Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 232 van 250)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
4-3-2014 00:30
Voor 400.- doe je een tape-act. En alleen als je in kan prikken. laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
4-3-2014 13:06
Weetje wat sneu is:
Als je een offerte doet voor twee dagen een complete vergaderset met 36 posten en geluid erbij,
klant geeft mondeling aan je de opdracht te bevestigen,
en dan blijkt dat de klant bij abuis aan een ander bedrijf de bevestiging gestuurd te hebben en er niet meer onderuit kan sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
4-3-2014 13:21
Kan hij er bij jou wel onderuit dan sneaky :V
Niet goed, wel hard!
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
4-3-2014 13:47
Hier van de week ook zoiets. Een klant belt op en geeft aan ons te willen boeken, dus gegevens genoteerd en een contractje gestuurd.

Krijg ik een paar dagen later een mailtje : "We hadden meerdere offertes aangevraagd en daarbij zat er voor ons een geschiktere aanbieding bij. Bij deze zien we af van verdere samenwerking." sad :(

Dus ik het volgende mailtje gestuurd:

"Dat is een vervelende verrassing, aangezien ik met je vrouw al telefonisch overeengekomen was dat wij het feest zouden verzorgen… wat is precies de reden dat een andere aanbieding geschikter was?"

En uiteraard was de reactie:

"het financiële plaatje past beter in ons budget".

Tja, wat moet je ermee... in principe heb je een overeenkomst, een mondelinge overeenkomst is immers ook rechtsgeldig. Maar bewijs het maar eens, en dan nog kunnen mensen zich gaan beroepen op de wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen. Die bedenktermijn geldt waarschijnlijk niet voor onze business (valt onder vrijetijdsbesteding) maar toch.

Maar goed, stel dat je na een hoop (al dan niet juridisch) getouwtrek je gelijk krijgt. En wat dan? Dan moet je een optreden gaan verzorgen bij een klant waarmee je "ruzie" hebt, dat is natuurlijk bijna een garantie voor gezeik. En niet alleen tegen jou, ook tegen vrienden, familie, op social media, op forums (ik heb het al eens meegemaakt) enzovoorts.

Uiteindelijk kost zoiets je veel meer dan die paar honderd euro die je nu laat schieten, dus ik laat het er meestal maar bij. De fatsoensnorm "afspraak is afspraak" geldt blijkbaar niet meer tegenwoordig...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
4-3-2014 14:14

YourLiVe schreef:

Uiteindelijk kost zoiets je veel meer dan die paar honderd euro die je nu laat schieten, dus ik laat het er meestal maar bij. De fatsoensnorm "afspraak is afspraak" geldt blijkbaar niet meer tegenwoordig...
Juist, dat vind ik nog het ergste...

Ik heb zelfs al eens een vereniging gehad die een feest afbelde vanwege een sterfgeval. Het feest zou op een later moment alsnog doorgaan. Okay, geen probleem dacht ik.
Van het (jaarlijkse) feest, dat ik al meerdere malen verzorgde, heb ik tot op heden (4 jaar later ofzo) niets meer gehoord. Ik heb nog steeds mijn twijfels of dat sterfgeval er ook wel werkelijk was, het moet toch niet erger worden?
Niet goed, wel hard!
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
4-3-2014 15:30
Een exuus is vlug verzonnen.
Een klant die bij mij een feest had vastgezet, belde na 4 maanden het feest af met de reden dat zijn vrouw 5 maanden zwanger was en ze hun huwelijk zouden uitstellen, 1 week later hoorde ik van een collega dat hij het feest mag verzorgen (hij is 100 euro goedkoper) zo zie je maar hoe vlug ze een exuus hebben. die klant is nu helaas 50 duurder uit want hij moest mij 150 euro annulatie betalen.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
4-3-2014 15:38
Belachelijk... het lijkt wel of de prijs het enige is wat nog telt tegenwoordig, als een ander vijf tientjes goedkoper is kun je het wel vergeten sad :(
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SoundpowerStandaard Lid
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 28-10-2024
4-3-2014 15:43
Dat is dus een perfect voorbeeld waarom je gelijk een overeenkomst op papier moet zetten inclusief handtekeningen... als er handtekeningen gezet zijn kan je in ieder geval annuleringskosten doorberekenen als ze later toch besluiten de afspraak te cancellen om een flutreden. (mits dat natuurlijk netjes in je algemene voorwaarden opgenomen is natuurlijk)
Zodra het een mondelinge afspraak betreft ben je in 9 vd 10 gevallen de l#l... of je beland in een "welles-nietes" verhaal waar er uiteindelijk meestal alleen maar verliezers zijn!
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
4-3-2014 16:02
@Jake: en wat is het effect van die 150 euro? Jouw naam naar de vaantjes??

Willen we niet allemaal het goedkoopste zijn?
Wie van jullie koopt er iets willens en wetens ergens anders als het in een webshop 10% of meer goedkoper is??
Denk dat iedereen daar schuldig aan is. Toch is service ook niet onbelangrijk en hebben sommige goedkope adresjes daar veel moeite mee...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
4-3-2014 19:22
Moest die klant laster verspreiden via het net, dan zorg ik wel dat het stopt.
De klant tekent een contract en voor ze hun handtekening plaatsen, zeg ik ze de voorwaarden eerst goed te lezen, dus ze weten wat ze tekenen en dan moeten ze achteraf niet moeilijk doen al ze cancellen om welke reden dan ook.
Vorig jaar was er een koppel die hun feest afbelde omdat ze uit elkaar waren, dus huwelijk ging niet door, risico als je feest al 1.5 jaar voordien al vaststaat, het koppel heeft niet moeilijk gedaan om de annuleringskosten, ze begrepen het wink ;)
Moest ik 100% zeker weten dat een feest wordt afgezegd door een sterfgeval dan zou ik uit respect geen annuleringskosten aanrekenen, maar meestal cancellen met één of andere leugen, en in mijn voorwaarden staat duidelijk dat de annuleringskosten 150 euro bedragen en dat reken ik dan ook aan, waarom zou je het niet aanrekenen als het in de voorwaarden staat en beide partijen hebben getekend.

Wat ik ook niet meer doe, is een door mij ondertekend contract op sturen, zodat ze het op hun beurt kunnen tekenen en dan het dubbel terug sturen. Nu stuur ik 2 contractjes op die ik nog niet heb ondertekend, de klant moet ze beiden ondertekenen en dan terug sturen, (9/10 worden contracten bij mij thuis of bij de klant thuis getekend) dan zet ik er mijn handtekening onder en ik stuur ze één exemplaar terug. Ik heb zo ook eens problemen gehad, een klant belt me en zegt dat het feest niet meer doorgaat, ik vraag of hij het feest per mail wil afzeggen maar dat wilde hij niet doen, ik vroeg mijn contracten terug en hij zei dat hij ze had weggesmeten. op de dag van het feest belt hij me op en vraagt waar ik blijf, ik zeg euh je hebt het feest afgezegd en dus heb ik een ander feest aangenomen, hij zei ik heb hier een getekend contract liggen, tja daar sta je dan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)