Eppink schreef:

Zitten er nou aan elk deksel 2 scharnieren, waar er 3 zouden horen te komen? Of moet ik, zoals Jeroen me al aanraadde, dan toch maar eens langs de Hans Anders? ashamed :$ razz :p
Scherp, dat was het inderdaad. happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-11-2007 22:26
ideetje om die flightcases voor de scans te voorzien van stapelschotels voor de wielen?
Verder wel erg overdreven om voor beide kisten wielen te monteren, stapelhoeken was ook een optie geweest of mis ik iets?

als je alles gelijkvloers kunt laden zou natuurlijk erg mooi wezen en zijn wielen idd erg mooi.. happy :) maar die ruimte heb ik dan weer niet.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
8-11-2007 22:55
Zijn niet mijn kistjes, de klant wilde graag onder beide cases apart wielen. Ze zouden meestal toch in de bus en opslag getipt worden dus vandaar dat het zo is gedaan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)