Forum > Geluid

Rond zingen

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2004 15:11
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 9-5-2004 00:21
en het verpest je geluid, want ze gaan netzolang door tot frequentiepieken weg te filteren, tot je eigelijk geen goed geluid meer overhoud.
Je gaat immers steeds harder zetten met zo'n ding, en zo'n ding filtert dan braaf weer elke frequentie weg waar op feedback onstaat.
Gevolg, een vreselijk dof en onnatuurlijk geluid.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-5-2004 20:15
Wat wél kan helpen tegen feedback is het gebruik van een (niet té heftig afgestelde) compressor. Daardoor voorkom je de ergste pieken waardoor feedback kan ontstaan. Een compressor tussen de microfoon is in sommige gevallen sowieso aan te raden zodat bij zang of andere live muziek de dynamiek enigszins beperkt wordt, waardoor je minder kans hebt op oversturing van andere apparatuur in de keten.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
9-5-2004 02:53
Ik werk al jaren met een feedback destroyer. je moet zo'n ding ook op automaat zetten dan onderdrukt die alleen het signaal dat piekt. Zodra hij niet meer piekt stopt hij.

Maar als ze zo slecht zouden zijn, waarom werken grote bedrijven als Focus dan met feedback destroyers. Ik heb een tijdje meegelopen en ga goed om met 1 van vaste de geluidsmannen van Focus. Zij hebben voor elke microfoon een feedback destroyer. Wellis waar geen Behringer, maar van samson. Maar toch.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
9-5-2004 13:24
Ik had zelf eerst ook altijd erg last van feedback, had toen een Shure PG58 mic, die was er veel te gevoelig voor!

heb nu een sennheiser 845, en die doet het perfect! echt amper last van feedback!
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-5-2004 17:54

J.S. Coolen schreef:

Ik werk al jaren met een feedback destroyer. je moet zo'n ding ook op automaat zetten dan onderdrukt die alleen het signaal dat piekt. Zodra hij niet meer piekt stopt hij.
Meestal als je door gaat met harder zetten,
omdat je zo'n destroyer hebt, gaan er steeds meer gebiedjes onderdrukt worden waardoor de zang of spraak steeds minder natuurlijk gaat klinken.

Een Gate/Compressor is een veel betere oplossing, en dan eventueel een eq in het eindpad om die "ene" rot frequentie een beetje naar beneden te halen.
Elke zaal, ruimte heeft zijn eigen frequentie, dus het is niet altijd dezelfde schuif.

Omdat jij nou een voorbeeld weet van een gorep die ze gebruikt, is het meteen een goed apparaat?
Er zijn meer dan genoeg proffesionele artiesten die beslist niet zo'n ding accepteren in hun geluidpad. Bij een goed afgestelde installatie is zo'n ding ook niet nodig.

Een feedbackdestroyer is eigelijk een aparaat voor geluids-dummy's (wink ;)) Die niet precies weten hoe ze hun spullen moeten afstellen.
Of voor mensen die geen tijd hebben om goed af te stellen,
dat kan natuurlijk ook nog.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
9-5-2004 19:24
Beste Tom,

Ik heb het niet over de groep Focus. Maar over het bedrijf Focus, welke 1 van de grootste bedrijven in europa is. Met een bestuur dat een hoger salaris verdient dan wij ooit kunnen verdienen, dus dummies of niet dat is maar betrekkelijk dus.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Wiuj versterken een hoop bandjes op verschillende locaties en er is nog nooit iemand geweest die heeft gezegd dat het slecht klinkt.

Maar ja, ik en al die mensen en bedrijven die het gebruiken zullen het wel mis hebben.

Tip: voor je commentaar leverd denk eens na, wat voor bedrijven er nog meer de naam Focus dragen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-5-2004 20:28

J.S. Coolen schreef:

[KNIP schreef:

Maar als ze zo slecht zouden zijn, waarom werken grote bedrijven als Focus dan met feedback destroyers. Ik heb een tijdje meegelopen en ga goed om met 1 van vaste de geluidsmannen van Focus. Zij hebben voor elke microfoon een feedback destroyer. Wellis waar geen Behringer, maar van samson. Maar toch.
Samson feedback destroyer? Ik wist niet dat Samson dit had. Je bedoeld waarschijnlijk Sabine. Maar dat neemt niet weg dat we hier appels met peren vergelijken.
Voor een Sabine feedback exterminator betaal je zo'n 900 euro (advies)dat is dus even wel wat anders als die Behringer van 150Euro.

Als je een kwaliteits geluidsset hebt met genoeg vermogen en de juiste microfoons is het gebruik van zo'n
feedback killer niet nodig.

Martin.
kvm entertainment
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
9-5-2004 20:36
Ook al sta je met hele proffesionele spullen. Dannoch kan het geluid gaan rondzingen, daar helpt niks tegen. Op zo'n moment kan een feedback destroyer heel handig zijn omdat hij veel eerder ingrijpt dan mensen. Als je je systeem gewoon goed insteld (uitfluiten, goed gebruik compressors enz...) kan een feedback destroyer heel goed als laatste redmiddel gebruikt worden. Andersom moet je het niet gaan gebruiken want dan verkloot je idd al snel het geluid.

Tegen rondzingen kan je het volgende doen.

Goede microfoon (eentje voor close micking)
Goede monitoring
Eq (voor uitfluiten)
Compressor
Goed microfoon gebruik!!!!
correct me if I'm wrong...
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
9-5-2004 22:50
Klinkt mischien als een hele stomme vraag hoor maar: zet je een eq tussen de mic en mixer? of tussen mixer en versterker?
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
9-5-2004 23:22

kvm schreef:

J.S. Coolen schreef:

[KNIP schreef:

Maar als ze zo slecht zouden zijn, waarom werken grote bedrijven als Focus dan met feedback destroyers. Ik heb een tijdje meegelopen en ga goed om met 1 van vaste de geluidsmannen van Focus. Zij hebben voor elke microfoon een feedback destroyer. Wellis waar geen Behringer, maar van samson. Maar toch.
Samson feedback destroyer? Ik wist niet dat Samson dit had. Je bedoeld waarschijnlijk Sabine. Maar dat neemt niet weg dat we hier appels met peren vergelijken.
Voor een Sabine feedback exterminator betaal je zo'n 900 euro (advies)dat is dus even wel wat anders als die Behringer van 150Euro.

Als je een kwaliteits geluidsset hebt met genoeg vermogen en de juiste microfoons is het gebruik van zo'n
feedback killer niet nodig.

Martin.
Sorry ik bedoel echt Samson, heb het nog even gevraagd voor de zekerheid, maar ze zijn van Samson.

Maar ja ik was vergeten dat hier alleen prof's zitten. Dus daarom laat ik jullie graag achter met de illusie dat een feedback Destroyer slecht is voor het geluid.

Voor mij einde topic

Terug naar forum Reageer (zonder quote)