Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 21 van 35)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-7-2005 21:17
Hallo Powerbeat,

jeroenvdv schreef:

"Sweex 10/100Mb Netwerkkaart, PCI 14,95 "

Da's prima te gebruiken.
Als er een Realtek chipset opzit, kun je deze ook nemen. Al ben ik niet kapot van het merk Sweexxx. Het werkt wel, hoor.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-7-2005 21:22

Webbie schreef:

Dan maak ik wel dat die 2 pc's met elkaar "kenneuh lulleuh".
Als iemand dat al niet eens zelf kan is het nog maar de vraag of het helemaal wel zo verstandig is die persoon met een pc te laten werken.

Tevens vind ik je opmerking over zogenaamde cijfers wel heel erg kort door de bocht. Cijfers en feiten zijn tenslotte niet altijd uit de lucht gegrepen en een goed geconfigde PC zowel software als hardware matig zal altijd baat hebben bij snellere onderdelen.

Heel stoer dus om te roepen dat men zomaar wat roept maar als je er zoveel verstand van zou hebben als je pretendeerd te hebben zou je beter moeten weten ;-)
Daarnaast is overklokken iets waar de gemiddelde nederlander nog nooit van heeft gehoord en zal geen enkele hedendaagse processor vandaag de dag nog overlijden omdat de koeler het begeeft. Zowel AMD als Intel beveiligen hun CPU's vandaag de dag tegen het doorbranden.

Ik durf hier zo de koeler van mijn P4 af te trekken en hem lekker door te laten lopen, zal niets maar dan ook niets door kapot gaan, de pc zal alleen stront traag gaan lopen maar dood zal ie niet gaan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-7-2005 21:28
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 17-7-2005 21:46

Reind schreef:

Tevens vind ik je opmerking over zogenaamde cijfers wel heel erg kort door de bocht. Cijfers en feiten zijn tenslotte niet altijd uit de lucht gegrepen en een goed geconfigde PC zowel software als hardware matig zal altijd baat hebben bij snellere onderdelen.
Ik neem aan dat je het over mijn post hebt?

Het gaat me erom dat Powerbeat exact heeft verteld wat hij met de PC wil gaan doen. Als ik dan prima ervaring heb met PCDJ op heel veel mindere PC's, kan ik daarmee toch wel met zekerheid zeggen dat het in dit geval echt geen probleem gaat vormen met een AMD 1300 (geedit wink ;)) met 256 intern.
Light Image
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 21:44
1 x bewerkt. Laatst door Powerbeat op 17-7-2005 21:57
Correctie,
[geedit laugh :D ]
I'll take you to the KoffieShop...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-7-2005 21:46
Hallo Reind,

Reind schreef:

Tevens vind ik je opmerking over zogenaamde cijfers wel heel erg kort door de bocht. Cijfers en feiten zijn tenslotte niet altijd uit de lucht gegrepen en een goed geconfigde PC zowel software als hardware matig zal altijd baat hebben bij snellere onderdelen.
Heb je helemaal gelijk in, maar die cijfers zeggen zo weinig. Maar je moet het met me eens zijn, en inderdaad zo'n exotisch apparaat kan ook behoorlijk beroert kan lopen met een slechte configuratie. Om soms net dat beetje extra te hebben, kost het relatief erg veel meer. Ik wil de mede-forummers alléén maar op attend maken, dat ze niet alléén naar de cijfertjes moeten kijken.
Heel stoer dus om te roepen dat men zomaar wat roept maar als je er zoveel verstand van zou hebben als je pretendeerd te hebben zou je beter moeten weten ;-)
Ik pretendeer niks, ik laat alléén maar weten wat ik weet uit ervaring, meer niet.
Ik schrijf ook géén onzin waar niemand iets aan heeft, want daar staan vele topic's al vol van.
Misschien dat een paar mensen er hun voordeel mee willen doen, en zo hun te behoeden voor onnodige hoge uitgaven.
Daarnaast is overklokken iets waar de gemiddelde nederlander nog nooit van heeft gehoord en zal geen enkele hedendaagse processor vandaag de dag nog overlijden omdat de koeler het begeeft. Zowel AMD als Intel beveiligen hun CPU's vandaag de dag tegen het doorbranden.
Misschien heb je daar ook gelijk in.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-7-2005 22:01

jeroenvdv schreef:

Ik neem aan dat je het over mijn post hebt?

Het gaat me erom dat Powerbeat exact heeft verteld wat hij met de PC wil gaan doen. Als ik dan prima ervaring heb met PCDJ op heel veel mindere PC's, kan ik daarmee toch wel met zekerheid zeggen dat het in dit geval echt geen probleem gaat vormen met een AMD 1300 (geedit wink ;)) met 256 intern.
Nee had het over Webbie zijn post ;-)

Het valt me nogal op dat mensen helemaal niet vooruit denken. Als er ergens ontwikkelingen snel elkaar op volgen dan is het wel in de pc branche.

Kosten van een nieuw apparaat voorzien van alle snelheid, mischien wel aan de riante kant, is op de termijn ALTIJD goedkoper dan een 2'e hands pc die op een snelheid werkt waar we pak um beet een jaar of 3 geleden standaard mee werkten.

Je kunt nu dus wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar software, en aangesloten hardware gaan alleen maar meer eisen van een computer en nooit minder. Als je nu dus voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten kost je dat op de langere termijn alleen maar meer.

2'e hand is in een pc wereld altijd te duur, verouderde spullen zijn altijd te duur. Een hagelnieuwe pc met flinke specs is alleen maar duur ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-7-2005 22:10
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 17-7-2005 22:23

Webbie schreef:

Heb je helemaal gelijk in, maar die cijfers zeggen zo weinig. Maar je moet het met me eens zijn, en inderdaad zo'n exotisch apparaat kan ook behoorlijk beroert kan lopen met een slechte configuratie. Om soms net dat beetje extra te hebben, kost het relatief erg veel meer. Ik wil de mede-forummers alléén maar op attend maken, dat ze niet alléén naar de cijfertjes moeten kijken.
De kleine cijfers waar jij het over hebt gaan veelal rond in de zogenaamde tweakers kringen, krijg je in het dagelijks leven amper mee te maken als doodsimpele consument.

Zoals in mijn vorige post ook al aangegeven is oude zooi kopen niets meer als duurkoop, zo kun je namelijk bij iedere grote verandering qua software weer een nieuwe pc aanschaffen.

Een beetje vooruit denken kan dus geen kwaad, nu een goede pc kopen die ruim in de specs zit is naar mijn mening een stuk beter dan een pc kopen die over 2 jaar uitgerangeerd is en niet meer te upgraden is.
Daarnaast hoor ik een aantal mensen over een duron...... voor zover ik weet is die al even vervangen door een sempron, en niet afgelopen week ;-)

Webbie schreef:

Misschien heb je daar ook gelijk in.
Mijn P4 heeft het zelfs aan dag lang mee mogen maken en die draait na het akkefietje nog altijd probleemloos.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 22:12
Op het moment van aanschaf van de pc nog niet. Kan hem voor relatief weinig nog wel kunnen upgraden hoor. Socket A word nog vrij veel gebruikt.
I'll take you to the KoffieShop...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-7-2005 22:18
Mischien is je socket geen probleem maar ooit wel eens nagedacht over USB2.0, maximale geheugen bandbreedte die sommige chipsets hebben e.d. Er is dus wel meer onder de zon als alleen maar het socket voetje waar de processor in gaat.

Ga je dus eens een klein beetje in het bouwen van een pc verdiepen, moeilijk is het niet, er is genoeg info te vinden en zo kun je zelf een pc samenstellen aan de hand van je budget waar je ook een tijdje mee vooruit kunt.
Nu zomaar een duron bakje met een KT133 chipsetje kan je over een jaar wel is beroerd uitkomen bijvoorbeeld ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 22:28
De kast alleen al met voeding kost het bedrag. Zolang als ik ermee doe doe ik ermee. Maar bedankt voor je advies.
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)