Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 229 van 345)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
19-5-2007 11:46

Soundmaster M schreef:

Okee, dan weet ik daarvoor genoeg.
En waar koop ik Flightcase-spul?
- "Conijn" (of naja, die ene winkel... wink ;)) in Eindhoven (helaas geen halfbouw kisten meer door die appelflappen in Rotterdam)
- Martijn de FlightcaseBoer(boom) (https://www.mcase.nl)
- Flightcase onderdelen: nadeel: geen penn maar flightware; iets minder kwalitatief spul...

Met die laatste leverancier heb ik geen ervaring, verder hebben zowel Andy (conijn) als wel Martijn prima verstand van zaken en wordt je bij beide goed geholpen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-5-2007 12:06

big bang schreef:

- Flightcase onderdelen: nadeel: geen penn maar flightware; iets minder kwalitatief spul...
Plaats dan ook de link,
https://www.flightcaseonderdelen.nl
Nette duidelijke website. wink ;)

Prima service, afhalen kan ook, alles op voorraad.
Zelfde materiaal al Dré ooit eens heeft verkocht.

Martin.
kvm entertainment
Soundmaster MStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 14-9-2013
Berichten: 18
19-5-2007 13:52
En het Hout?
Berken of Meranti?

En bij 19", moet de afstand tussen die mount dingen 19" zijn, of met de mount erbij.
Dat laatste denk ik.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
19-5-2007 14:06
Berken is wat duurder, maar veel steviger. Berken dus.

De ruimte tussen 2 wanden van de case maak ik voor rackprofiel meestal rond de 488/490mm. Dan kom je altijd goed uit.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-5-2007 22:37
ik heb vandaag dan ook maar weer eens snel even een soort van case in elkaar gezet voor 4, T-4 barren. Omdat ik weer enkele nieuwe barren erbij heb en tot nu toe telkens na een jaar de parren kon vervangen ivm deuken enz. Heb ik gekozen om per direct een andere vervoersmethode te gebruiken. Hierbij het resultaat.

https://www.mijnalbum.nl/Album=ANTVGZOH

daarnaast komt er nog een case waarin 2 barren passen en deze boven op de bestaande case kan zetten.
Mocht dit bevallen dan wordt het geheel uitgebreid met nog een dergelijke set.

(waarom geen meatracks).. Mn zusje heeft het een tijdje terug uitgemaakt, die jongen is lasser en was reeds bezig in zn vrije tijd om een tweetal racks te bouwen. Echter door ruzie heeft meneer nog geen zin gevonden om de racks af te maken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
29-5-2007 22:42
Weer eens wat anders als een meatrack en vind het een leuk alternatief. Qua stevigheid zal het niet heel veel onder doen en vind het er netjes uitzien. Bijkomend voordeel lijkt me dat je ze tijdens klussen met de open kant tengen een muur kunt zetten en vol kunt gooien met flightcase deksels oid, terwijl het er nog best netjes uitziet. Leuk gedaan! happy :)

Enige nadeel lijkt me dat je nog wel eens in de verleiding zou kunnen komen vanalles er bovenop te gooien tijdens vervoor, waarbij ik me sterk afvraag of de bovenkant dat zal houden...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-5-2007 22:43
Op zich wel een aardig idee.
Had alleen i.p.v. die ophangbeugels tweelatten (per kant)op de plaat vastgezet. (waar de handgrepen zitten.)

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-5-2007 22:47
mm met die extra case erboven wordt het al snel krap hoor. Dit geheel is nu een 120-125cm hoog. met de andere erop een 180 cm. denk dat de truss er niet eens meer bovenop past.

Geheel is gemaakt van 18mm, kan redelijk wat hebben denk ik. tevens zit ik erover te denken evt een aantal metalen hoekstrippen aan de binnenkant te monteren om zo te verstevigen en hem te kunnen gebruiken als podium. maar das voor later.

dank je happy :)

KVm, kan niet ivm uitstekende parren bij de T-bar.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
29-5-2007 22:49
Mag ik misschien vragen wat voor verf jij gebruikt? Ik ben zelf namelijk al een tijdje op zoek naar goede verf voor mijn zelf bouw cases. Ik had de laatst een keertje acryl latex gebruikt van de HEMA, maar dat is niet echt donker zwart maar meer donker blauw. En het lijkt wel of de verf nog afgeeft bij aanraking.

Nu moet ik voor een paar dagen terug een paar plankjes zwart hebben en geen tijd/zin om te verfen. Dus maar een spuitbus uit de kast gepakt waar ik vroeger ook mijn uitlaat mee gespoten had. Is dus hittebestendige verf. En dit beviel mij best wel qua kleur. Alleen het is niet echt de goedkoopste oplossing.
Cyberlights in the house :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-5-2007 22:52

Watt-Xtra schreef:

mm met die extra case erboven wordt het al snel krap hoor. Dit geheel is nu een 120-125cm hoog. met de andere erop een 180 cm. denk dat de truss er niet eens meer bovenop past.
Dat bedoelde ik niet, ik heb het over de Tbar waar de lampen aanzitten die op hoek ijzers hangen.

Daarvoor zou ik houten latten gebruiken. (met inkepingen zodat de Tbarren keurig in je case hangen. (en dus ook de lampen niet tegen elkaar, of de case kunnen schuren)
[EDIT schreef:

Was iets te snel (of te langzaam) begrijp het parren "probleem". (heb ik geen last van, "custom made")

@Laxap
Flexa latex. (wat zwart is moet zwart blijven wink ;) )

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)