Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 208 van 289)
Moderator(s): Dré
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
15-12-2008 18:11
Ik kan me voorstellen dat de restaurant met O&N de deuren sluiten want zo verdienen ze inderdaad niks meer shocked 8O
Uiteraard ga ook ik niet voor de zelfde gage als normaal op pad, maar ik verviervoudig mijn prijzen ook niet wink ;)
Twitter mee met @andycobbennl
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-12-2008 20:06

dj krissie schreef:

Ik vind het gewoon ONZIN om extra te gaan vragen omdat het een feestdag is.
Kun je vinden, MAAR er bestaat ook nog zoiets als de Arbeidstijdenwet. Daarin is bepaald dat men in beginsel niet op zondagen hoeft te werken, tenzij anders overeengekomen of voortvloeiend uit de aard van het werk. Op bepaalde Christelijke en Nationale feestdagen, zoals Kerst en Oud & Nieuw, moet de werkgever werknemers vrij geven tenzij dat anders is afgesproken.
Ik heb bij de politie gewerkt en daar was het verplicht om een x aantal zon- en feestdagen per jaar te werken. Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor de zorgsector en bijvoorbeeld de horeca.

Toeslagen voor het werk op zon- en feestdagen zijn vastgelegd in de CAO, en ik heb nog nooit een CAO gezien waarin géén toeslag bovenop het salaris werd gegeven voor werk op zon- en feestdagen.

Voor drive-in shows, waar ongetwijfeld ook veel handje-contantje gebeurt, geldt naast bovenstaande gewoonweg het vraag- en aanbodverhaal. Tijdens Oud & Nieuw, Koninginnedag en in veel regio's tijdens Carnaval is de vraag enorm, en dus stijgen de prijzen.

Niks onlogisch aan, niks afzetterij, gewoon goed betaald krijgen voor werken tijdens nachten dat zo ongeveer het hele land vrij heeft en feest viert.

Wat een opdrachtgever wil betalen aan zijn personeel of een drive in tijdens een nationale feestdag bepaalt-ie zelf, en zolang er idioten zijn die voor O&N standaard-zaterdagtarief berekenen, lacht die zich helemaal suf.
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
15-12-2008 20:29

Sylvia schreef:

Toeslagen voor het werk op zon- en feestdagen zijn vastgelegd in de CAO, en ik heb nog nooit een CAO gezien waarin geen toeslag bovenop het salaris werd gegeven voor werk op zon- en feestdagen.
Werk in de kleinmetaal Za 150% Zondag/feestdag 200% gewoon volgens CAO..

Dus inderdaad een toeslag op de uren is niet meer dan normaal lijkt mij.. Aan de andere kant draai je toch meestal in het weekend en 's avonds waar in een normale CAO altijd al toelsag op de uren zit. violgens een normale CAO wordt een feestdag NIET anders dan een zondag uitbetaald...

Draai alleen maar besloten feesten en heb lekker vrij met O&N zelfs niets verhuurd laugh :D
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-12-2008 20:46

YourLiVe schreef:

Wij rekenen ook gewoon 200% voor kerst en oud op nieuw. In veel branches krijgen medewerkers ook 150 tot 200% betaald voor overuren en werken tijdens feestdagen, waarom zou dat in onze branche anders zijn?

Er zit wel een verschil tussen profs en hobbyisten. Voor mij is het gewoon mijn werk, dus als ik met oud op nieuw ga werken wil ik daar gewoon extra voor betaald krijgen. Een hobbyist is misschien allang blij dat hij een leuke klus mag draaien en vind het gewoon leuk om te doen (want het zijn meestal wel de leukere feesten).
voor mij is het ook werk, ik moet er ook van leven. Maar je verhuur verhoog je dus ook zo met 150 tot 200%??

Uren kan ik inkomen en heb ik reeds aangegeven, maar je apparatuur is echt niet 2 keer meer waard hoor.. Maar das mijn mening.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
15-12-2008 23:11

KVM schreef:

Toch denk ik dat je anders piept als je het geld goed kan gebruiken.
Ik zie het anders, ik denk dat er een 'schaarste' is aan GOED personeel op deze dagen.. En ik laat het liever schieten als ik niet krijg wat ik ervoor wil hebben, dan maar niet..
Ik ben geen freelancer en hoef (nog) niet te leven van deze branche.. wat ik overigens heb gezegt bedoelde ik in het algemeen.

JeroenVDV schreef:

Je biertje is dus niet duurder, de toegang WEL (want bijna alle cafe's/kroegen zijn normaal gratis en dan "ineens" 7,5-10 euro).
Helemaal gelijk.
Alle kleine kroegjes waar je hier op zaterdag gewoon naar binnen kan lopen, werken nu met toegangskaartjes..
blijkbaar KAN het, maar je krijgt er ookwel wat voor, zoals een goede DJ waar op een normale avond de PC speelt etc etc.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-12-2008 23:56

LJ DaAn schreef:

KVM schreef:

Toch denk ik dat je anders piept als je het geld goed kan gebruiken.
Ik zie het anders, ik denk dat er een 'schaarste' is aan GOED personeel op deze dagen..
Nee hoor, mensen zat.
Ik ben geen freelancer en hoef (nog) niet te leven van deze branche.. wat ik overigens heb gezegt bedoelde ik in het algemeen.
Sommige freelancers hoeven ook niet te leven van deze branche. (die doen het erbij naast hun vaste baan)
Jij hoeft niet te leven van deze branche en eigenlijk zorgt dat ook voor jouw keuze.

Ik hoef er ook niet van te leven, maar dat kan wel leiden tot "take it or leave it" prijzen.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-12-2008 09:29
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 16-12-2008 11:59

Watt-Xtra schreef:

Uren kan ik inkomen en heb ik reeds aangegeven, maar je apparatuur is echt niet 2 keer meer waard hoor.. Maar das mijn mening.
Dat lijkt me een ieder z'n eigen keuze (en al helemaal NIET iets waarbij woorden als "oplichting" in het rond gestrooid mogen worden!!!). Zodra er sprake is van een vraag/aanbod markt (en dat is er) kan de prijs omhoog gaan als het aanbod lager wordt dan de vraag.

Zit je dus in een positie waarbij je alleen met oud&nieuw (bijna) alles verhuurd hebt (en de rest van het jaar vooral veel verhuurvoorraad hebt) dan kan ik me voorstellen dat je het je niet voor kan stellen. Maar zit je in een positie waarbij normaal nagenoeg alles reeds verhuurd is en je het met oud&nieuw niet aan kunt slepen (en dus niet eens aan de vraag kunt voldoen) dan zie ik niet in waarom het "slecht" of "oplichterig" zou zijn om OOK de verhuurprijzen voor feestdagen hoger te laten zijn dan voor normale dagen.

Verder... Bij een aantal verhuurder is het NU al zo dat je voor vr/za/zo meer betaalt dan voor bijvoorbeeld een maandag. Is dat dan ook maar "vreemd" en "oplichterig"?

Afsluitend: Het is NOOIT een gek die het ervoor vraagt, het is hooguit een gek die het ervoor geeft!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-12-2008 09:32
Als ik zo lees is het in Nederland anders dan in Belgie,hier moet men al ver zoeken om nog een restaurant te vinden dat zijn deuren opendoet met oudejaar.Wat betreft cao's voor personeel ben ik mee akkoord en dat is voor de uitbater geen probleem dit is een aftrekbare kost maar vergeet niet dat 75% van dit forum in het zwart gaat draaien en deze kosten zijn niet aftrekbaar.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-12-2008 11:39
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 16-12-2008 13:24

)pieter( schreef:

Ik vind 375 euro voor zo een kleine set, zonder bewegend licht toch behoorlijk hoog.
Ik ken nu niets van je regio maar aan setjes tot 100 man is er toch een ongelooflijk overaanbod? De eerste de beste boer heeft zoiets in zijn garage staan. Hier geraak je niet ver boven de 100 euro met zo'n set.
Dan doe je toch iets verkeerd... 375 (ex btw en reiskosten over het algemeen) is een hele gangbare prijs voor een kleine set tot 100 man met 8 parren bij professionele bedrijven. Wij zitten daar zelfs nog 5 tientjes boven en dan zijn we echt niet de duurste van Nederland hoor (al zitten we wel aan de bovenkant van de markt). Wij verzorgen toch zo'n 300 shows per jaar.

EDIT: Dat is uiteraard wel inclusief dj...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-12-2008 11:42

Watt-Xtra schreef:

Maar je verhuur verhoog je dus ook zo met 150 tot 200%??
Wij doen geen losse verhuur, wij leveren alleen complete drive-in shows. Een totaalpakket dus, en dat totaalpakket kost het dubbele tijdens oud op nieuw.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)