Forum > Algemeen Forum

Disco beurs 20 oh oh, 27! oktober 2004

(205 reacties. Pagina 2 van 21)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-7-2004 22:09
[van de website]
De discobeurs wordt nieuw leven ingeblazen. Vele jaren geleden werd er een gelijkwaardige beurs gehouden in de toenmalige Expohal in Hilversum onder de naam DISCOH.

Voor de Discobeurs van 2004 willen we een groot gedeelte van die tijd weer terughalen, zeker nu er steeds meer café's en kroegen er een dansvloertje bij krijgen, een spiegelbol en wat spots erbij plaatsen, om de bezoeker maar in de goede sfeer terecht te laten komen.
Als men een groot gedeelte van die tijd wil terughalen neem ik aan dat er ook verkoop is. (van kleinere bedrijven) (vraag mij ook af of Camel weer hoofdsponsor is)

Ze zullen het echter wel wat moeilijker krijgen met de verkoop i.v.m de lage verkoopprijzen van nu.

Toen kocht je op de beurs een spiegelbol van 30cm met motor voor 30 gulden (bij een bedrijfje uit haarlem), winkelprijs was toen plm 98gulden. Indien er nu ook verkocht wordt verwacht ik geen spectaculaire prijzen.

Martin.
kvm entertainment
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
12-7-2004 22:41
Wel, dat zijn al snel de eerste reacties op ons rondschrijven.

Graag reageer ik even op wat gestelde vragen en/of opmerkingen.
Dat de website er eenvoudig uit ziet mag dan zo zijn. Simpelweg omdat het mij puur om de informatie verstrekking gaat. Een uitgebreide flash-intro doet potentiële bedrijven meteen al weer doorklikken naar andere sites. Uitgebreid muziek en beeldmateriaal plaatsen is nog niet van toepassing. Foto's volgen vanzelf wel. Ik zal eens kijken of ik er nog wat heb van de oude DISCOH beurs in Hilversum.

De leeftijdsgrens is inderdaad 16 jaar. Dat heeft o.m. te maken met het feit dat er mogelijk deelnemende bedrijven zijn die een alcoholhoudend drankje willen presenteren, dan wel dat er entertainmentbedrijven/artiestenbureau's zijn die hun erotisch getinte acts willen showen. Logisch dat we dan een leeftijdsgrens stellen.

Een hoofdsponsor... Ja, het zou fijn zijn geweest als dat was gelukt. Echter sinds er door tabaks-producenten en alcoholische drankproducenten niets meer aan uiterlijk vertoon gedaan mag worden in Nederland dankzij de verscherpte regelgevingen, houdt dit op.
Wanneer er alsnog een merk/bedrijf zich wil binden aan het evenement is hij/zij welkom.

Standhouders op de beurs zullen zowel de importeurs/distributeurs worden met informatieve stands en hopelijk demonstraties en daarnaast de handelsbedrijven met aantrekkelijke aanbiedingen met nieuw en/of gebruikt materiaal.

Dan nog even terug naar die spiegelbol van 30 cm voor 30 gulden...
Ja, dat waren op de DISCOH beurzen echte trekkers. Ik heb zelf nog voor ene Jaap Boomsma uit Amsterdam daar op de beurs gestaan, samen met een vriend uit Bilthoven om daar spiegelbollen en PAR 36 spotjes met kleurenschijf te verkopen. In de stand hing toen een spiegelbol van ca. 125 cm diameter. Voor die tijd was dat erg groot en zeker bijzonder.

Dat er toch wel animo voor is, blijkt wel uit het feit dat er vanavond al diverse inschrijfformulieren bij ons binnenkwamen.
Dit forum probeer wel wat te blijven volgen, maar zijn er echt dringende vragen, stuur dan gewoon even een e-mail.
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-7-2004 23:56

Eureka schreef:

Dan nog even terug naar die spiegelbol van 30 cm voor 30 gulden...
Ja, dat waren op de DISCOH beurzen echte trekkers. Ik heb zelf nog voor ene Jaap Boomsma uit Amsterdam daar op de beurs gestaan, samen met een vriend uit Bilthoven om daar spiegelbollen en PAR 36 spotjes met kleurenschijf te verkopen. In de stand hing toen een spiegelbol van ca. 125 cm diameter. Voor die tijd was dat erg groot en zeker bijzonder.
Ik dacht dat joop (uit haarlem) met die spiegelbol stond. maar ik kan het verkeerd hebben.
Maar de echte publiekstrekker van toen heb je toch niet genoemd ! Dat was die VW kever volgeplakt met spiegeltjes van 1cm. (bovendien was hij te koop)
Was dacht ik in het tweede jaar van de discobeurs in hilversum.

Martin.
kvm entertainment
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
13-7-2004 08:29
waarom altijd op een zaterdag :S :(
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-7-2004 09:51

maurice schreef:

waarom altijd op een zaterdag :S :(
Dat zal inderdaad voor sommige een probleem zijn.

Maar ik denk toch wel enigsinds dat de grootste "doel" groep op zaterdag vrij is.
Als ik zo kijk naar winkelverkopen in licht en geluid is zaterdag altijd de drukste dag.

Martin.
kvm entertainment
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
13-7-2004 11:54

maurice schreef:

waarom altijd op een zaterdag :S :(
20 oktober is toch een woensdag? :S
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
13-7-2004 13:05
1 x bewerkt. Laatst door Eureka op 13-7-2004 13:12
Of het nu Joop uit Haarlem of Jaap uit Amsterdam was, weet ik dan ook niet meer. Wel weet ik dat er toen een enorme concurrentieslag was met de spiegelbollen van met name 30-40-50 cm. De één wilde niet voor de ander onder doen. Die VW-kever kan ik mij niet herinneren. Wel kwam ik er één tegen in Duitsland tijdens een DJ-meeting op 4 mei j.l. met voorin diverse versterkers en het mengpaneel, op het dak een tweede mengpaneel en twee draaitafels. Was best fraai om te zien. Wie weet komt er ook wel zoiets op de discobeurs te staan.

Is die spiegelbol dan echt niet .... is toch echt disco ?! Misschien ga ik het wel veranderen ...
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
13-7-2004 20:20
Is er enige overeenkomst met de Pa beurs? ik bedoel, kan je ook komen, op zoek naar een nieuw lampje of een stukkie truss?

en, heeel belangrijk als ik het zo hoor: zijn de broodjes kroket er bij? wink ;) want daar ben ik nu toch wel erg benieuwd naar!
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
13-7-2004 20:29
lezen is toch zooooom moeilijk:
Van de handelsbedrijven informatieve stands met spectaculaire aanbiedingen van nieuw en gebruikt materiaal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
13-7-2004 20:34
Ja, maar ik bedoel meer dat het niet zo is dat je bij 1 of 2 standjes iets ken kope, en de rest allemaal demonstratie is
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug

Terug naar forum Afgesloten topic