Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 23 van 345)
Moderator(s): Dré
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
24-4-2004 11:06
1 x bewerkt. Laatst door Dewazige op 24-4-2004 11:32
Neutrik heeft in het assortiment een aantal tulp chassis voor standaard D montagegaten.
www.neutrik.com/images/ock/sublevel/view/1_204_1386454248.jpg
Maar doe het in een keer goed en ga voor XLR. Een no-name XLR stekker is maar een fractie duurder dan een beetje tulpstekker en je hebt er veel langer plezier van.
Lost in Music
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
24-4-2004 11:31
oh, dat wist ik niet. de no-names schijnen inderdaad goed te zijn, maar ik zou liever voor Neutrik gaan. dat is gewoon degelijk spul.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KoenvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 21-4-2007
Berichten: 13
24-4-2004 11:37
Ik zou het ook wel meer chique vinden mocht alles met xlr zijn maar aangezien kabels van de platenspelers niet ingewerkt zijn zou ik het een beetje verspilling vinden om op de cinch stekker van mijn platenspelers een xlr aansluitstuk te steken om vervolgens in de case terug omgevormd te worden naar cinch. Mocht ik nog ruimte hebben ik m'n case van de platenspelers zou ik dat zeker overwegen maar nu vind ik het een beetje raar.
Ook neems ik mijn platenspeler soms mee naar cafés en plaatsen waar er geen zijn, die ik dan gewoon aansluit op het mengpaneel. Dan moeten die xlr's ook terug omgevormd worden naar cinch. Voor de duidelijkheid een fotootje van m'n case (het schuim zit niet echt mooi op z'n plaats en ja, het is niet echt heel netjes die kabels zo er uit, het verklaard al veel dat ik de cases gratis heb gekregen) studwww.ugent.be/~kvceuleb/dj/draait.jpg .
Bedankt voor de reacties!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-4-2004 13:46
Het hele XLR idee op dj apparatuur is mooi, maar ik ben er uit ellende vanafgestapt. Mag je raden waarom dat connectorpaneel niet meer in een kist zit razz :p . Je huurt 1 technics ofzo bij , je moet verloopkabeltje scoren. Je verhuurt een mixer, overal zit xlr op, juist je moet allemaal verloopkabeltjes hebben, of ze slopen toch het connectorpaneel eruit. Tis mooi als je alleen op jezelf afgestemd bent, maar als je een beetje handig wil zitten in de verhuur, bij dj spul gewoon tulp gebruiken. Met echte neutrik tulpstekkers en microfoonkabel ertussen doe je makkelijk even lang dan met XLR kabels.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-4-2004 14:08

koenvc schreef:

Ook neems ik mijn platenspeler soms mee naar cafés en plaatsen waar er geen zijn, die ik dan gewoon aansluit op het mengpaneel. Dan moeten die xlr's ook terug omgevormd worden naar cinch.
En daarom nemen hebben de meesten die met XLR werken standaard zoiets extra bij zich:
www.new-line.nl/v/6014
KoenvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 21-4-2007
Berichten: 13
24-4-2004 15:38

CyberDance schreef:

Tis mooi als je alleen op jezelf afgestemd bent, maar als je een beetje handig wil zitten in de verhuur, bij dj spul gewoon tulp gebruiken. Met echte neutrik tulpstekkers en microfoonkabel ertussen doe je makkelijk even lang dan met XLR kabels.
dit is wat ik bedoelde :-)
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
24-4-2004 15:49
Tom (Cyberdance) zit in de verhuur.. ik denk niet dat jij je spullen verhuurd?
Cyber wel.. en als hij een tt met een mengpaneeltje verhuurd voor een klein feestje dan hebben hun geen XLR op hun hifi versterker.. daarom gebruikt hij daarvoor nog gewone cinch connectors.. MAAR wel van Neutrik dus nog wel kwaliteit... Ik denk dat cyber ook gewoon XLR gebruikt voor de andere dingen..?(anders is het best wel zonde van dat connector paneel in die nieuwe kist...)
PS: Tom zei een pagina terug dat we het niet over kabels meer zouden hebben..... laugh :D
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-4-2004 18:20
Alle andere dingen is idd XLR.
Dat connectorpaneel in dat nieuwe kistje ligt erin om te passen, is een tijd terug uit een dj mixer kist gehaald, vanwege eerdergenoemde ellende. Moet dat paneel nog altijd es ontmantelen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KoenvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 21-4-2007
Berichten: 13
24-4-2004 20:18
Als ik ga draaien is er meestal al een volledige installatie voorzien, als er dan soms geen platenspelers zijn moeten die via cinch aangesloten worden.
Bij mij thuis staat alles zoals het staat, dus geen gefriemel.
Uit mijn platendraaiers die ingebouwd zitten in een case komen cinch kabels.
Het enige waarvoor ik me kan voorstellen dat ik xlr's nodig heb is voor ergens op een fuif waar een ingebouwde discobar staat zonder platenspelers maar je er wel kan aansluiten via xlr, maar dat ben ik nog nooit tegengekomen, want deftige ingebouwde installaties bevatten reeds platendraaiers.
Daarom dat ik dus vroeg ofdat er geen cinch chassis delen bestonden :-).
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
25-4-2004 01:51
Volgende 6 kissies zijn ook alweer in aanbouw:
4x technics kist en 2x djm-600 kist, moeten woensdag af wegens verhuurd met koninginnenacht/dag sad :(
www.licht-verhuur.nl/div/SLCases_1.jpg
www.licht-verhuur.nl/div/SLCases_2.jpg
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)