Forum > Geluid

Technics nieuwste CD-speler

(215 reacties. Pagina 21 van 22)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-5-2004 10:47

dj large schreef:

is de technics nu ook geschikt voor drive in werk of kun je dan toch beter een pioneer nemen
Wat denk je nou zelf?

Je gaat een speler die er zo mooi uit ziet en die zoveel kost toch niet tussen een biergooiende massa zetten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
28-5-2004 10:59

Reind schreef:

dj large schreef:

is de technics nu ook geschikt voor drive in werk of kun je dan toch beter een pioneer nemen
Wat denk je nou zelf?

Je gaat een speler die er zo mooi uit ziet en die zoveel kost toch niet tussen een biergooiende massa zetten.
Drive-ins doen meer dan boerenzuipfeesten midden in lutjebroek..

Voor drive in is het belangrijk dat hij flink bestendig is voor schokken en stoten, in verband met de meestel verre van ideale sta-plaatsen en het transport elke keer. Maar dat moet nog blijken. Je kan er echt nog te weinig over zeggen.
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
31-5-2004 13:32

Snake schreef:

ftp://ftp2.bheller.com/bheller/361_technics01.mov
Vind het geluid van de technics ontzettend belabberd klinken , zeker als je kijkt wat zo'n ding eigenlijk kost
Jazeker
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
31-5-2004 17:35
Ik heb de Technics vandaag eindelijk kunnen proberen. Niet lang genoeg voor een uitgebreide review, maar wel voor een eerste indruk.

Allereerst ziet het ding er inderdaad mooi uit, alhoewel wel wat glimmerig.
het plateau zelf voelt goed en heeft voldoende koppel. Het afremmen van het plateau aan de rand gaat goed, net als het geven van een "zetje". Met het indrukken van de freewheel-knop wordt de aandrijving uitgeschakeld (strobo gaat ook uit) en kan je het plateau met de hand draaien. Beatmixen gaat goed (maar daar heb ik op een antieke Denon DN-2000F al weinig problemen mee...)

Toch helaas ook een hoop nadelen die direct al duidelijk worden:
- het ding heeft geen pitch bend knoppen. Alle correcties moeten dus met de rand van het plateau. Het plateau heeft verder geen spindle en geen etiket voor fijne correcties. Op de plek waar deze hadden moeten zitten zit nu het display.
- Het slipmatje is een waardeloos ding. Mega drag, oftewel: het plateau komt wel op gang, maar het matje blijft slippend nog even liggen. Een Denon DN-S komt absoluut sneller op gang. Verder is de homp in het midden (waar het display zit) lastig en zit er een "pukkel" op de slipmat waarvan het nut mij nog niet duidelijk is. Het display is verder erg klein.
- Lastig is ook dat de laadopening voor de cd's erg laag zit en dat de eject-knop ook aan de voorkant zit, waardoor een eventuele flightcase wel een hele grote opening aan de voorkant zal moeten hebben.
- De regelknop voor de brake-speed zit weer aan de achterkant en dat is naar mijn mening gewoon fout.

Echt gescratcht heb ik niet (dat doe ik sowieso nooit) en de effecten heb ik ook niet geprobeerd. Al met al zou het mijn keus niet zijn. De nieuwe Numark CDX is een ander verhaal. Die stond er ook. Maar goed, dat hoort niet in dit topic thuis.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-5-2004 21:47
Die pukkel (zijn er 2 trouwens) zijn de stopjes op de detectorplaat waar dat glimmende ding op gelegd wordt (de gaatjes houden hem dan op z'n plaats). Een erg kromme en vreemde manier.

De CD komt niet ver genoeg uit het slot om hem met de vinger door de spindle uit te nemen (en dat doe ik dus normaal ALTIJD bij slotloaders...).

Als je het plateau afremt dan zie je de motor heel nerveus reageren (nog erger dan op de SL). Verder is de rand van het plateau zo klein dat IK in ieder geval een "Mickey Mouse" idee krijg tijdens manipulaties.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JellyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2003
Laatste: 8-2-2005
Berichten: 7
3-6-2004 13:02
Als ik afga op dit filmpje klinkt de scratch toch helemaal niet zo slecht...
www.idp.nl/online/video/Rockid%2012mb.mov
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
3-6-2004 14:12
Gisteren hadden ze hem ook staan bij Magik,
wat een bud ding. De speling op de platter was megagroot. Ik weet niet wat ze ermee hebben gedaan, maar zoiets mol je niet opzettelijk. Verder is het loopen een hel. Hij ziet er mooi uit.... maar dat is het.

Verder hadden ze ook de Numark, das zeker een ander verhaal!
A3aanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-12-2003
Laatste: 6-10-2004
Berichten: 7
7-6-2004 13:55
weet iemand hoe het cue'en werkt op de dz?
Ik zit nog te twijfelen tussen de cdj1000 en de sl dz1200.
Als het cue'en net zo gaat als bij een plaat zou dat supermakkelijk zijn (gewoon lekker met de platter draaien tot je op het gewenste punt ben).
Red een boom, eet een bever!
A3aanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-12-2003
Laatste: 6-10-2004
Berichten: 7
7-6-2004 13:58
Ik hoop trouwens ook dat je net zo gemakkelijk kunt corrigeren met de pitch (even kort + 1% en dan weer terug) zoals bij de analoge variant.
Red een boom, eet een bever!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-6-2004 14:29

a3aan schreef:

Ik hoop trouwens ook dat je net zo gemakkelijk kunt corrigeren met de pitch (even kort + 1% en dan weer terug) zoals bij de analoge variant.
Dat kan zelfs beter dan met de analoge variant wink ;) . Eigenlijk is dat met iedere cd-speler beter omdat je in het display kan zien dat je hem weer op precies dezelfde plek terug zet. (alleen met de cdj 20 niet omdat die een heel gevoelig schuifje heeft... maar das een ander topic)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)