Forum > Geluid

Genoeg voor Carnavalswagen?

(224 reacties. Pagina 23 van 23)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
10-11-2007 13:08

djmikes schreef:

hea 100DB wij mogen hier in limburg zuid maar 90/95 DB
maar meestal als alle wagens op een plein bij elkaar staan beginnen de wie blaast wie weg wedstrijden

vorig jaar de grote winaar kwa toppen de groep met 2setjes masterblaster sp2 toppen zeer goed in een halve cirkel gezet voor de spreiding van eht geluid

kwa bass was een groep met 12 zelfbouw bassen met 18inch B&C speaker gevuld aangestuurd met crown versterkers boxen opgestapeld 6 naast elkaar en dan 2rijen

iemand nog echte extreme voorbeelden ??
Dat fenomeen is hier in brabant ook shut up :X . Gaat vaak dan om hardstyle (omdat die muziek nu eenmaal het hardste gaat shocked 8O ) en dan draaien alle wagens het volume op. En dan heb je dus van die wagens met 4 dubbel 15" hoorngeladen kasten die echt hard doordrukken, moet zeggen dat ik dan wel versteld sta van een 'carnavalswagentje' met een flinke aggregaat ervoor, maar dat is natuurlijk weer niet de intentie van carnaval wink ;) .
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Ferry18Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2007
Laatste: 9-12-2009
Berichten: 18
11-11-2007 19:57
Nu iets anders;

Ik hoorde dat als je baskasten in de carnavalswagen zet op de kop, dus door een rooster naar de grond kijkend. Er meer laag te horen zal zijn, en een betere verspreiding.

Omdat de bas nu onder de wagen zich zelf geleid.

Zou dit kunnen?
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
13-11-2007 14:36
ik denk dat dit ten eerste zeer afhankelijk is van welk type baskast het is. Ten tweede denk ik dat het opzich nog wel eens waar zou kunnen zijn, maar dan praat ik wel over de hoeveelheid bas op de wagen zelf, niet eromheen.
Misschien zou het ook nog eens kunnen dat de gehele wagen als klankkast gaat fungeren.... (dit kan natuurlijk alleen bij de juiste eigenfrequentie enz... )
Ik zou zeggen, test het eens uit, ben wel benieuwd.
Alles uit, behalve het licht!
Ferry18Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2007
Laatste: 9-12-2009
Berichten: 18
14-11-2007 19:29
Carnaval duurt nog even he, ;)

Niemand verder geen mening en/of ervaringen hier mee?
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
14-11-2007 20:54
Ik denk dat je dat per situatie moet bekijken. Zo kunnen de voor en tegens liggen aan het kastprincipe en hoe de algehele constructie als één geheel samenwerkt, of dat juist niet doet. Het lijkt me te onrealistisch om hier een vuistregel aan te verbinden. Ik kan me een situatie voorstellen waar het een gewenst effect heeft maar zo zijn er ook situaties waar vooral negatieve effecten spelen. Als zowel positieve als negatieve effecten optreden is het de vraag welke effect uiteindelijk overheerst. Een juiste uitvoering lijkt me cruciaal.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)