Forum > Newbie Forum

Wanbetalers

(243 reacties. Pagina 22 van 25)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
12-8-2009 11:24

KVM schreef:

Tevens n poos terug 2x cdj-1000 verhuurd, (heb netjes kopie paspoort, enz enz enz) zouden op maandag terug komen, maar nee.
Vraag je geen borg?

Martin.
Koop je daar nieuwe spelers van? Lijkt me niet....
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-8-2009 11:49

eriswa schreef:

Koop je daar nieuwe spelers van? Lijkt me niet....
Nee, maar borg verhoogt wel de drempel.
Bovendien heb je dan in iedergeval een deel terug, en iets is beter dan niets.

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
12-8-2009 13:15
Die borg is in dit geval (en de meeste gevallen) ook een schijnveiligheid....

In het geval van 2 CDJ-1000's met een marktwaarde van, laten we zeggen, meer dan 1000 euro per stuk (Natuurlijk afhankelijk van het type en de leeftijd) gaat iemand met kwaad in de zin niet miereneuken om die 200 euro die hij niet terugkrijgt. Als hij de CDJ's op Marktplaats verkoopt voor 800 euro per stuk heeft hij alsnog een dikke 'winst' gemaakt.

Daar sta je dan met je 200 euro. (voorbeeldbedrag) Iemand met kwaad in de zin maakt zich niet druk om zijn betaalde borg. Alle gegevens zijn verder toch vervalst, dus niemand die ze wat kan maken. Het enige wat er misschien nog overblijft zijn eventuele beelden van een beveiligingscamera.

Ik denk, dat die CDJ's never nooit niet meer boven water komen. Het is nu eenmaal roofgoed, gezien de populariteit en de hoge waarde. Je moet haast jezelf erbij verhuren om te zorgen dat je de apparaten terug krijgt.
I am a TimeDriver!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-8-2009 14:33

ideedeluxe schreef:

Daar sta je dan met je 200 euro. (voorbeeldbedrag) Iemand met kwaad in de zin maakt zich niet druk om zijn betaalde borg. Alle gegevens zijn verder toch vervalst, dus niemand die ze wat kan maken.
Wat ik uit het verhaal van willem begrijp, dat gegevens niet vervalst zijn.
Een beetje "jatter" die wil zo goedkoop mogelijk uit zijn, dus de borg vormt wel degelijk een drempel. Daarnaast is het nog maar de vraag of hij ze voor 800euro verkoopt.

Martin.
kvm entertainment
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
12-8-2009 18:45
Een van de regels bij losse verhuur hier is:

Als er iemand op donderdag/vrijdag belt voor een product als:
CDJ-1000
DJM-800
Apollo
Mac 250EN
Pearl
Martin LJ setje

Is het standaard nee, tenzij het een collega ofzo is natuurlijk.

Die producten zijn gewoon te makkelijk mee te nemen, en hebben teveel waarde om risico mee te nemen.
Een borg weegt daar nooit tegenop.
Pearl 2000 in da house!!
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
12-8-2009 19:48
En wat als je op woensdag belt?
En wat krijg je dan wel mee op donderdag en vrijdag?
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-8-2009 20:30
Donderdag/vrijdag zijn juist vaak de last-minute-moet-nog-een-DJ-set-hebben-dagen.. Zegt natuurlijk helemaal niks. Zou het verdachter vinden als iemand op maandag/dinsdag even snel een CDJ-1000 nodig heeft.
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-8-2009 21:20
Feit is wel dat als iemand van plan is om te jatten het over het algemeen snel snel en last minute moet.

Wat vaak enorm helpt is een beetje doorvragen. Niet iedereen die ff wat wil jatten is even bekend in de markt en bereidt zich even goed voor op bepaalde vragen die iemand die het goed voorheeft wel gewoon weet.

En verder geldt hier: niet vertrouwen = helaas pindakaas. Liever 5x een pio set op de plank laten staan dan 4x 't risico nemen en 5de keer set pleitos.

Van de politie moet je het in ieder geval niet hebben als het om terugvinden van je spullen gaat is hier eveneens de ervaring. Ik heb er 1x heel veel geluk mee gehad en zo goed als de complete buit terug gevonden, maar dat was dan ook omdat ik eea zelf op het spoor was gekomen. (en vervolgens heeft het een jaar !!!! geduurd voor de politie actie ondernam...)
Momenteel zwerven er nog steeds ergens 4x cdj en 3x DJM van me ergens rond, maar ik heb de hoop inmiddels wel opgegeven om die terug te vinden. Als je ziet wat er (vlak na de release van de djm800) al op marktplaats aangeboden werd is dat soort gejatte spullen ook een speld in een hooiberg zoeken.

Voor wat wanbetalers betreft: onbekende opdrachtgevers sowieso vooraf laten betalen of op zn minst 50% vooraf (of eventueel meer, afhankelijk van je kosten, zodat je iig die terug hebt moest het in de soep lopen).
Wat ook nog wel eens wil werken (zeker bij grotere bedragen) is om een soortvan betalingskorting te geven als er vooraf betaald wordt (met dan duidelijk vermeld dat het geld bijvoorbeeld 7 dagen voor aanvang evenement op de rekening moet staan oid).
Laten betalen bij aanvang op de avond zelf van grote bedragen zou ik sowieso nooit toelaten. Wat is de extra moeite om het geld de dag ervoor even over te maken (tenzij het er niet is...)?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-8-2009 22:07

Dj Nathan schreef:

Een borg weegt daar nooit tegenop.
Zoals eerder vermeld het is een drempel.
Stel dat je CDJ-1000 al 20 keer verhuurd is. (gevonden prijs op internet 60 euro huur.)
Aan huur heeft dat ding 1200euro opgebracht, tel daar de borg bij 200 euro zit je op 1400euro. Een beetje verhuurder is ook dealer.

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
13-8-2009 09:38

KVM schreef:

Dj Nathan schreef:

Een borg weegt daar nooit tegenop.
Zoals eerder vermeld het is een drempel.
Stel dat je CDJ-1000 al 20 keer verhuurd is. (gevonden prijs op internet 60 euro huur.)
Aan huur heeft dat ding 1200euro opgebracht, tel daar de borg bij 200 euro zit je op 1400euro. Een beetje verhuurder is ook dealer.

Martin.
In een situatie waar een bedrijf totaal geen andere bedrijfskosten heeft, gaat je verhaal op. Dan moet alleen wel het pand weg, de bus weg, geen personeel, er mag geen licht branden, je mag niet naar de wc en ook zelf niets verdienen.

Was het maar zo simpel!
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)