Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 210 van 345)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-12-2006 01:16

CyberDance schreef:

Inmiddels weer een stapje verder razz :p
Rackjess
Waarom de keuze voor dit model versterkers?
En niet de geschakelde voeding types?

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
25-12-2006 19:14

KVM schreef:

Waarom de keuze voor dit model versterkers?
En niet de geschakelde voeding types?

Martin.
Een paar redenen eigenlijk:
*Enerzijds budgettair. Heb erg leuke deal kunnen maken op uiteindelijk bijna 30 versterkers (incl de 4 van JoostHWC). Als je bekijkt wat je daar aan MC/Turbo E serie of Lab fP serie voor hebt kom je een stuk minder ver, je hebt er dan een stuk minder nodig maaarrrr dan kom je tot t volgende punt:
*Flexibiliteit. Door t grote aantal versterkers kan ik ze nu enorm flexibel inzetten. Een aantal losse versterkers en wat 2-weg rackjes gaat m vooral om de aantallen, niet zo 1-2-3 om de vermogens. Koop die aantallen nieuw in een lichtgewicht serie en het kost een flinke berg knaken. Als t puur voor grote sets is die altijd meegaan ben je met de lichtgewichten, met meer vermogen, wellicht even duur af, simpelweg omdat je er dan minder nodig hebt. Wil je de flexibiliteit behouden gaat dat echter niet op.
Als ik nu een grote set wegzet moet ik welliswaar wat meer versterkers slepen (rollen laugh :D ) maar uiteindelijk heb ik ongeveer hetzelfde qua power achter de set staan (FP6400s en E45s wordt met beste regelmaat op 2 ohm belast, dan hou je onderaan de streep per driver ook niet extreem veel over. Ik belast de MC1250's als het ff kan op niet meer dan 4 ohm, of max 2.7 ohm dus 3 drivers per kantje.)

En wat het gewicht betreft: De kasten zijn ook geen 30 kilo per stuk, dus waarom zouden versterkerracken dan zo extreem licht moeten zijn.

In een later stadium zullen er nog wel lichtgewicht versterkers bijkomen, maar de MC racken zullen dan zeker niet de deur uit gaan (heb je de flexibiliteit weer). Qua performance is en blijft het allemaal een beetje lastig verhaal. E series klinkt top achter Funktion-One, maar achter de XS-218's hebben die dingen me nooit kunnen overtuigen. Terwijl Lab 6400 als een speer gaat als die dingen, evenals MC-1250. Op turbo heb ik de MC E series nog nooit grondig getest. Lab wel, en dat beviel erg goed laugh :D MC-1250 bevalt verder ook prima, alleen op 2 ohm belasten moet je ze niet (ze kunnen het wel aan zonder problemen, maar je gaat dan gewoon de power missen achter de kasten, wat niet zo gek is gezien het vermogen)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-12-2006 23:08

CyberDance schreef:

*Enerzijds budgettair.
Iets dergelijks had ik wel verwacht vanwege het aantal.
En wat het gewicht betreft: De kasten zijn ook geen 30 kilo per stuk, dus waarom zouden versterkerracken dan zo extreem licht moeten zijn.
Gewicht zou ik ook niet belangrijk vinden, had echter misschien deels ook verwacht dat deze serie wat meer doet in het laag, en dat daarom ook deze keuze is gedaan.

Verhaal is meer dan duidelijk.

Ik vroeg het omdat ik dergelijke eindtrappen te koop heb zien staan. (evenals Lab series) en eigenlijk nog steeds op zoek ben naar een "lekkere" basamp.

Het gaat om de aansturing van 4 B&C 15PL40 of 4 eigteensound 1400. (echt extreem hoeft het niet te zijn)

Martin.
kvm entertainment
PoelmansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-6-2004
Laatste: 21-6-2009
Berichten: 32
28-12-2006 19:47

CyberDance schreef:

Inmiddels weer een stapje verder razz :p
Rackjess
Nog n keer
Supercoole binnenrekjes!

Maar hoe heb je dat groef-tand systeem gemaakt voor het stapelen? De groef vanboven denk ik dat mogelijk is met een bovenfrees? Maar de tand die erin past aan de onderkant is me een raadsel ;)

Mvg
Discobar 2 maal FOUT!
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
28-12-2006 22:20
Kun je toch gewoon ergens uitzagen en eronder lijmen en eventueel aftimmeren?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
28-12-2006 22:46
Of alles rond het deel wat moet uitsteken een paar mm wegfrezen. Wel voor de onderkant dan hout pakken wat een paar milimeter dikker is, zodat het er uiteindelijk uitziet alsof alles even dik is. Bijvoorbeeld als bodemplaat 18mm, 3mm rondom wegfrezen en voor de rest 15mm gebruiken.

Overigens kun je ook 10mm dikke rubbervoetjes gebruiken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-12-2006 22:52
De "tanden" zijn uit een andere plaat gefreesd, en vervolgens onder de bodem gelijmd\ge-niet. Opzich t handigste systeem. Een halve plaat wegfreezen word je ook niet vrolijk van, maar kan wel idd.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
28-12-2006 23:04
Hangt er vanaf wat voor gereedschap je voor handen hebt. Met een bovenfrees inderdaad geen doen als je er een aantal moet maken, maar met een CNC freesbank kun je achter zitten en toekijken hoe zo'n ding alles netjes voor je uitfreest.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
29-12-2006 00:00
Kijk ook even wat zo'n CNC frees kost, lijkt me niet echt rendabel als je zo af en toe een aantal kisten maakt, lijkt me pas rendabel als je moet leven van het bouwen van kisten. happy :)
Vergeet niet te lachen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-12-2006 00:25

Martijn schreef:

Hangt er vanaf wat voor gereedschap je voor handen hebt.
Denk het niet, voor slechts 2 tanden ga je natuurlijk niet een halve plaat wegfreezen.
A, het is houtverspilling en B het zal toch langer duren dan losse stukjes uit een plaatje halen om ze vervolgens vast te lijmen en te nieten.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)