Forum > Algemeen Forum

Flightcase Spica 250 Movingheads

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
15-6-2004 17:29
www.ppcases.nl/home.htm bij voorbeeld
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-6-2004 09:41
De betere licht- & geluidshandel heeft die platen standaard op voorraad liggen. Kun je direct 8 sluitingen, hoekprofiel e.d. meenemen.

Zelf bouwen is absoluut de goedkoopste oplossing, maar wanneer dit je eerste case wordt zou ik eerst een kleinere case bouwen (puur om te oefenen).
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-6-2004 11:48
740 euro?? shocked 8O ik bouw zo'n ding voor een euro of 200/250.

waar vooral een bult geld in gaat zitten, is het hout. als je berken multiplex wilt hebben met HPL laag, kan je rekenen op een kleine 100 euro voor een plaat van 122x244. vreselijk duur dus. wat ik hier in de buurt kan halen is los HPL. kost 10 euro per vierkante meter. ben je een euro of 30 aan losse coating kwijt voor dezelfde oppervlakte. vergeet de lijm niet. Bison Tix is de enige lijm die echt goed lijmt. nadeel is wel de prijs. bij de gamma kost 750ml 13 euro. daarmee doe je 1,5 vierkante meter. voor een hele plaat heb je dus 2 bussen nodig. (scheelt natuurlijk als je iemand die in de bouw zit kent. hij kan dan als het goed is wel een 5 liter emmer Tix professional meenemen. zelfde Tix, alleen andere bus zonder reclame en flauwekul) dus zeg 26 euro aan coating. dan het hout: 9mm Meranti. spul is sterker als berken, en ook nog iets goedkoper. voor een plaatje betaal je ongeveer 23 euro. 23+26+30= 79 euro. scheelt dus opzich niet zo heel veel met de platen met HPL. het HPL is volgens mij van Case-concept. (heb hier ook dat boekje liggen. leuk om in te snuffelen)

verven zou ook een optie zijn. ik ben er zelf alleen niet zo kapot van. het wordt gewoon niet zo mooi als HPL erop plakken, en ze zijn krasgevoeliger. wil je ze daartegen bestand maken, dan zal je er ook nog wat goede lak overheen moeten gooien. alles bij elkaar zou je dan niet zo heel veel goedkoper uitzijn dan met HPL op hout.

verder heb je niet zo heel veel nodig in die kist. alleen het basisspul. (dus geen rackprofielen ed.) wat je dus nodig hebt:
-hoekprofielen, 30*30 1,5mm dik.
-sluitprofielen, 9mm 1,5mm dik.
-inbouwhandvaten
-vlindersloten
-scharnieren en stoppers (met een stopscharnier red je het niet, als je de deksel te enthousiast opendoet dondert ie eraf(hefboomprinciepe))
-bolhoeken
-overzethoeken
-popnagels: 4mm voor de hoekprofielen, 5mm voor de rest.
-stel goede wielen (Tente of Guitel)

als je gaat bouwen, houdt ons op de hoogte. gelukkig kan ik mezelf troosten de aankomende weken ook weer zelf aan de slag te gaan. (staan nog 2 niet-officiële kisten in hier de schuur. komen als ze af zijn ook foto's van.)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
16-6-2004 12:27
Hey thanx, hier heb ik heel veel aan. En 250 euro had ik ook zoiets in gedachten per kist. Ik denk dat ik me eens een offerte laat maken bij een paar fc leveranciers voor het materiaal. Dus het hout , ijzerwerk en wieltjes.

Ow ja , dit is inderdad mijn eerst fc. Maar ik was zo wie zo van plan om eerst een kleintje te bouwen voor mijn rookmachiene.
Doe mij maar Fohhn!!!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-6-2004 15:10
in dat geval zou ik ook eerst een case maken om te oefenen. zou lullig zijn als je een grote kist verpest.

een offerte bij de flightcasehandelaar laten maken kan, maar omgezien zij van die handel moeten leven, zal het denk ik niet veel goedkoper zijn als bij de discoboer. misschien dat het bij de discoboer zelfs goedkoper is. staar je daar dus niet op blind en vraag ook bij de discozaak in de buurt wat het spul je gaat kosten.

nog iets waar je op moet letten: de hoekprofielen en het sluitprofielen moeten even dik zijn, anders komt je overzethoek er scheef op te zitten. dat is geen gezicht.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
16-6-2004 16:13

martijn schreef:

(staan nog 2 niet-officiële kisten in hier de schuur. komen als ze af zijn ook foto's van.)
foto's!!!!!!

offtopic, martijn, waneer update je je site weer?
 
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-6-2004 16:16
mijn drive-in site? de bedoeling is dat daar een nieuwe voor komt. alleen ben ik niet zo handig met frontpage. (vooral de apparatuurlijst is niet meer helemaal up-to-date laugh :D )

ik zal straks eens wat foto's schieten. nu weer gauw on topic. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
27-6-2004 16:27
ik heb in de gouden gids gezocht voor een hpf zaak dichtbij utrecht. maar er was geen goede zaak gevonden. weet iemand misschien een zaak dichtbij utrecht
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-6-2004 11:20
Het kan aan mij liggen, maar wat is een HPF-zaak?

Flightcasemateriaal haal ik bij Spot & Speaker in Utrecht. Kisten bouwen doet onder meer PG Cases in Amersfoort.
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
28-6-2004 22:47
lekker bij conijn een bouwpakketje kopen,

die 700 euro zal wel voor alle kisten samen zijn geweest.
Doe het zelf ook altijd zo, alle kisten komen van hun.
Heb echter wel luchtdruk in de opslag waardoor het allemaal wat makkelijker popt enzo.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor

Terug naar forum Reageer (zonder quote)