Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 21 van 86)
Moderator(s): Dré
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
23-6-2004 18:06

plukke schreef:

voor php gebruik je gewoon php nuke, zit binnen 10 minuten in elkaar laugh :D

verder zou ik een site maken waar bij rekening wordt gehouden met mensen met een PC uit de steentijd en dus een browser die geen fremes ondersteund. maak dus ook een noframes versie. ook is het handig om te testen in verschillende browsers, netscpe, IE, opera, mozilla enz voordat je hem online gooit......
Die eerste opmerking slaat echt alles !!!shocked 8O (het gaat hier 1. om een SIMPEL contactformuliertje en jij komt hier af met een volledig website-script 2. je bent nog niet eens of de op php ondersteund op z'n server - waarschijnlijk niet, want hij ondersteunt ook geen frontpage extensies ..)
2de opmerking heb je 100% gelijk in wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
23-6-2004 19:43
IK gebruik altijd de versie van Ralf Stadtaus (duitse programmeur die het leuk vind om zulke dingen te maken en gratis beschikbaar stelt.

alleen te gebruiken indien je provider php ondersteunt.
www.stadtaus.com/en/php_scripts/formmail_script/
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
23-6-2004 21:33
Ik heb dus ook een formulier gemaakt, maar bij de meeste mensen doet ie het, en verzend ie m ook gewoon, maar bij anderen verzend ie dan een leeg emailtje shocked 8O . Zou iemand weten hoe dat komt?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
24-6-2004 01:52

Dj Noiz schreef:

2. je bent nog niet eens of de op php ondersteund op z'n server - waarschijnlijk niet, want hij ondersteunt ook geen frontpage extensies ..)
Hier zou ik (even ter info) niet te hard van uit gaan. Frontpage extensies zijn een microsoft iets en draait dus enkel op bakken met Windows NT server versies. Hier kan php ook op draaien, maar dit draait vaker op Unix bakken (met apachi server ipv MS IIS.

Vaak ondersteunen windows bakken weer wel asp, maar geen php. Een UNIX bak ondersteund eigelijk nooit asp. (wat ook van ms is.

Als er iets niet klopt. Correct me!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
24-6-2004 09:32

Reemski schreef:

Dj Noiz schreef:

2. je bent nog niet eens of de op php ondersteund op z'n server - waarschijnlijk niet, want hij ondersteunt ook geen frontpage extensies ..)
Hier zou ik (even ter info) niet te hard van uit gaan. Frontpage extensies zijn een microsoft iets en draait dus enkel op bakken met Windows NT server versies. Hier kan php ook op draaien, maar dit draait vaker op Unix bakken (met apachi server ipv MS IIS.

Vaak ondersteunen windows bakken weer wel asp, maar geen php. Een UNIX bak ondersteund eigelijk nooit asp. (wat ook van ms is.

Als er iets niet klopt. Correct me!
Mijn hostingprovider draaid op UNIX echter ondersteunen ze wel frontpage extensies.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
24-6-2004 09:52
als ik dat scriptje gebruik, en ik heb alles gelinkt, dan klik je op het linkje:"click here to send a mail" en dan wil m'n pc downloaden? hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
24-6-2004 11:04
heb je t over het script dat ik postte?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
24-6-2004 11:24
ja sad :(
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-6-2004 11:51

Reemski schreef:

Dj Noiz schreef:

2. je bent nog niet eens of de op php ondersteund op z'n server - waarschijnlijk niet, want hij ondersteunt ook geen frontpage extensies ..)
Hier zou ik (even ter info) niet te hard van uit gaan. Frontpage extensies zijn een microsoft iets en draait dus enkel op bakken met Windows NT server versies.
Nope. Er zijn ook linux servers die deze extensies ondersteunen.
Vaak ondersteunen windows bakken weer wel asp, maar geen php.
Hangt af van de provider. Ik kan (als ik zou willen (dus niet)) ook pagina's in php schrijven.
Een UNIX bak ondersteund eigelijk nooit asp. (wat ook van ms is.
Nope. Veel providers ondersteunen Chilisoft ASP (draait op Apache servers).
Als er iets niet klopt. Correct me!
Bij deze laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
24-6-2004 19:11

overkill schreef:

ja sad :(
Ik kan je best wel mijn formulier (altans, de hele formmail map) doorsturen. Dan verander ik alvast mijn email adres in dat van jou.

Hoef je dus alleen nog alles te uploaden.

ik hoor t wel happy :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)