Forum > Algemeen Forum

Bierscherm?

(84 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
28-4-2004 20:49
Wij hebben een spatscher gemaakt van 5mm dik plexiglas:
www.ovmsales.nl/imagine/anders/img8.gif
Goed kijken, het is een kleine foto wink ;)

De apparatuur schuift in de case onder het schuine gedeelte, er steekt 40 centimeter achter de schuine kan tui, en daaboven steekt dan ongeveer 20 centimeter plexiglas.
Je moet heel erg recht van boven met drank gooien, wil het nog op de spullen spatten.
Maar spat er iets overheen,
krijgen ze één waarschuwing:
Gebeurt het dan nog een keer, stoppen we, en pakken we in.

De gedachte hierachter is,
één keer kan per ongeluk zijn, twee keer niet meer, en als je het de tweede keer ook goed vind, dan komt er vrij snel een derde en vierde keer bij......
Voor je het weet, neem je een bier bad.
En je mixer ook.

Ook staat er in ons kontrakt dat onze veiligheid ten alle tijde moet worden gegarandeerd. Daaruit voortvloeiend, en ook apart genoemd in het kontrakt:
alle schade welke niet door ons zelf veroorzaakt op een feestavond, direct is te verhalen op degene die ons kontrakteerd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-4-2004 20:49
Voor je mixer en cd-spelers e.d. kun je een verhoging maken, met naar binnen overhellende rand, al dan niet van plexiglas. [EDIT] Precies zoals Tom hier net post [/EDIT]

Speakers die op de grond of statief staan beschermen wordt lastig, meestal hangen ze alleen veilig voor bier als ze zwevend aan truss of plafond zijn bevestigd.

Je zou nog kunnen proberen om je spullen op te stellen op een plekje in de ruimte waar het niet zo druk is. Een hoek, of een verhoging o.i.d. Of achter de bar, afhankelijk van of er ruimte is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
28-4-2004 20:53
Nog een tip:
zet de apparatuur waar het mee kan in een schuine hoek.
mocht er dan iets op vallen, loopt het niet allemaal naar binnen, maar een groot gedeelte loopt er ook gelijk af.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
28-4-2004 21:02
In een discotheek waar ik zelf wellis draai hebben ze ook zo'n schuin omhoogstaand stuk glas om de rand van het hele draai gebeure, maar dat is meer om het geluid vanuit de zaal tegen te houden ofzo, als het glas schuin zou staan zou dat geluid een stuk minder zijn... is ook wel zo, maar ik weet niet helemaal of het daardoor komt eerlijk gezegt...

dus als je zoiets in elkaar gaat zetten, kijk dan wel uit, en doe het alleen als je een goeie monitor speaker heb (die is daar teminste wel echt nodig... ligt gelukkig ook een flinke jonge happy :) )
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-4-2004 22:25
In Tivoli Utrecht stond ik vroeger als dj zelfs helemaal achterin een hokje achter een glazen wand, waarvan je er één open kon schuiven. Ik voelde me net zo'n tandartsreceptioniste daar. Geen geluid, geen contact met mensen, ook geen bier over m'n spullen. Dat dan weer wel.

Wat ik er maar mee wil zeggen, is dat sinds dj's in ene in het centrum van de belangstelling staan, er meer risico's aan kleven qua apparatuur. Dit dus tenzij je jezelf ergens in een veilige hoek of bijvoorbeeld een hok in de lucht (bv zoals hier: home.hetnet.nl/~sylvia_van_gaal/pics/k310503/DSC_0078.jpg ) weet te parkeren, maar daar moet de ruimte zich dan wel voor lenen. En het gaat ten koste van contact met je publiek.

Laatste optie: gewoon niet draaien op van die bralfeestjes.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-4-2004 22:48

DJ Jus schreef:

In een discotheek waar ik zelf wellis draai hebben ze ook zo'n schuin omhoogstaand stuk glas om de rand van het hele draai gebeure, maar dat is meer om het geluid vanuit de zaal tegen te houden ofzo, als het glas schuin zou staan zou dat geluid een stuk minder zijn... is ook wel zo, maar ik weet niet helemaal of het daardoor komt eerlijk gezegt...
Meestal wordt het schuin geplaatst omdat het niet "lekker leunt" / vasthoud en je kan er geen glazen op plaatsen.

Martin.
kvm entertainment
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
29-4-2004 05:11
In cafe Thomas in Eindhoven hebben ze dat mooi opgelost door de DJ boven de bar in het midden van het caffe te zetten.. Je hebt dan wel geen direct contact in de zin van mensen die even een verzoekje aan komen vragen ofzo maar de feeling is er och zeker wel.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
29-4-2004 08:22
ik vind dat je beter een scherm kan doen dan ergens afgelegen gaan staan.
ik ben weleens in de kreek in ouddorp geweest, en daar staat de dj als het waren op de eerste etage en het publiek op de begane, als je daar voor het eerst langs komt moet je echt zoeken, want de dj staat gewoon verscholen, wat ik wel jammer vind.
 
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
29-4-2004 10:00

Tom schreef:

Wij hebben een spatscher gemaakt van 5mm dik plexiglas:
www.ovmsales.nl/imagine/anders/img8.gif
Een dergelijk idee gebruiken wij ook: home.wanadoo.nl/niek.tendam/feestavond/106.JPG Plexiglas plaat staat daar omhoog, bij de wat "wildere" feesten wordt ie boven de Denon en deels boven mixer bevestigd.

Maar goed; helemaal voorkomen doe je niets. Daarom altijd erg consequent zijn naar bezoekers met bier bij de disco. Weg met dat glas bij de apparatuur!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
29-4-2004 10:34
Ok bedankt!! Plexiglas inbouwen word denk ik wel lelijk maar ik ga wel even een ontwerpje maken happy :)
Ik deed ook laatst mee met een musical productie en daar stond de band op een soort platen die je van hoogte kon verstellen?! Ik ben even de naam kwijt, wie kan me helpen? En wie weet hoeveel zulke dingen kosten?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)