Forum > Algemeen Forum

Stroom verdelen

(483 reacties. Pagina 24 van 49)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
10-1-2006 14:27
Ik vind het allemaal nogal ver gaan (vooral als je nagaat dat mijn goedgekeurde 32A krachtstroomaansluiting (van meterkast naar "showroom")) gewoon met 5x4 kwaddraad is uitgevoerd.

Maak eens een zwerfkast open en gebruik dat als voorbeeld...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
10-1-2006 16:12

DJ Bastisito schreef:

djwireless schreef:

big bang schreef:

Lijkt me al een stuk handiger, zorg dan alleen wel dat het klepje van de 32A IN en UIT naar de zeikant staan, anders staan ze elkaar in de weg in open gevallen. De 16A moeten uitereaard naar boven staan dan.

Overigens ben ik er een voorstander van om een 32A verdeler vanaf de ingang tot aan de zekeringen met 64A kabels en (contra)stekkers uit te rusten, zodat deze ook legaal en veilig in het geval van een 64A aansluiting kunt gebruiken. Nadeel in dit geval is dan wel dat de 32A uit wel appart afgezekerd dient te worden.

ik gebruik 6mm2 masief kan veel meer hebben als de flexibele kabels(is speciaal draad wat ik heb)

ben bang dat dat er niet meer op past
Massief als in installatiedraad? Lekker soepel wordt dat dan sneaky :V

En wat moet ik me bij speciaal draad voorstellen? Zuurstofarm gedemineraliseerd goudgecoat koperdraad?
nee dit draad wordt normaal gebruikt bij huisaansluitingen van een normaal huis (grotere huizen krijgen 10mm2 of 15mm2)
foto
foto
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-1-2006 16:15
Da's dus gewoon installatiedraadsneaky :V
Light Image
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
10-1-2006 19:30

JeroenVDV schreef:

Da's dus gewoon installatiedraadsneaky :V
is onmogelijk dit draad word gebruikt in de huisaansluitingen en niet als instalatie draad overal te koop word alleen aan bedrijven verstrekt die met nuon eneco werken wink ;) kan ook veel meer hebben volgens de monteurs met wie ik werk (en ik neem aan dat hun het weten want het is hun werk)
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-1-2006 19:31

djwireless schreef:

JeroenVDV schreef:

Da's dus gewoon installatiedraadsneaky :V
is onmogelijk dit draad word gebruikt in de huisaansluitingen en niet als instalatie draad overal te koop word alleen aan bedrijven verstrekt die met nuon eneco werken wink ;)
Ik weet niet hoe je draad voor vaste installatie in huizen dan wilde noemen? laugh :D
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
10-1-2006 19:33
Leg eens uit wat het verschil is tussen jouw koperen draad en de koperen draad die je bij elke doe het zelf zaak kunt kopen?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-1-2006 19:35

DJ Bastisito schreef:

Leg eens uit wat het verschil is tussen jouw koperen draad en de koperen draad die je bij elke doe het zelf zaak kunt kopen?
Iets met "gedemineraliseerd goudgecoat" enzo shut up :X

Kan best andere kwaliteit enzovoorts hebben hoor, ik ken het spul niet. Maar ontkennen dat het installatiedraad (stug, bij regelmatige beweging breekbaar) is lijkt me wat ver gaan wink ;) Niet geschikt voor gebruik in spullen waar veel mee gesjouwd gaat worden dus.
Light Image
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
10-1-2006 19:45

JeroenVDV schreef:

DJ Bastisito schreef:

Leg eens uit wat het verschil is tussen jouw koperen draad en de koperen draad die je bij elke doe het zelf zaak kunt kopen?
Iets met "gedemineraliseerd goudgecoat" enzo shut up :X

Kan best andere kwaliteit enzovoorts hebben hoor, ik ken het spul niet. Maar ontkennen dat het installatiedraad (stug, bij regelmatige beweging breekbaar) is lijkt me wat ver gaan wink ;) Niet geschikt voor gebruik in spullen waar veel mee gesjouwd gaat worden dus.
waar het om gaat is dat ik dit draad wil gaan gebruiken en over dat het breekbaar is het ik nog nooit van gehoord in draad van 6mm2 zit toch amper beweging in???
wat ik wel weet is dat als het vriest dat het dan wel kan breken heb het gisteren nog mee gemaakt
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
10-1-2006 21:15
Vooral bij het insteken en uittrekken van je cee stekkers krijg je beweging, en vooral als het paneel van dun alluminium of plaatstaal is.
De kans dat de aders (meestal precies aan de schroefverbinding) afbreken is zeker aanwezig.
En geloof maar als je nul wordt onderbroken is de ramp niet te overzien.

Ik zou gewoon soepele draad gebruiken (zijn de kosten ook niet) Wordt veelal in meterkasten ook toegepast.
brabantse nachten zijn lang
RodiBakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 136
10-1-2006 22:04
Dit zijn aan de kleuren te zien kabels van de nutsbedrijven. Als je soepel 6mm2 gebruikt, de juiste adereindhulsjes of ampjes krijg je echt geen problemen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)