Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 210 van 289)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
16-12-2008 18:41
Ik vind ook dat je dat niet kan maken als horecaondernemer, iedereen een 10tje entree vragen en dan je neefje van 17 neerzetten?!

Naar mijn weten gebeurt dat ookniet, de meeste kroegbazen willen wel een bekende naam uit de regio.
Geen Tiesto, maar iemand die in de buurt regelmatig feestjes doet.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-12-2008 20:43

JeroenVDV schreef:

Laten we even eerlijk zijn: Als je met gemak het dubbele kunt vragen zonder je te schamen en zonder werk kwijt te raken ben je vrij stom bezig als je dat niet doet..
Als je dat met gemak kan doen zal dat inhouden dat je normalerwijs te weinig vraagt.

LJ DaAn schreef:

Ik vind ook dat je dat niet kan maken als horecaondernemer, iedereen een 10tje entree vragen en dan je neefje van 17 neerzetten?!
En wat te denken van geen entree? (dat 10tje is veelal toch niet kosten dekkend)

Martin.
kvm entertainment
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-12-2008 21:16
Hier word enkel inkomgeld gevraagd in discotheken en daar staat een vaste instalatie, moet je dus niet leveren.
Dan heb je ook nog de megafuiven zoals Flanders Expo en octoberhallen,telkens voor duizenden feestgangers en deze zalen werken vast met enkele heel grote firma's dus daar moet je ook niet leveren.Heb je dus nog links en rechts een of andere jeugdbeweging welke een fuif geeft op oudejaar om de kas te spijzen maar daar zijn de budgetten niet ruim.De kleinere restaurants en feestzalen zijn er alemaal mee gestopt of er staat een PC met muziekabonnement wegens onbetaalbaar.Ik kan natuurlijk enkel spreken over hetgeen ik hier in deze streek meemaak maar denk dat het ergens anders niet beter is.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-12-2008 21:41
Ik heb jarenlang netjes betaald O&N kunnen draaien op lokaties die in formaat juist tussen de grote discotheken/hallen en kleine café's/restaurants waar normaal geen dansvloer is in zaten. Clubs tot zeg 250-400 personen max, die normaal de weekenden met mager tot niet betaalde resident-dj's draaien en dan eens iemand anders willen neerzetten.
Daar werd ook aardig aan extra apparatuur voor ingehuurd. Veelal extra licht, soms een bescheiden draaisetje erbij om in een andere ruimte een lounge te maken met dj.

Dat was de Nederlandse Randstad. Lijkt me stug dat het daar sinds twee Oud en Nieuws geleden zo schrikbarend veel in veranderd is, al moet ik nog zien wat het rookverbod dit jaar teweeg gaat brengen, of juist niet natuurlijk.

Hoe het met de gemiddelde drive-in tijdens O&N gaat weet ik niet, ik deed (inderdaad) ook alleen clubwerk.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
16-12-2008 22:07
hier geloof ik niet heel veel vraag naar (drive-in)
nou heb ik misschien ook niet heel veel klanten
maar heb niet het idee dat er zo veel gezocht word

(oosten van het land)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-12-2008 22:17

watje schreef:

maar heb niet het idee dat er zo veel gezocht word

(oosten van het land)
Ik heb het idee dat jij zelf niet zo veel zoekt, en dat is het verschil.

Werk komt niet aanwaaien, dat zoek je op.

Martin.
kvm entertainment
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
16-12-2008 23:06
Ik weet wel zeker dat er clubs/ café's zijn die met oud en nieuw nog wat (extra) wapperlicht willen hebben.

Zoals Sylvia al zegt...
Hier in de discotheken hangen met O&N (extra) lasers, en veel dingen worden extra verlicht met ledparren...

Er is dus zeker wel vraag naar apparatuur hier in de omgeving.
Ik kan me niet voorstellen dat dat in het oosten des lands ineens anders is.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
4-3-2009 11:16
Beste,

Ik ben wel benieuwd wat ik kan vragen voor een avondje van 4 uur draaien in een kroeg? Alle apparatuur is aanwezeg.

Verder heb ik al enige jaren ervaring met het verzorgen van eigen Drive-in shows en ik heb regelmatig gedraaid/meegeholpen met een licht/geluid berijf. (O.a. bedrijfsfeesten, schoolfeesten, swingnight, Avonturenpark Hellendoorn etc.)

Zelf zat ik te denken aan een bedrag tussen de 100 en 200 euro.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-3-2009 11:28
Eigen collectie? Presenteren of alleen draaien? 1x of vast in de planning? Hoe oud ben je? Heb je vaker in kroegen/feestcafe's gestaan?

Vrees dat het (momenteel) ook een kwestie is van "wat de gek biedt".

Ervaring bij L&G bedrijven is natuurlijk volledig irrelevant voor een DJ.
Light Image
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
4-3-2009 12:06
Even een reactie op bovenstaande vragen:

* Ik heb een eigen vrijwel compleet legale muziekcollectie.
* Het is de bedoeling dat ik inderdaad de platen aan elkaar praat/draai als je dat bedoelt.
* Voorlopig is het slechts 1 keer, maar wellicht komt er een vaste planning als het bevalt.
* Ben 19 jaar.
* Ik heb nog niet eerder in een kroeg of feestcafe gedraaid. Daarentegen heb ik wel veel marktonderzoek gedaan wink ;)
* Bij het werk bij L&G bedrijven heb ik ook gedraaid/meegedraaid. Het is niet zo dat ik alleen apparatuur heb lopen sjouwen.

Wat bedoel je precies met "Wat de gek biedt"?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)