Forum > Geluid

Welke actieve luidsprekers?

(244 reacties. Pagina 20 van 25)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-12-2006 19:04
Da's inderdaad altijd goed. In de praktijk is het alleen soms erg lastig een luistertest tussen verschillende types te organiseren.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-12-2006 19:28
Welnee, is mij samen met een aantal andere forumleden toch ook gelukt.

En indien niet mogelijk, gewoon verschillende sets huren. Zowel de JBL's als de RCF-fen en Mackies worden door genoeg bedrijven te huur aangeboden en er zijn dealers met wie wél wat te regelen valt.
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
19-12-2006 19:41
1 x bewerkt. Laatst door Ricardo Vanilli op 19-12-2006 23:09
Inderdaad. Ik kan bij mijn dealer wel gaan luisteren naar de Eon's, maar kan ze dan niet zelf vergelijken mer RFC ofzo, omdat hij dat merk niet verdeelt (en vele anderen, buiten budgetmerken).
Ik was gisteren eens op de site van Mackie, en heb even daar op het forum zitten lezen. Ik kwam daar toch enkele "horror"-verhalen tegen, die dan vooral gaan over na-service. Speakers die al 4 maanden binnen zijn voor herstel, zonder dat men kan zeggen hoe lang het nog gaat duren, mails die niet beantwoord worden, etc. Ze klinken dan misschien wel leuk (hoewel ik ze nog niet goed heb kunnen testen), maar ik hou het dan toch liever voor bekeken o.w.v. die "service".
Doorsparen voor die RCF 325A zie ik niet echt zitten. Niet omdat ik dat geld niet ter beschikking heb, maar omdat ik er gewoon niet zoveel aan wil geven. De prijsklasse van oa die Eon's is een beetje de limiet. Het is nog steeds een hobby voor mij, waar ik soms misschien meer geld insteek als dat het me opbrengt, maar ik hou wel van degelijk materiaal.
Ik heb nu dus 2X K-115 lopen op een P-1200. Ik merk dat ik daar meestal voldoende power mee heb voor mijn doeleinden (bruiloftje, personeelsfeestje max. 80 pers, waarvan max. de helft op de dansvloer,...). Mag ik er vanuit gaan dat ik met een setje Eon's er nog een beetje op vooruit ga? Zowel op gebied van power als geluidskwaliteit (Na gelezen te hebben wat Victor schreef?)

Mvg,
RV
D&mStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2003
Laatste: 15-1-2021
Berichten: 95
19-12-2006 23:03
niek,

heb je al een keuze gemaakt voor bij je art 325-A ??
ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen de 8001 en 8002 maar het moet hier wel vlug gaan ze moeten dit jaar nog aan het werk.

mvg,

dieter
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-12-2006 00:23

Ricardo Vanilli schreef:

Ik was gisteren eens op de site van Mackie, en heb even daar op het forum zitten lezen. Ik kwam daar toch enkele "horror"-verhalen tegen, die dan vooral gaan over na-service. Speakers die al 4 maanden binnen zijn voor herstel, zonder dat men kan zeggen hoe lang het nog gaat duren, mails die niet beantwoord worden, etc.
Tja, dat is natuurlijk een eigen keuze. In al die jaren heb ik eigenlijk nooit een luidspreker box (direct) terug gehad van welk merk dan ook.
Bij het opblazen van je speaker zal je de afterservice echter wel nodig hebben.
Als je dan te lang moet wachten zal dat toch voor velen een probleem zijn. (alhoewel ik mij wel afvraag of de importeur van de RCF luidsprekerboxen daar wel snel mee is.)

Als je "normaal" met je luidsprekerkasten omgaat zal er in princiepe niets mee gebeuren. Het eerste wat de klant eventueel nodig heeft zijn nieuwe spoeltjes voor het hoog. Alhoewel er wel steeds meer fabrikanten zijn die het hoog beveiligen.

Martin.
kvm entertainment
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
19-11-2007 21:02
Als ik de service verhalen van Mackie lees, begint het bij mij te kriebelen om zelf een service center op te zetten: een rammel speakers kopen om aan de klant te geven, de defecte opsturen naar Mackie, en op de reparatiekosten 15% marge rekenen. Ik blij, gebruiker blij omdat hij gratis een vervangende speaker krijgt en mackie blij omdat zij geen lastige mailtjes krijgen laugh :D
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
20-11-2007 07:40

Dré schreef:

Setje 12"/1" speakertjes met een losse sub erbij. Sta je ergens in een bovenzaaltje dan laat je de sub in de auto ;-)
Of je kan een RCF ART 525 A nemen, weegt 18 kgr en heeft een 750 watt digitale eindtrap aan boord.
Ik heb ze nu in gebruik sedert een maand en ze gaan zeer goed en hard, ook laag is voldoende , geen sub maar voor de meeste gelegenheden ruim voldoende.
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
20-11-2007 12:25

MG schreef:

Als ik de service verhalen van Mackie lees, begint het bij mij te kriebelen om zelf een service center op te zetten: een rammel speakers kopen om aan de klant te geven, de defecte opsturen naar Mackie, en op de reparatiekosten 15% marge rekenen. Ik blij, gebruiker blij omdat hij gratis een vervangende speaker krijgt en mackie blij omdat zij geen lastige mailtjes krijgen laugh :D
Handig om een topic te kicken van meer dan een jaar oud..... shut up :X
Alles uit, behalve het licht!
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
20-11-2007 13:29
Kiebus, ja uiteraard, er komen steeds meer speakers bij, dus volgens mij is het aangenaam om die ervaring te delen in één en hetzelfde topic.
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
20-11-2007 17:14

sis schreef:

Kiebus, ja uiteraard, er komen steeds meer speakers bij, dus volgens mij is het aangenaam om die ervaring te delen in één en hetzelfde topic.
sis
Ook een punt natuurlijk!
Maar als je de startpost leest, en de kick van een jaar, dan heeft het voor mijn gevoel geen toegevoegde waarde aan het topic. En ik dacht dat dat toch wel een van de beweegredenen moet zijn om een oud topic te kicken, of zit ik ernaast?
Alles uit, behalve het licht!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)