Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
17-6-2004 09:43
Iedere keer als ik een nieuwe intermediair krijg,
(verzekerings bedrijven veranderen vaak van personeel........)
krijg ik weer zo'n snuiter die zegt het voor weinig voor elkaar te kunnen krijgen laugh :D
Volledig verzekerd bij transport én op lokatie......

Bij een goedkope verzekering blijkt het dan altijd te gaan om:
schade die je toebrengt aan anderen,
en niet de schade die anderen toebrengen aan jouw,
en ook niet om schade die je zelf toebrengt aan je eigen spullen tijdens transport, opbouw en optreden.

Of heb jij een nieuwe verzekering shocked 8O
Ik denk niet dat er ook maar één maatschappij is die er in trapt,
om met een premie van € 125,- voor € 10.000,- volledig te verzekeren (behalve brand).

Wij hebben een aansprakelijksheidsverzekering, voor schade die wij toebrengen aan derden,
en een verzekering voor onze spullen tegen diefstal, (water)schade en brand in eigen beveiligde en afgesloten opslag.
En dan nog heb je het probleem van de afschrijving. Het meeste word in slechts 5 jaar afgeschreven, dus ben je haast verpicht alles elke 5 jaar volledig te vervangen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
17-6-2004 12:54
De verzekering hebben wij nog niet lopen maar zodra ik weer op kantoor zit ga ik even bellen.
Ik weet in ieder geval zeker dat opgenomen is:

- Schade die toegebracht wordt aan andere (materiele en fysieke) ik denk dat dit toch wel de belangrijkste is, dure taxi's hoor die ambulances wink ;)
- Schade die wij zelf (per ongeluk natuurlijk, niet expres) toebrengen aan onze spullen.
Nu zit ik alleen toch te twijfelen of er schade door anderen is opgenomen, MAAR dit is wel vaak een dure kwestie en niet geheel onterecht.

Schades waarvan iemand anders de veroorzaker is worden eigenlijk altijd opgelost tussen de maatschappij waar je zelf bij zit en de maatschappij van de tegenpartij.

Ik krijg natuurlijk wel flinke korting he, dus 125 euro is voor anderen misschien een stuk hoger.
Ook omdat ik degene die dit voor mij onderzoekt goed ken zal er wel iets slims gedaan zijn, zoiets als zoveel schade vrije jaren zal er wel opgegooid zijn ofzo denk ik.
Dan gaan je kortingen al snel flink oplopen happy :)
Darth Crossfader
TomVIP Lid
17-6-2004 15:35

DJ.T schreef:

De verzekering hebben wij nog niet lopen maar zodra ik weer op kantoor zit ga ik even bellen.
Ik weet in ieder geval zeker dat opgenomen is:

- Schade die toegebracht wordt aan andere (materiele en fysieke) ik denk dat dit toch wel de belangrijkste is, dure taxi's hoor die ambulances wink ;)
- Schade die wij zelf (per ongeluk natuurlijk, niet expres) toebrengen aan onze spullen.
Door jullie zelf!
Nu zit ik alleen toch te twijfelen of er schade door anderen is opgenomen, MAAR dit is wel vaak een dure kwestie en niet geheel onterecht.
Twijfel? Net wist je het nog redelijk zeker........ wink ;)
Schades waarvan iemand anders de veroorzaker is worden eigenlijk altijd opgelost tussen de maatschappij waar je zelf bij zit en de maatschappij van de tegenpartij.
Vaak kom je er pas aan het einde van een avondje achter dat men ergens een kabel heeft stuk gemaakt, of nog erger, een speaker heeft ingetrapt,
of dat er een deuk in je auto zit....
De dader ligt dan meestal wel op het kerkhof.
En dan is het een goede zaak dat je Drive-in kontrakt voor dergelijke schade een verhaal mogelijkheid biedt!
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
17-6-2004 16:03

Tom schreef:

Twijfel? Net wist je het nog redelijk zeker........ wink ;)
Komt ook door jou Tom, je bent weer lekker bezig, mij een beetje aan het twijfelen brengen razz :p
Ik hoop dat ik snel die clausules binnen kan krijgen zodat ik het even na kan kijken, dan hebben we duidelijkheid. happy :)
Darth Crossfader
TomVIP Lid
17-6-2004 17:09
Als wij iets maken/of afspreken wat belangrijk is, zeggen we altijd:
weet je het zo zeker dat je er een hand voor zou opgeven?

Kan je dan ja zeggen, dan weet je het echt zeker.
Maar de praktijk met verzekeringen is helaas toch vaak dat als ze zich eruit kunnen wurmen, met een of andere clausule,
dat ze het niet zullen nalaten om te proberen.

Tussen recht hebben en recht krijgen zit vaak nog een heel proces sad :(
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
19-11-2009 15:32
Zo, schop!

In verband met mijn inschrijving bij de KVK ben ik nu bezig met orientatie voor verzekeringen.
Ik heb al de keuze gemaakt dat ik alleen een aansprakelijkheidsverzekering wil en een inboedel verzekering voor de opslag.

Nu heb ik een vraag over de aansprakelijkheidsverzekering! Ik heb Unive benaderd, en heb hiervan een offerte gekregen van €110 per jaar. Nou komt dat bedrag mooi in de buurt waarvan ik dacht te gaan zitten, dus dat is het probleem niet.

Maar bij de "soort verzekering" gaven zij aan dat dat theatertechnicus was. Maar, is dit het goede? Dit omdat ik mezelf absoluut geen theatertechnicus vindt laugh :D Hoe hebben jullie dit geregeld en waar zijn jullie verzekerd?
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
19-11-2009 17:26
Ik zou dat wel even laten veranderen, anders kan het zijn dat ze schades die je veroorzaakt buiten dat begrip (of wat zij daaronder verstaan) niet vergoed worden. Stel je stoot in een cafe met een stuk truss een LCD kapot, tja das niet in het theater he...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
19-11-2009 18:04
je moet als het even kan je activiteiten omschrijven laten in de polis,
dan kunnen ze er achteraf niet op terug komen.
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
20-11-2009 08:35

YourLiVe schreef:

Ik zou dat wel even laten veranderen, anders kan het zijn dat ze schades die je veroorzaakt buiten dat begrip (of wat zij daaronder verstaan) niet vergoed worden. Stel je stoot in een cafe met een stuk truss een LCD kapot, tja das niet in het theater he...
Daarom. Maar die man vertelde mij "dat dit het dichtste bij kwam".

Dan maar is bij de Rabobank kijken.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
20-11-2009 10:20
In mijn polis (bij Meeus) staat volgens mij iets van "verzorgen van dj en drive-in show werkzaamheden". Als je zelf apparatuur opbouwt heb je een hele andere dekking nodig dan wanneer je alleen dj speelt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)