Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 2 van 24)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
14-1-2003 23:49
Had ook een alecto mengpaneel, maar die van mij kon op batterijen EN er zat een adapter aansluiting op.
Omdat we nogal vaak draaiden hebben we toen een adaptertje gekocht.
Mijn draatafels waren Dual 1210 (of was hert 2410)
Voor meer info kijk maar eens hier: www.ovmsales.nl/imagine/geschiedenis/
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FabianStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 13-8-2003
Berichten: 9
15-1-2003 08:22
Ik heb nog een foto boven m'n bed hangen waar we op een houten tafel met een Sony huis-tuin-en-keuken CD-Speler en een stereotoren (die ik nog steeds (thuis) gebruik) en een Technics versterker (die ik ook nog steeds (thuis) gebruik). Via een kennis zijn we toen aan vrij grote zelfbouwboxen gekomen (ik schat ongeveer 1 kW per stuk). Gemini mixer erbij gekocht (nog steeds eigenlijk spijt dat ik die weer heb verkocht) en ja, van het een kwam het ander. Het resultaat kan je zien op de website;
Music was my first love and it will be my last
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
15-1-2003 18:07
Ik ben ook begonnen op een klein alecto mengpaneeltje (niet zo'n oude als die van Tom en Dré, maar hij had wel ongeveer net zo veel functies.) Daarbij had ik twee hifi cd-spelers. Ik had 4 grote zelfbouw boxen van 300 watt en daarbij een sherwood versterker van 2x 650 watt. Alleen dat is allemaal uitgebreid opgeblazen en er zijn aardig wat rook melders af gegaan. Gelukkig weet ik inmiddels als het lampje van de peak gaat branden dat je dan verkeerd bezig bent.... laugh :D

Nu is alles vervangen en draai ik met 2x cdj-20 en een omnitronic mengpaneel (dat echt super werkt) Ook draai ik nu voor Jurlights met pioneer cmx-3000 en pioneer djm-600. En dat zijn echt hele verbeteringen happy :)
gise...
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
15-1-2003 19:36
mijn eertse mixer was trouwens een digimix60.
gekocht bij de regenboog in het zuiden. dit was echter een supercheap ding, maar werkte perfect. geen scratch ding, want de faders waren superzwaar. verder had ik toen wel 5 kanalen, waarvoor ben ik nooit achter gekomen.
ook had dit app. een voorversterkertje. en de meest onnauwkeurige VU's die ooit ben tegengekomen.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
15-1-2003 21:38
best dagboek, razz :p

ok daar gaan we: Toen ik 10 was kreeg ik van me ouders een lichtorgeltje. zo'n 3-kanaals prulding. Geluid boeide me weining (nu nog steeds laugh :D ) dus ik ging lekker uitbreiden. Wekenlang heb ik zakgeld gespaard en op mn 11e was ik de trotse bezitter van een lichtorgel + rotatiebol + 15 wt stroobje. Hier heb ik leuk mee zitten klooien tot mn 13e.

op mn 13e kwam er een F**Dback krantje binnen dus ik blader naar achter en daar zie ik de "mushroom" staan! shocked 8O
Hoppa bestellen en leuk er mee draaien. In de loop van de jaren ben ik flink gegroeid . Al die oude zooi heb ik weggedaan voor 60,- Mijn "Arsenaal" bestaat nu uit een 600 W mushroom, 800 W plumflower, 100 W Tunnelflower, 500 W Strobe, 700 W Rookdoos, 4 x Par56 1200 W

zo dat was het,

groetjes
...
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
3-2-2003 19:46
1 x bewerkt. Laatst door Djjoost op 4-2-2003 14:41
toen ik 10 was kwam ons pap thuis met een mengpaneeltje.
kwam van de vuilnisbelt en was kei op en gaar.
geen V-U geen eq. alleen maar een stuk ijzer met 5 schuifjes erop. alles met DIN aansluiting

ik vond da kei mooi.
mar ik kon er niks mee want ik had geen apparatuur.
toen heb ik hem bewaard en ons pap die ging aan het zoeken op de vuilnisbelt. na een jaar hadde we van alles bij elkaar en ik kon aan ut draaien.
het bestond uit: dat ene gare mengpaneeltje, 1 rotte platenspeler, versterkertje van 50 watt (waar het nog maar 1 uitgang van deed, en 2 boxen van 70 watt ( als je de speakers aanraakte stoote je er door heen.

ik heb dat setje helemaal afgedraait tot er niks meer van over was.

intussen had ik werk en was druk aan ut sparen voor een andere DJ-set. in de zomervakantie had ik er een gekocht.
die bestond uit: versterker (2e hands) van 4x 100 watt, 2 boxen van 400 watt (dat stond er op mar da ware ze niet), 2 bass boxen van 200 watt, een 2 kanaals mixertje met crossfader en 3 bands eq. enz, en 2 cd spelers van philips, en een kast enz.

die set heb ik 2 maanden geleden ongeveer verkocht.

toen heb ik hier bij NEW-LINE een nieuwe set gekocht die bestaat uit: 2x PSX van adj. en een mixer van adj Q_MX1, 1 stereo en da is ut.

verlichting heb ik ook alleen daar geef ik nie veel om.
bestaat uit stroboscoop, 3 kanaals licht orgel, spiegelbol, spot, motertje, draaibol, blacklight, lightslang en da was het.

vroeger gebruikte ik het heel veel maar nou doe ik er niet meer zo veel mee.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
3-2-2003 21:03
mja, en ik ook 3 anaals lichtorgel, maar dat was na maandje of 2 kapot sad :( , hmm toen correct spieglbol + par36 met kleurenschijf em motor voor 100 piek, die toen gehaald staat nog steeds welles aan in me kamer, nouw ja lamp is beetje kapot. sad :( maar ja....... en toen werd me vader steeds gekker laugh :D whaaaa GVD moet je nou alweer die troep komen, ``en dan heb je dat zometeen, en dat wil je dat weer en dan dat`` zo ging het maar ja razz :p lekker boeieeeee
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
9-3-2003 15:41
Versterker : Power Amp SKYTEC Stereo PA2250 2x 250W 270,- (skytronic)
Mengpaneel : JB Pro 16 mengpaneel 67.- (vogelzang)
CD speler : 2x mp3-cd discman 0.- -
Boxen : DAP MC-15 220,-
Licht : strobo,lichtorgel +spiegelbol en toebehoren
hebbik al+mushroom 60,- (newline)
Rook+afstand : Antari Z-80 rookmachine 54,-
statief : Metalen statief inclusief T-bar 38,-
----------------------------------------------------------------------------------+
Alles: 709,-

Ik ben dit van plan om binnenkort te gaan halen, iemand nog tips ofzo??
Alle reacties zijn welkom
Maar dat is MIJN mening...
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
9-3-2003 16:50
Ff denken... walkman, discman, oude hifi cd speler, nog oudere hifi versterker, 4 ook enorm oude hifi speakers.

Later een JB Systems Pro16x bijgekomen... Marquant speakers (daar zijn ze weer) Philips hifi cd speler...
2x12" en wat hoog derin), Gemini cd speler (enkel), Sony hifi versterker, Inkel Ma-420 PA versterker, 2 2e hands Fane Expanders, vaag 2e hands mengpaneel, Behringer DX1000, 2 Pio cdj100's

Op verlanglijst staan nog compleet nieuwe geluidsset (zelfbouw) met ADJ versterkers, DBX limiter, een x-over, maar weten nog niet welk merk en verwacht nog steeds een Behringer Ultracurve.

en qua licht waren het 2 door me vader (voor bouwlampen) gemaakte loeizware statieven, een lichtorgel en een mini flower :P

Daar allemaal van die flowers en derby-achtige lampen bijgekocht, 2 lichtbakken, lichtbrug (die niet-al-te-goede) om uiteindelijk alles weer te verkopen.
En verder 1 rookdoos versleten en zijn nu met een Z-80 bezig, die niet al teveel word ingezet.

Hier staan nog wat parren en scans en een Jem Technofog op me verlanglijstje... denk dattie dit jaar nog wel komen.
vaj-ta-lie-tie
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
9-3-2003 19:27
Hmm ik moet zeggen dat je die oude Inkeltjes toch nog redelijk vaak tegenkomt.
M'n oom had er 1 een jaar terug na een verhuizing te voorschijn getoverd, maar die was niet arbo-proof!

Ik sta verder op het punt om m'n setje nu deels te verkopen en een geheel nieuwe Beyma zelfbouwset te beginnen. Blijft toch jammer aangezien er jaren experimentele uurtjes werk in zitten. Dan weer een tweetertje, dan weer dit filtertje, en dan weer een een nieuwe woofer, mensen kennen het wel hier...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)