Forum > Geluid

Cd player

(99 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-7-2004 23:11
Bedenk wel dat zelfs de effecten op een Synq tafel icm Pio cdj-800 niet alle grappen en grollen kan evenaren die een Axis 9cr speler wel kan uitvoeren.

Wat dacht je van Smart Loop en de reverse optie icm de hold? En de knaken minder die je hiervoor kan neertellen? De 800 is en blijft een heerlijke speler, maar voor thuis is hij ivt de Axis 9cr behoorlijk kaal en duur.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
17-7-2004 10:48

DJ Tim schreef:

Bedenk wel dat zelfs de effecten op een Synq tafel icm Pio cdj-800 niet alle grappen en grollen kan evenaren die een Axis 9cr speler wel kan uitvoeren.

Wat dacht je van Smart Loop en de reverse optie icm de hold? En de knaken minder die je hiervoor kan neertellen? De 800 is en blijft een heerlijke speler, maar voor thuis is hij ivt de Axis 9cr behoorlijk kaal en duur.
En hoe zit het dan met de nieuwe american audio speler?: www.new-line.nl/v/13227 als dit een goede bak is, word dat denk ik mijn volgende speler.
*Quukske*
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
17-7-2004 11:00

Patrick van Vugt schreef:

En hoe zit het dan met de nieuwe american audio speler?: www.new-line.nl/v/13227 als dit een goede bak is, word dat denk ik mijn volgende speler.
Lijkt veel op de Reloop RCD-900s, zou me niet verbazen als hij het ook is. Kijk trouwens eens naar de Reloop want dat spaart je een "paar" euro.
www.new-line.nl/v/13203
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
17-7-2004 11:46

Skit schreef:

Patrick van Vugt schreef:

En hoe zit het dan met de nieuwe american audio speler?: www.new-line.nl/v/13227 als dit een goede bak is, word dat denk ik mijn volgende speler.
Lijkt veel op de Reloop RCD-900s, zou me niet verbazen als hij het ook is. Kijk trouwens eens naar de Reloop want dat spaart je een "paar" euro.
www.new-line.nl/v/13203
Jah dat had ik laatst nog aan Dré gevraagd. De cd spelers zien er het zelfde uit maar fabrikanten KUNNEN er eigen dingentjes in zetten. Ik zou voor de reloop gaan want dan krijg je er 2 voor de prijs van 1 pioneer. De reloop is bijna het zelfde als de american audio.
Oowja het scratchen van de Reloop en van de american audio is gelijk aan het scatchen van de PS2 van american audio. (had ik van dré gehoord)
Als ik jou was zou ik gaan kijken en beluisteren en dan ook goed kijken naar de Reloop RCD-900s en dan ook goed in je hoofd houden...
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
17-7-2004 12:16
is er reeds een review van die reloop? want heb er toch mijn twijfels bij.. idd ivm die effecten, maar een mix boordevol effecten steken etc is ook maar nix, en ik heb video's gezien van die synq mixer en dit is echt wel adembenemend goed.. dus volgens mij werkt dit toch ook perfect in combinatie met cdj-800's? kzou nie inzien waarom niet? en die cdj-800 heeft eigenlijk juist perfect alles wat ik ervan verlang, en is in mijn ogen meer digital turntable dan een axis 9 cr, mede door het grote wiel, en voor mij is het ook wel om redelijk wa te scratchen, en zie dat met zo'n klein(?) schijf van die axis9cr nie echt zitten? (hoe groot zijn beide diameters van die schijven van axis 9 cr en cdj-800?)
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
17-7-2004 12:18

DvE schreef:

Jah dat had ik laatst nog aan Dré gevraagd. De cd spelers zien er het zelfde uit maar fabrikanten KUNNEN er eigen dingentjes in zetten. Ik zou voor de reloop gaan want dan krijg je er 2 voor de prijs van 1 pioneer. De reloop is bijna het zelfde als de american audio.
Oowja het scratchen van de Reloop en van de american audio is gelijk aan het scatchen van de PS2 van american audio. (had ik van dré gehoord)
Als ik jou was zou ik gaan kijken en beluisteren en dan ook goed kijken naar de Reloop RCD-900s en dan ook goed in je hoofd houden...
----->

Dré schreef:

Ik heb zojuist met de versie van Reloop zitten spelen. Zeker niet verkeerd (al helemaal niet voor die prijs (zo'n kleine 400 euro going voor de versie met effecten en touch sensitive jog). Hij legt het (op de meeste vlakken) af tegen de Axis-9 MAAR is zeker vergelijkbaar met de PSX. PSX heeft de samplers beter geregeld (samples zijn apart te pitchen t.o.v. het spelende nummer EN in volume te veranderen), die nieuwe OEM CD bak heeft echter een betere jog en scratch functie.
link naar het topic www.new-line.nl/forum/read/?t=8429

Ik heb ook de manual eens liggen doorlezen, en ik kwam niets tegen wat ik niet bij de Reloop tegenkwam eigenlijk. En de samples blijken zowel bij de Reloop als de American Audio te kunnen verandert in volume en pitch. Tuurlijk ALS het waar is wat in de manual staat.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
17-7-2004 13:01
mja dnw.. ik zie wel, als ik er da budget wil aan geven ga ik toch voor cdj-800's, want zit nu met JB cd100 en das best wel crap, en wil nu overgaan tot een goeie installatie die ik niet meer moet hervernieuwen.. mja eerst geld hebben en dan ga ik testen en dan zie ik wel :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-7-2004 13:43
Even over de Reloop en American Audio speler: Beiden hebben geen smart loop wat echt een ontzettend goede functie is, volgens mij hebben ze ook geen dubbele loopknoppen, daarnaast kunnen ze volgens mij ook niet een reverse uitvoeren waarbij de speler onthoudt waar hij zou zijn gebleven als je niet op reverse had gedrukt, dit is ook in de mix een heel bruikbaar effect.

Voor de rest zijn ze denk ik redelijk vergelijkbaar qua functies met de Axis 9cr, maar bovenstaande meegenomen is de Axis toch (veruit) de meerdere.

Ik heb ook wel een grote voorkeur voor Pioneer (cdj-800 en 1000) vanwege de grotere en zwaardere jog wat voor mij het mixen net even lekkerder maakt. Maar voor thuis is en blijft het eigenlijk (te) veel geld omdat je voor een hogere prijs veel minder functies hebt als met een Axis 9cr speler. En geloof mij dat de meeste mensen die zeggen te gaan scratchen niet zovaak gaan scratchen als ze denken, hooguit een backspin wat op een 9cr echt prima kan. Bovendien heeft de Axis 9cr vind ik een lekkerder jogwheel dan de voormalige Axis 8, er zit namelijk weerstand op en de jog heeft een schuine hoogstaande rand zodat je daar ook weer meer richting Pioneer gaat, de jog is overigens groot zat om lekker mee te kunnen mixen, groter heb je eigenlijk niet nodig.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
18-7-2004 14:39

DJ Tim schreef:

Even over de Reloop en American Audio speler: Beiden hebben geen smart loop wat echt een ontzettend goede functie is, volgens mij hebben ze ook geen dubbele loopknoppen, daarnaast kunnen ze volgens mij ook niet een reverse uitvoeren waarbij de speler onthoudt waar hij zou zijn gebleven als je niet op reverse had gedrukt, dit is ook in de mix een heel bruikbaar effect.

Voor de rest zijn ze denk ik redelijk vergelijkbaar qua functies met de Axis 9cr, maar bovenstaande meegenomen is de Axis toch (veruit) de meerdere.
Dat is wat Dré ook zei, dat de Axis er de Reloop wel uitspeelt op vlakken, maar de Reloop is zo even 110 euro goedkoper. Op 2 exemplaren maakt dat 220 euro. Ik denk dat je voor de prijs zeker niet mag klagen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-7-2004 17:53
Dat is zeker zo (heb overigens niet eens de post van Dre hierover gelezen, tis wat ikzelf concludeer)

Ik weet alleen niet of ze qua jog net zo lekker werken en of de effecten net zo goed klinken en net zo makkelijk aan te sturen zijn. Welke speler ook weleens interessant zou kunnen worden is de nieuwe speler van Vestax.

Maar even voor de duidelijkheid: ik heb dus 0 ervaring met de Reloop speler, AA en de (nog) aan te komen speler van Vestax. Enkel met de Axis reeks van Numark en ik weet dat men daar absoluut geen miskoop aan begaat. Niettemin is het denk ik even verstandig om alle spelers onder de loupe te nemen als je wat nieuws wil kopen en voor dergelijke spelers het budget hebt.

Maar als ik de specs van alle spelers naast elkaar leg, is de Axis nog steeds de winnaar. Wat je ook kan doen is zo'n Fusion set kopen met 2x Axis 8+ Flightcase+Mixer+koptelefoon, de Axis 8 is echt een superspeler en in deze combinatie super interessant (mixer is prima en de prijs is ook prima).
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)