Forum > Licht

Aztek Dj Robo/big robo

(282 reacties. Pagina 21 van 29)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
10-1-2006 19:15
jah,
wat vind je nouw de beste, je hebt ze alle 2.
is de winner zoveel degelijker en srteviger, en gebruik je de dimmer op aztek veel?
Marijn
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
10-1-2006 19:40

marijn schreef:

martijn0012 schreef:

of zo'n interface van dmx4all met freestyler, ik heb nog wel de DJ Robo fixture voor je. Die moet je er dan ff inzetten en dan kan je gewoon op blauw klikken enzo wink ;) de goedkoopste complete interface van dmx4all is iets van 60 euro dacht ik
heb jij freestyler ebn zoon interface?zoja, hoe bevalt het? kan je er meer mee dan met een gewone scancontroller? (bv. sm)
want ik weet 2 winner + sm1612 van Jb staan, nieuwstaat voor 400€
Marijn
ik heb zelf een dmx4all met freestyler en martin lj het bevald mij heel erg goed reageerd snel tot nu toe nog geen storingen gehad ja het kan veel meer dan een scan controller ja kan alle gobo's en kleuren zien die je hebt dus is makelijk te kiezen voor parren heb je een apart gedeeldte in freestyler het heet dmx400 kan je tot 8 paren apart mee aansturen volgens 6 voorgeprogrameerde programatjes of ja kan zelf programeren
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
10-1-2006 19:55

marijn schreef:

jah,
wat vind je nouw de beste, je hebt ze alle 2.
is de winner zoveel degelijker en srteviger, en gebruik je de dimmer op aztek veel?
Marijn
Hallo Martijn.

Ik ben inderdaad sinds een maand in bezit van beide scanners. Heb nu 4 Dj Robo scanners en 2 maal de Winner. Wat mij direct opviel was de uitstekende spiegel van de Dj robo/Martin Mx-1. Hier door word de spiegel heel erg kwetsbaar. Dit is bij de winner beter voor elkaar. Maar aan de andere kant, als je gewoon oppast en je spullen netjes in flightcases gaat vervoeren kan er niks fout gaan.

De beide scanners hebben ongeveer het zelfde gewicht. Hou er wel rekening mee dat de behuizing van de Dj robo van plastic is en die van de winner van staal. Dus als je per ongeluk ergens tegen aan stoot en dit gebeurd niet al te ruig blijven volgens mij beide scanners wel intakt. Ga je der mee gooien, gaan ze allebei kapot. Dus neem het gelul over die behuizingen maar lekker voor lief. Als je voorzichtig doet gaan ze allebei niet kapot doe je wild gaan ze allebei kapot.

De lichtopbrengst is vrijwel gelijk, de dj robo heeft wel meer kleuren maar deze lijken allemaal vrijwel op elkaar. Dus die 15 kleuren zijn te vergelijken met de 7? Van de winner.

Het enigste nadeel wat ik nu heb ondervonden van de Dj robo is dat soms de gobo/kleuren wiel tussen 2 standen blijft in staan. Dat is toch soms wel erg irritant. Maar als je even na splitcollors gaat is het probleem weer opgelost.

Met vriendelijke groet
Frank Spin
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
10-1-2006 21:02

Dj Spider schreef:

Het enigste nadeel wat ik nu heb ondervonden van de Dj robo is dat soms de gobo/kleuren wiel tussen 2 standen blijft in staan. Dat is toch soms wel erg irritant. Maar als je even na splitcollors gaat is het probleem weer opgelost.
Ik ken gebruikers van de velleman space 250 scan(lijkt enorm hard op de DJ robo) deze hadden dit probleem ook maar dit was opgelost door een andere sturing te gebruiken.
Raar eigenlijk want als je je scan instelt op "volledige kleuren" (dus als bv blauw ligt tussen 11-20 en rood tussen 21-40) en je stelt op je sturing waarde 18 in zou de scan blauw moeten zijn, heb je pech en "speelt" je controller met waardes zn geeft hij 22 ipv 18 zou hij volledig rood moeten worden en niet half blauw half rood.
exit night into LIGHT
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
10-1-2006 21:18
Dit gebeurd alleen maar als hij op shutter komt(strobo stant)
Controller die ik gebruik is een scanmaster 3
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
10-1-2006 21:23
daar werden ze ook door een scanmaster (JB vertie) bestuurd en daarna met DVC op de PC en probleem was opgelost. Terwijl het eigenlijk niet door de sturing kan komen.
exit night into LIGHT
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
10-1-2006 21:49

dutchspiders schreef:

Dit gebeurd alleen maar als hij op shutter komt(strobo stant)
Controller die ik gebruik is een scanmaster 3
Zal denk ik niet afhangen dan van de controller maar aan het kleuren wiel wat "overslaat"...
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
11-1-2006 17:45
Hey Frank, welke scan vind jij nu het gemakkelijkste in gebruik? waarvan je zegt, die of dat is toch handiger??
winner of aztek? (buiten de behuizingen)
Marijn
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
11-1-2006 18:38
Hier Mark (gaat over het licht)

Ik vind ze allebij eigenlijks even goed.

Het enigste nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat het kleuren wiel van de robo soms wat raar doed.

Toch wel een aanrader om allemaal de zelfde scans te nemen want de robo heeft andere kanalen dan the winner.

Is natuurlijk niet een grote ramp maar het neemt wat meer tijd inbeslag bij het proggen
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
11-1-2006 20:19
Half jaar geleden 12 nieuwe gekregen (dj robo) waarvan er al zeker 6 van zijn teruggegaan (vaste installatie) wel erg goede service overigens.
MB Audio systems

Terug naar forum Reageer (zonder quote)