Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 209 van 345)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
13-12-2006 18:07
Jammer dat de P-2000 'maar' 2*750W levert. Want anders zou je in de toekomst je P-500 zelfs de deur uit kunnen doen. Dan zou je rekjes kunnen maken van P-2000 + P-1600 + proc.
Het idee zou dan zijn links en rechts van de P-2000 elk op aparte sub te gooien, links van de P-1600 op mid en rechts op hoog. Heb je het hoog weliswaar overpowered, maar er is geen 3e versterker nodig. Met de processor is het dan allemaal zo in te regelen dat je het hoog niet overstuurt. (hoewel de P-1600 overigens ook niet ruim overbemeten is voor 2 tops op 1 kanaal bedenk ik me net)
Ik weet overigens niet waaruit je huidige set bestaat, maar misschien zou het idee hierbij wel toepasbaar zijn.

Anyway, misschien beter als een modje dit even af wil splitsen want we gaan wel erg off-topic?
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
14-12-2006 17:06
Ik ben bezig met mijn meubel. Maar nou ben ik hem zwart aan het spuiten en er blijven nerfen in staan van het hout. Wat doe ik fout?
Robustsound
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-12-2006 17:54

roderick schreef:

Ik ben bezig met mijn meubel. Maar nou ben ik hem zwart aan het spuiten en er blijven nerfen in staan van het hout. Wat doe ik fout?
niet voldoende glad geschuurd?, wel een goede dekkende grondverf gebruikt? Eens proberen met wat diker te spuiten.

welk hout, welke verf?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
14-12-2006 18:08
Ja heb grondverf gebruikt. Ook goed geschuurd gebruikte eerst wel die speciale ben even de naam kwijt heb nu gewone genomen voor hout. En spuit heel dik maar het blijft maar intrekken. Ik had 1 spuitbus gekocht maar die was gauw leeg heb toen gewone genomen.

Edit: accryl was de naam razz :p
Robustsound
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
14-12-2006 22:46
"mijn onderwerp" gaat verder in dit topic
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
15-12-2006 16:19
Ik ben nu met de roller aan de gang gegaan hier in de kelder in plaats van spuiten in de garage. Lijkt goed te gaan was denk ik te koud.
Robustsound
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-12-2006 20:38
Inmiddels weer een stapje verder razz :p
Rackjess
Nog n keer

En het echte sleutelwerk kan nu ook beginnen, vond wat pakjes op de stoep laugh :D :
Connectorpanelen losse amps
Eerste toprack paneeltjes
Subrack paneeltjes en 2-weg rack test-paneeltje
Multikabels voor aan de racks + xlr spinnen voor jeweetmaarnooit laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-12-2006 22:46
Kijk 's aan, daar doe je het voor. laugh :D Ziet er netjes uit, zeker die paneeltjes met ingefreesde ventilatiegaten in de vorm van het logo!

Waarom zijn de nieuwe binnenrackjes eigenlijk dieper geworden?

Afgelopen dagen is het wonder boven wonder gelukt om de eerste partij beslag deze kant op te krijgen. Woensdagmiddag gebeld of het nog zou lukken om het beslag voor kerst hier te kunnen krijgen. Zou lukken, moest ik het uiterlijk donderdagochtend besteld hebben zodat het nog met de koeriersdienst mee zou kunnen (was gratis aangezien ik boven een bepaald bedrag zat). Ik die middag en avond veel lopen tellen, rekenen, opnieuw kijken of het klopte en om 12 uur 's avonds de bestelling naar Penn doorgemaild. Ik opgelucht, zou goed moeten komen. Volgende dag gekeken in de mailbox of ik een orderbevestiging had gehad: niet. Zag dat er wel een nieuw ongewenst mailtje was: de Duitse variant van het "failure notification dinges". Shit, donderdagmiddag 2 uur, en Penn had nog geen bestelling van me gehad. Was vreemd, had een aantal weken terug al wel met Penn gemaild. Ik dus gelijk gebeld om te vragen of ik alsnog kon bestellen: moest overlegd worden. Wel alvast de bestelling naar een ander mailadres gestuurd. Wordt ik even later teruggebeld, met de mededeling dat het alsnog wel kon. Tussen half 1 en 2 stond het klaar in Duitsland, koeriersdienst kon ieder moment komen en de bestelling moest nog gepakt worden. Balen, moet ik zelf die kant op. Nouja, pech gehad, doen we dan maar. Die avond een kerstgala op school gehad, dus was de volgende ochtend aardig brak. Snel opgestaan, ontbeten en die kant op gereden. Eenmaal daar rond 5 over 2 (kon de weg niet gelijk vinden. Ben maar even bij een BMW dealer naar binnen gelopen en in mijn goedste Duits gevraagd waar die straat lag. Bleek er 200 meter vanaf te zitten shut up :X ) Snel naar binnen gelopen bij het Penn magazijn, kom ik midden in de kerstverloting terecht. "Eh ja, ik kom nog een bestelling ophalen". Vonden ze volgens mij niet zo leuk. laugh :D Gelukkig toch wel vriendelijk volk daar, dus was vrij vlot weer afgehandeld. Kneut ingeladen en weer terug naar huis.

Heb ik dat ook weer een keer gehad. laugh :D Kan dus nu eindelijk weer gaan bouwen. (Nouja, HD sluitprofiel was op dus de HD kistjes worden iets later)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
24-12-2006 00:05
Hehe, niet dat ze je ff trakteren op een 'bratwurst mit bier' razz :p
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-12-2006 01:49

Martijn schreef:

Kijk 's aan, daar doe je het voor. laugh :D Ziet er netjes uit, zeker die paneeltjes met ingefreesde ventilatiegaten in de vorm van het logo!

Waarom zijn de nieuwe binnenrackjes eigenlijk dieper geworden?
Logo's in de panelen is inderdaad erg geslaagd razz :p Rechte ventilatiesleuven is ook zo... standaard he sneaky :V shut up :X

Waarom zijn de racken dieper geworden, vrij simpel, anders paste het niet laugh :D
Enige optie die ik had om de originele diepte te behouden was hanvaten van alle amps schroeven, geen achtersteunen, haakse XLRren op de achterkant etcetc, en dan nog was het krap aan met connectorpanelen, die dan vooral bij de sub racken veel te dicht op de amps zaten om goede ventilatie te waarborgen.
In dat opzicht ben ik maar gegaan voor zekerheid en worden de grote sub en topracken en de losse sub amps gewoon diepere stolpen. Dan heb ik alle ruimte, en tevens kunnen alle amps aan de achterkant goed vastgezet worden, ook geen overbodige luxe gezien het gewicht. Verder zijn de grote racken (op de wielen staande) even diep als een getipte productiekist incl wielen, dus tippen is niet eens nodig, deze racken hebben dan ook als zowat de enige kisten 2 geremde wielen laugh :D . Als ik ze toch tip is het maatverschil alleen merkbaar in de hoogte dus ook dat is niet zo'n ramp. Strak laden kan nog steeds laugh :D
De 750s zijn wat minder diep, dus met verwijderen van de handvaten (mooie inbusboutjes in de plek gezet wink ;) ) past dat keurig in een normaal binennrackje.
2-weg racken waren bedoeld als compact rack en komen daarom ook in een ondiepe stolp. Ook dat kan wel aangezien bovenin toch een processor en 750 zit, dus ruimte voor de connectorpanelen is er daar wel.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)