Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 22 van 32)
Moderator(s): Dré
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
4-4-2004 19:38
Goed bezig! Wat betaal je nou voor zo'n DJ?

Weet iemand trouwens of je nog verplicht bent auteursrechten te betalen voor de muziek? In België is dit met SABAM geregeld, maar is er in Nederland ook zo'n soort organisatie?
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
4-4-2004 20:15
Weet iemand trouwens of je nog verplicht bent auteursrechten te betalen voor de muziek? In België is dit met SABAM geregeld, maar is er in Nederland ook zo'n soort organisatie?
Sssst...Straks krijg je wéér zo'n discussie wink ;). Zoek eens op Buma (Stemra).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
4-4-2004 22:06

Juiced schreef:

Goed bezig! Wat betaal je nou voor zo'n DJ?

Weet iemand trouwens of je nog verplicht bent auteursrechten te betalen voor de muziek? In België is dit met SABAM geregeld, maar is er in Nederland ook zo'n soort organisatie?
Normaal kost hij 1400/1500 euro maar door connecties krijgen we hem stukken goedkoper.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-4-2004 09:50

sylvia schreef:

Ik was op de fiets, maar ook dat viel niet meer mee razz :p . Ik geloof dat ik zelf op dat moment vond dat ik wel met twee DAP cd-koffers + een FC met twee CDJ-100 erin op de fiets naar huis kon. (Vreemd genoeg dacht ik daar aan het begin van de avond nog heel anders over.)
Foto's van zaterdag 27 maart staan inmiddels weer op de site:
home.hetnet.nl/~sylvia_van_gaal/pics/k270304.htm
(Met voor de kenners idd een wel zeer brakke foto van mij ergens erbij, inmiddels aardig op weg naar de toestand die ik hierboven beschreef.

Het goede nieuws is dat het bezoekersaantal inmiddels is verdubbeld ten opzichte van de eerste avond twee jaar geleden. Kennelijk heb ik inmiddels een goede naam weten op te bouwen met dit feestje. (Maar daar heb je weer weinig aan als je een eenmalige party wilt organiseren.)

Eén van de twee dj's was op tijd (half uur voor aanvang), één kwam exact 1 minuut te laat binnen, gaat op het podium staan "hé, nou hoor ik ineens niks meer?". Autocue, liedje afgelopen. Ergo, als draaien voor een dj niet hetzelfde is als een stukje fietsen, zorg er dan voor dat ze minimaal een half uur voordat ze moeten beginnen binnen zijn. Kunnen ze even installeren, zien hoe alles opgesteld staat en eventueel nog wat opmerkingen plaatsen over b.v. het licht.

Rond half 1 zat de tent aardig vol, maar de dj kon de boel niet echt op gang krijgen, en dj nummer twee (ik doe niet aan "line-up" met vaste tijden, gewoon samen beslissen wie wanneer draait) stond ergens te ouwehoeren. Die heb ik ook maar het podium opgestuurd met het verzoek gas te gaan geven, want anders zou ik zelf gaan draaien. (Kan het niet hebben dat de mensen de volgende keer pas om 2 uur binnen komen, als je eenmaal de 'naam' hebt laat op gang te komen, kom je er bijna niet meer vanaf.)

Feestje was leuk, super, gezellig. Iedereen verder lekker bezig, geen ellende gehad met bezoekers. Installatie bleef heel en functioneren, da's ook wel eens anders geweest.

Van de zes mensen die ik had om op te ruimen en schoon te maken was er eentje depri, en die moest natuurlijk tijdens de schoonmaak praten met één van de anderen, die dus ook geen bezem pakte, en twee waren er te dronken om nog iets te doen. Bleven er dus twee over, 's jammer en ook iets waar ik de volgende keer zéker wat minder vrijblijvende afspraken over ga maken met de medewerkers.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-4-2004 13:30
Leuk feestje zo te zien. Vooral die hond met lichtgevende ogen is een high-tec detail wink ;)

Maar-eh: op welke foto sta jij nou? Ik herken je zo gauw niet...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-4-2004 13:33
Ik kende mijzelf eerst ook niet meer terug (schaam). Links:
home.hetnet.nl/~sylvia_van_gaal/pics/k270304/Dscf0076.jpg

Die hond had er trouwens officieel niet ingemogen, is zielig voor zo'n beest op drukke disco's. (Maar dit was vrij vroeg op de avond.)
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
7-4-2004 18:10
[hele slechte grappenmode]
Ach, dan kan je gelijk van het gezeur af dat er geen hond op je feestje komt sad :(
[/hele slechte grappenmode]

Ziet dr gezellig uit!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
8-4-2004 11:08
kat bedoel je wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
8-4-2004 13:23
En ook wij zijn bezig een concept op te zetten.
www.relaxationtheparty.tk (wordt zsm .nl;))

Het betreft een 5tal feesten, die we de week na elke toetsweek gaan organiseren, zodat alle tweede fase leerlingen lekker kunnen relaxen (vandaar ook de naam ;))

Edit: niks is nog zeker of het doorgaat enzo. We zijn nu op zoek naar verhuurbedrijven.. Enzovoorts...
We gaan het niet met onze eigen verhuur doen, omdat je dan krijgt van "daar heb je hun ook weer :S".
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
8-4-2004 17:05
Heb even jullie site bekeken, en je verteld daarop dat je ieder feest van locatie wil wisselen. Dat zijn vijf locaties per jaar! Ik weet niet waar je woont, maar ik zou hier in maarssen en omstreken met héle grote moeite vijf locaties kunnen vinden die mij en mijn bezoekers voldoende kunnen bieden.

Wat je denk ik beter kan doen, is even die aankondiging weghalen, en één uitbater zoeken. Hier je eerste feest houden, en dan kijken of alles bevalt. Gaat alles goed met garderobe, security, drank etc., en vindt de uitbater alles ook op rolletjes (nou ja, er gebeurt altijd wat) lopen, dan zou je een contract af kunnen sluiten. In dat contract leg je data voor de vier nog te komen feesten af. Zo zijn jullie zeker van je zaaltje, de uitbater zeker van zijn verhuur, en hoogstwaarschijnlijk krijg je nog korting ook.

Ander voordeel van een vaste zaal, is dat je de zaal PLUS het personeel een beetje leert kennen. Dat stuurt gewoon véél makkelijker aan, en mensen zijn bereid meer voor je te doen naar mate ze weten dat jij bezig bent een serieus feestje neer te zetten.

Als je serieus over wil komen, en niet wil hebben "daar heb je hun weer", moet je proberen ook een zo serieus mogelijke uitstraling proberen te hebben. Probeer echte leuke thema's ofzo te bedenken, zo maak je iedere keer iets anders van de zaal, en merken mensen dat je ook daadwerkelijk bezig bent iets te organiseren. Maak er geen "mushroom"-feest (niet lullig bedoeld), daarmee bedoel ik een doorgezakte aluminium balk met 8x par eraan, een derby en een mushroom, strobo en rook. Wat je zegt, probeer wat leuke dingen (paar mac's of martin scans misschien in je budget? een MX-10 of Mac250 zijn niet zó enorm duur in je verhuur) te huren. Moet je uiteraard wel de kennis in huis hebben!

Succes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)