Forum > Geluid

Bose 802mk1 meer vermogen en beter dan 802mk2 /802mk3 + redenen.

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Fred B.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 21-7-2005
13-7-2004 18:24

Tom schreef:

Dat van die vouwende conus bij vocht klopt,
de nieuwste generatie 802 vervangingsspeakers (die ik heb happy :) ) schijnen daar beter tegen te kunnnen, daar het oppervlak is behandeld.
Haarlak, heb ik mijn twijfels over, zal geen definitieve oplossing zijn, daar het kanlhard word, en volgens mij los/eraf zal trillen.

Gewone vuilniszak past niet, dan moet je zon grote hebben.... laugh :D
En ach, geluid word wel minder, want het plastic gaat wel lekker meetrillen, en de hoge tonen worden wat minder, maar wie maalt daar om als het regent.
Hai Tom,

Ehhh, heb jij misschien de Beyma vervangingsspeakers? Ik heb hier een Bose 802mk2 unit, en deze is van papier. Ik dacht dat de Beyma's een wat harder oppervlak hadden.
Overigens wel grappig dat ik nog niemand gehoord heb die het geheel oneens was met mijn stelling(!) Zou het dan toch waar zijn? Als ik het niet zo zonde vond hadden we wel een mk1 en mk2 tegen elkaar kunnen zetten.

Groeten, Fred
Fred B.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 21-7-2005
13-7-2004 18:27

T-Lite schreef:

Hoe ziet de beveiliging van de 802mkIII er uit? Er zit géén glaszekekering in, en lampen heb ik ook nog niet zien flikkeren maar er zou wel een interne beveiliging aanwezig zijn. Weet iemand hier meer over?
Enkele maanden geleden heb ik op vakantie ook een hoop BOSE 802's en enkele 502's gezien die al jaren aan weer en wind bloodgesteld werden. De 802's zagen er nog goed uit, en klonken ook nog goed (toch wel belangrijk bij speakers). De 502's zagen er een stuk minder uit, de behuizing was aangetast door het zoutwater (ze stonden vlak naast het strand), maar ook deze speakers klonken nog zeer goed.
Volgens mij is dus eerder de behuizing de zwakke schakel dan de speaker zelf.

MVG T-Lite
Ik heb zelf een Bose 302 kast, en dit is ook volgens mij niet echt een weersbestendige baskast. Hoe het met de zekering in de 802mk3 zit weet ik eigenlijk niet, zit hij niet gewoon achterop? De mk3 zal ook wel met Speakon aansluitingen zijn.

Groeten, Fred Buist
T-LiteStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-8-2003
Laatste: 18-9-2005
13-7-2004 18:30
Nu heeft BOSe wel de 502BEX op de markt gebracht, dat is de 502B maar dan met een weersbestendige behuizing.
De 802III heeft idd speakon aansluitingen.

Mvg T-Lite
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
13-7-2004 20:05

Fred B. schreef:

Ehhh, heb jij misschien de Beyma vervangingsspeakers?
Nee, orginele serie 6 vervanginsspeakers razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)