Forum > Licht

Rode verlichting (neon?)

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
21-5-2004 14:04
Je zou hier nog wat mee inelkaar kunnen prutsen. www.new-line.nl/v/2387 Daar krijg je in elk geval zo'n 4-5 tl's mee gekleurd. Moet je alleen nog even ergens goedkoop tl's met armaturen weten te regelen, maar ik geloof dat die bij de gamma helemaal niet zo duur zijn.

[edit]
www.gamma.com/articles/kluskrakers/index.jsp?contentId=31 (link aangepast)
Dance the night away!
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
21-5-2004 14:23
Hmm dat kost inderdaad geen drol... Colourfilters heeft het bedrijf waarmee ik het feest organiseer wel... Thx voor de adviezen in ieder geval! Hoe zouden jullie dit trouwens aansluiten? Er komen twee TL's per kooi te hangen. Op het hoofdpodium komen 2 kooien, en schuin daar tegenover ook nog 2 kooien. De achterste twee kooien worden voor zien van 2x Mac300 en wat fourbarren, dus zijn in princiepe voorzien van bekabeling... gewoon die TL's in een stekkerblok prikken, naar het hoofdpodium toe en daar gewoon steeds de stekker er in en uit?
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
21-5-2004 14:29

Harmen schreef:

denk dat je dat niet helemaal goed krijgt nee, zowiezo zou je hittebestendige moeten hebben en dan nog laat het te weinig door en krijg je het denk ik niet egaal..
zou dat niet doen..
tl word niet heet hoor, er is wel verf speciaal voor lampen, zou mischien nog wel kunnen werken ook, alleen lijkt me kleurenfilter/buis makkelijk
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
21-5-2004 17:03
zou ze in ieder geval niet in je dimmertje prikken :-)
tenzij je een speciale hebt uiteraard...

tl's worden wel warm, maar mischien idd niet heet...
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
21-5-2004 17:06

Juiced schreef:

Hmm dat kost inderdaad geen drol... Colourfilters heeft het bedrijf waarmee ik het feest organiseer wel... Thx voor de adviezen in ieder geval! Hoe zouden jullie dit trouwens aansluiten? Er komen twee TL's per kooi te hangen. Op het hoofdpodium komen 2 kooien, en schuin daar tegenover ook nog 2 kooien. De achterste twee kooien worden voor zien van 2x Mac300 en wat fourbarren, dus zijn in princiepe voorzien van bekabeling... gewoon die TL's in een stekkerblok prikken, naar het hoofdpodium toe en daar gewoon steeds de stekker er in en uit?
als je toch EN een dmxlijn hebt liggen EN nog met het verhuurbedrijf gaat babbelen, regel dan een mooi switchpackje waar je een kooi per kanaal doet(2x 36 is 72 dus geen probleem met stroom) zo kan de lj de kooien ook nog in het lichtprogramma opnemen.

note: wel een switchpack, een tl dimmen wordt niets (geloof ik)
 
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
21-5-2004 17:26
tl's kun je dimmen, is alleen nog een duur grapje omdat je er speciale dimmers voor nodig hebt...
en een switchpack werkt dacht ik ook niet, tenzij jij onder switchpack een schakel unitje verstaat dan uiteraard wel..
aangezien je het hier over een dmx lijn hebt bedoel je denk ik eht eerste en werkt het volgens mij niet.

die schakel units kunnen dacht ik rond de 500watt per kanaal hebben.
maar we dwalen af wink ;)
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
21-5-2004 18:16
Een gewoon switchpack werkt wel, maar wat is het voordeel van gewoon af en toe de stekker erin en eruit? Hoogstens dat je wat minder kabels hoeft te trekken. Maar een tl opnemen in het lichtplan van de LJ schiet niet echt op. Als je een tl aanzet duurt dat altijd even voordat hij aanspringt, meestal gaat dat gepaard met knipperen. Bovendien lijkt het me sfeer-verlichting die dus gewoon de hele tijd aan kan blijven.
Dance the night away!
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
21-5-2004 20:52
tenzij je van die nieuwe tl armaturen hebt zonder starter. Wordt tegenwoordig ook gewoon in van die systeem plafonds gebruikt, dus niet alleen in het theater. kost misschien 5 euro meer en dan heb je echt wat bruikbaars, het is namelijk nog redelijk flashbaar wink ;).
exit-clear
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
21-5-2004 21:29
En als je het helamaal niet meer weet:
Gewoon een stel parren 56 of 64, met rode filters ervoor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
22-5-2004 01:22

dj fleur schreef:

Juiced schreef:

blablabla
als je toch EN een dmxlijn hebt liggen EN nog met het verhuurbedrijf gaat babbelen, regel dan een mooi switchpackje waar je een kooi per kanaal doet(2x 36 is 72 dus geen probleem met stroom) zo kan de lj de kooien ook nog in het lichtprogramma opnemen.

note: wel een switchpack, een tl dimmen wordt niets (geloof ik)
Ze hoeven in princiepe niet mee te gaan met het andere lichtwerk, gaat er puur om dat, wanneer er danseressen in de kooien staan, de TL's simpel aan kunnen worden gezet, en zodra ze eruit gaan, die TL's weer uitgaan. Is een switchpack dan nogsteeds makkelijk?

Ik weet dat het laat is, maar kom net uit mijn werk wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)