Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 22 van 35)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
17-7-2005 22:51
"Sweex 10/100Mb Netwerkkaart, PCI 14,95 " << bij de mediamarkt 4,95 (als je die in de buurt hebt) deze zijn auto-sensing.. dat wil zeggen dat het niet uitmaakt of je een cross of straight kabel gebruikt.

Fossalta
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-7-2005 23:58
Hallo Powerbeat,

Powerbeat schreef:

De kast alleen al met voeding kost het bedrag. Zolang als ik ermee doe doe ik ermee. Maar bedankt voor je advies.
En je kan desnoods gefaseerd de boel upgraden.

@Reind
Zo hard gaat het tegenwoordig niet meer met de vooruitgang op "processorgebied", in tegenstelling tot een paar jaar terug. Voor minimale "snelheidswinst" betaal je nu toch vrij veel extra, zeker kijkend naar de "top-processors" e.d..
Het extra geld is het gewoon niet waard. En een systeem op de groei kopen heeft ook géén zin. Tegen de tijd dat je bijvoorbeeld de processor wilt updaten, kun je beter gelijk alles weer opnieuw kopen.

Een pc heeft een andere levensduurverwachting (de tijd dat je er wat mee kan, niet dat hij ter zielen gaat) dan bijvoorbeeld een dure eindversterker.
De investering in TE dure spullen heeft dus géén zin, en zoals Dré ook al zei, als je NIEUW koopt, koop dan niet de "snelste" spullen (omdat die relatief veel te duur zijn).

Het systeem wat Powerbeat heeft aangeschaft kan nog wel een tijdje mee. De prijs die ik er voor vroeg was toch het meest gebaseerd op de kast zelf.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-7-2005 02:45
De snelste spullen is wat anders als een stel goede spullen.

Tuurlijk hoef je geen P4 3,2Ghz extreme edition te kopen maar een P4 2,6Ghz met hyperthreading bijvoorbeeld is gewoon goed te betalen en kan nog een behoorlijke tijd mee en je geniet nu al van een lekkere snelle pc (al hangt dat van wel meer af als alleen een processor).
Voor pak um beet knutsel je voor 500€ een nieuwe pc in elkaar die minstens 2 jaar mee gaat, dat veel liever dan een tweede hands bak kopen van 250€ die de zooi maar net trekt.

Goedkoop is vaak ook duurkoop en pc's zijn daar geen uitzondering op. Slimste om nu te doen is naar mijn mening een pc samen te stellen met een 64bits processor, das de toekomst en je betaal er amper extra voor.

Heb net ff die ad van je bekenen trouwens en das inderdaad wel oude hardware maar racks zijn duur. Ik zou alleen zodra ik geld beschikbaar had alles er uit rausen en er wat snellers voor terug bouwen, een P4 met alles on board en een paar mooie raid array's zou helemaal niet misstaan in zo'n rack.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-7-2005 09:57
Hallo Reind,

Reind schreef:

Heb net ff die ad van je bekenen trouwens en das inderdaad wel oude hardware maar racks zijn duur. Ik zou alleen zodra ik geld beschikbaar had alles er uit rausen en er wat snellers voor terug bouwen, een P4 met alles on board en een paar mooie raid array's zou helemaal niet misstaan in zo'n rack.
Het was ook de bedoeling van Powerbeat om het zo te doen.
Nu heeft hij een systeem waar hij dan even mee vooruit kan, in de tussentijd kan hij dan verder sparen voor snellere hardware.
Het belangrijkste is gewoon dat hij een stabiel systeem heeft, welliswaar géén supersnel systeem. Maar ik denk echt dat hij hier toch even mee vooruit kan.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-7-2005 12:48
Ik heb nog wel een upgrade set voor hem te koop hoor ;-)

Mijn P43,2 extreme gaat er uit zodra en macs komen met een intel processor, kan ik mooi een dual boot gaan draaien met windows XP en OS-X. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
18-7-2005 13:26
Dus die komt te koop? vraagprijs en spec's zou ik wel leuk vinden dan Reind... ashamed :$ laugh :D En indicatie van wanneer?Edit, heb nu ook mijn newtwerkkaart voor in deze pc. En een Crossed Cable. Zal wanneer alles werkt even posten of het lekker werkt enzo. Webbie zie ik vanavond namelijk!De Sweexx was uitverkocht en kosstte 9 euro. Hoor ik ook niet veel goeds over. Dus sitecom voor 14,95 bij Mediamarkt happy :)
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-7-2005 18:49
Zal nog wel even duren voor de Mac met intel processor een feit is. Kan nog maar zo een jaar duren.....

Wat er in de tussentijd gebeurd op processor gebied zal de prijs uiteindelijk bepalen. De P4 die ik nu heb is in de tijd dat ik hem heb amper in waarde gedaald. De P4 loopt namelijk op zijn einde qua productie proces, sneller e.d kan bijna niet meer met de huige core en achitectuur van de P4.

De vooruitzichten van de mac die een intel processor aan boord heeft zijn goed. Hij zou een factor 5 beter presteren onder OS-X dan de huidige G5 power processor doet. Prijs van een mac zal gaan zakken omdat de processor geen exclusief onderdeel meer is voor de mac, daarnaast zullen de andere hardware fabrikanten geen power pc compatible hardware meer hoeven te maken aangezien alles x86 zal worden.
Prijs van een mac zal dus gaan dalen..... dat hoopt iedereen tenminste ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
18-7-2005 23:18
Ik heb nu dus de pc. Webbie heeft echt alles goed voor me geregeld. Nogmaals bedankt, 1stvolgende keer dat je een pc aanbied... laugh :D Netwerk werkt goed en zoals ik wil. Geen klachten. Sneller als mijn P4 1,6 ghz 256 mb trouwens omdat hij beter georganiseert is.
I'll take you to the KoffieShop...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-7-2005 23:21
Hallo Powerbeat,

Fijn dat alles nog werkte toen je thuis alles aansloot.... laugh :D .

Wanneer ga je de Maya inbouwen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
18-7-2005 23:53
Eerst even lekker op vakantie. De 13e augustus moet alles netjes gebruiksklaar zijn met de maya. Hoeft nog niet perfect maar iig mixbaar happy :) . De centen he... shut up :X ashamed :$
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)