Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 212 van 289)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
5-3-2009 10:34
Nou, dan is er toch nog steeds niks aan de hand? Als jij het goed doet, met of zonder die €200 euro zullen ze alsnog wel zeggen, je mag blijven.

Stimp schreef:

Soms moet je al blij zijn dat je een kans krijgt.
Dat is absoluut waar. Ik zou zelf ergens niet snel gratis gaan staan. Mocht het ergens voor de eerste keer zijn waar meer in zit, dan maak ik wel altijd een leuk prijsje, inderdaad, even een soort proef-draaien. Dit is overigens alleen bij cafe'tjes ed. Drive-in show'tjes voor ong 50 man gaan hier wel standaard weg voor 250 euro.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-3-2009 10:50
200 euro is erg veel voor een horeca dj hoor. Tuurlijk, er zijn wel kroegen die dat betalen, maar die verwachten daar wel een professionele ervaren dj voor (en groot gelijk hebben ze). Onze Derkie heeft die ervaring nog niet en mag dus inderdaad blij zijn als iemand hem een kans wil geven die ervaring op te doen. Vooral als je regelmatig in een tent kan draaien is dat een hele leuke manier om het vak te leren.

Dat wil niet zeggen dat je het voor niks moet doen, maar reken wel een redelijk tarief dat past bij je vaardigheden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
5-3-2009 11:22

YourLiVe schreef:

200 euro is erg veel voor een horeca dj hoor. Tuurlijk, er zijn wel kroegen die dat betalen, maar die verwachten daar wel een professionele ervaren dj voor (en groot gelijk hebben ze). Onze Derkie heeft die ervaring nog niet en mag dus inderdaad blij zijn als iemand hem een kans wil geven die ervaring op te doen. Vooral als je regelmatig in een tent kan draaien is dat een hele leuke manier om het vak te leren.

Dat wil niet zeggen dat je het voor niks moet doen, maar reken wel een redelijk tarief dat past bij je vaardigheden.
Ook dat klopt. Was er alleen verder niet op ingegaan of die €200 een "goed" bedrag was. Meer het feit dat dit bedrag genoemd was en het ging om gratis of niet.

Probleem is vaak dat als je in een kroeg oid wilt draaien dat vaak iedereen al zat dj's heeft. Erg lastig om tussen te komen, heb ik ondertussen al gemerkt.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
5-3-2009 12:34
Vroeger had je in elk dorp één "the place to be" op zaterdag.
Het was een erebaan, als je daar als dj aan de slag mocht.
En vergeet niet dat je er vaak een hoop aan kan koppelen wat opdrachten betreft.
Resident dj in een gemiddelde kroeg zal ergens tussen de 50 en 100 verdienen op dit moment,
afhankelijk van de grootte van de gelegenheid, en de kwaliteiten van de dj.
NOrmaal uurloon voor de Heerhuowaardse tempel (+1000 bezoekers capoaciteit) voor personeel hier, is ongeveer 10 euro per uur.
Een resident dj zal daar hoogop het drie dubbele van krijgen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
5-3-2009 14:11
Hm, wel erg lastig dus. Ik ben benaderd door een van de dj's daar om een keer te komen draaien en eventueel in de toekomst nog vaker. Ik heb hem gevraagd wat hij er voor krijgt. Ik denk dat ik me hier dan gewoon aan aanpas.

Even wachten op een reactie dus.
Verder moet ik er ook rekening mee houden dat als ik daar draai ik niet ook nog een drive-in show kan verzorgen. Het zal dus wel enigzins moeten compenseren.

Ik hou jullie in elk geval op de hoogte,
Bedankt voor de reacties tot dusver!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-3-2009 15:29

Derkie schreef:

Verder moet ik er ook rekening mee houden dat als ik daar draai ik niet ook nog een drive-in show kan verzorgen. Het zal dus wel enigzins moeten compenseren.
Dat is voor mij de reden dat ik in principe niet meer op vrijdag of zaterdag als dj zonder apparatuur werk (spoedklusjes uitgezonderd). Ik verdien gewoon veel meer met een showtje erbij.

Het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe vaak je met de drive-in geboekt wordt. Als je maar 1x in de maand met de drive-in op pad bent kun je in de horeca meer verdienen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-3-2009 15:40

Derkie schreef:

Hm, wel erg lastig dus. Ik ben benaderd door een van de dj's daar om een keer te komen draaien en eventueel in de toekomst nog vaker. Ik heb hem gevraagd wat hij er voor krijgt. Ik denk dat ik me hier dan gewoon aan aanpas.
In dat geval liever niet onder de prijs van die dj gaan zitten, want dan kan het zijn broodroof ook nog zijn als je je werk netjes doet.
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
5-3-2009 17:34
Bij ons in het feestcafe krijgt de Dj dacht ik op een doordeweekse avond 125,- ex. BTW.
Verder weet ik van een bevriende DJ dat als men hem boekt via het boekingskantoor waar hij onder valt dat ze dan +- 225 ex BTW per avond voor hem kwijt zijn. Daarnaast wanneer het gaat om echt grotere tenten, Time-out oid, gaat het wel richting de 4 a 5 bankjes.

Ciao
Mr. Jameson...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-3-2009 15:45

abnpranger@home.nl schreef:

Verder weet ik van een bevriende DJ dat als men hem boekt via het boekingskantoor waar hij onder valt dat ze dan +- 225 ex BTW per avond voor hem kwijt zijn.
Doet'ie goed, daar zul je wel VEEL goodwill van 't boekingskantoor voor moeten hebben, je werk ZEER goed doen en een soort "identiteit" hebben waardoor ze je graag hebben...
Daarnaast wanneer het gaat om echt grotere tenten, Time-out oid, gaat het wel richting de 4 a 5 bankjes.
Da's nieuw dan. In 't verleden betaalden dat soort tenten ECHT niet meer dan 200-250 voor een DJ...
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
6-3-2009 16:14

JeroenVDV schreef:

Daarnaast wanneer het gaat om echt grotere tenten, Time-out oid, gaat het wel richting de 4 a 5 bankjes.
Da's nieuw dan. In 't verleden betaalden dat soort tenten ECHT niet meer dan 200-250 voor een DJ...
En dat is dan best grof verdienen, als tech op een avond vang je ±€300,- en dan zie je op een avond, echt wel 3 tot 6 DJ's voorbij komen.
Ik wil niet zeggen dat die mensen het niet verdienen, sterker nog, ik zou niet in hun plaats willen staan. Artiesten, en dat is een goede dj, zorgen ervoor dat ik een fatsoenlijke, dik belegde, boterham kan verdienen. Gelukkig ben ik de horeca uitgegroeid maar het was zeker een plezierige, profijtelijke, dronken ( laugh :D ) periode met veel en keihard werken.

Wat je kan vragen voor je diensten, het maakt niet uit of je een tech of artiest bent, hangt af van je kwaliteiten en ervaring.
Leeftijd heeft hierin absoluut geen rol. Ik ken riggers van 20, die honderd keer beter zijn dan iemand van 35, die ook al een paar jaar riggen.

Voor hoever hetvolgende voor dj's geldt, weet ik niet.
Bij tech's is het gangbaar voor een een leerling(stagehand) ±100€, tech ±175€, gespecialiceerd tech ±250, crewchief ±350€ per dag.
Prijzen zijn natuurlijk altijd in onderhandeling met de opdrachtgever, altijd hoog inzetten. wink ;)
Let wel, hier heb ik het over, serieuze producties met meer dan 10.000 bezoekers of horeca etablisimenten met een omzet van ±20.000€ per avond.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)