Forum > Algemeen Forum

Geluidsoverlast

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-1-2003 20:07
tja, ik vindt het toch leuker als het geluid uit de boxen komt wink ;)
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
9-1-2003 20:14
Met dit probleem heb ik redelijk veel ervaring. Ik ben zelf drummer en oefen elke dag 1,5 uur. en geloof me dat hoor je 8 huizen verderop razz :p . Ik heb het op een akkoordje gegooid met de buren en ik heb met hun een tijd afgesproken waar ik me gang in kan gaan. meestal is dit tussen 16:00 en 18:00.

Omdat zij om 18:30 moeten oppassen op hun zoontje heb ik het zo goed geregeld. Ook heb ik mn kamer compleet geisoleerd. Met die groene zooi. een soort van schuimrubber. T werkt echt goed maar probeer maar es een goede trap op de bassdrum te dempen laugh :D . Dus mijn advies is. Zorg voor enige demping/isolatie en spreek met je buren een tijd af waarin je kunt gaan draaien.

Ow jah, een bloemetje en een fles wijn elk jaar houd ze ook tevreden laugh :D
...
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
9-1-2003 22:58
ja denk toch dat ik de boel een beetje ga isoleren. Want de ene buurvrouw (een ***mens) is echt een zeur. Me moeder zat laatst kerstliedjes (10 minuten ofzo) op de piano aan het spelen laugh :D . Kwam ze al op de stoep. Was gewoon 's-middags en vroeg of ze er mee wou stoppen omdat ze anders hier niet aangenaam kon leven. Dus van haar mogen we op maandag tussen 6 en 7 (ja lekker etenstijd!!) even 'lawaai' maken omdat ze er dan niet is!!
Nou ja hier hebben we ons (logisch toch? met dat mens valt echt niet te praten) dus niet aangehouden en zit ze te drijgen met een rechtzaak ofzo sad :( . Verder wonen mijn ouders hier een jaar of 27 en nooit problemen gehad met één of andere buren. En ik ook niet trouwens want ik leef hier ook al bijna zo'n 18 jaar.
Sins zij naast ons kwam wonen (half jaartje geleden ofzo) kwamen dus de echte problemen, want met mijn ouders valt nog wel te praten.

En ik vind trouwens een koptelefoon niet echt een oplossing want dat kreng gebruik ik al om voor te luisteren, natuurlijk kun je de plaatjes dan wel door de koptelefoon mixen maar dat is lang zo leuk niet als in het echt. En hoor het ook nog eens liever door de boxen heen, klinkt gewoon mooier happy :)

Alleen één nadeel, als je gaat isoleren wordt de kamer wel kleiner sad :( .....
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
9-1-2003 23:55
Een goedkoop materiaal om te isoleren zijn eierkartonnen.
Niet van die doosjes, maar van die treesjes waar 30 eieren in passen.
Als je naar een legfarm gaat of op de markt bij een eierkoopman dan kun je ze meestal voor weinig krijgen.
Je lijmt of spijkert ze tegen de muur en je hebt al een behoorlijke reduktie.

Wij hebben ook probleemburen, het is nu als zo ver dat ze via de gemeente bezig zijn om mij er uit te krijgen, maar die volgen de apv.
In de apv staat precies wat wel en wat niet mag, en als je je aan die regels houdt dan kan je buurvrouw op haar kop gaan staan, maar jij trekt aan het langste eind.
APV vind je bij je gemeente en als je naar het gemeentehuis belt kun je die verordering gratis meekrijgen. Maar hij staat ook op elke gemeente-website.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ bBINKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2002
Laatste: 7-11-2006
Berichten: 43
10-1-2003 11:30
Gelukkig wonen wij in een vrijstaand huis happy :)

Geen last van zeurende buren !
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
10-1-2003 14:16

RDH schreef:

dan heb ik zoiets van flikker op...ga maar naar de eigenaar van het feest.
Remco
Zou ik nooit zeggen tegen iemand die komt klagen over het volume!
Als je dat doet, werk je ze alleen maar tegen en binnen de kortste keren kun je de stekker eruit trekken.

Treed altijd in overleg, haal de organisator er onmiddelijk bij en realiseer je dat jij ook verantwoordelijk bent voor het volume!

Wij vragen voor dat we beginnen altijd aan de zaaleigenaar of ze problemen met geluidsoverlast hebben met buren.
Vaak Zijn er exacte afspraken hoe hard het buiten mag klinken.
(Vergunningen)
Als het erg kritisch meet, gaan wij buiten aan de gevel meten met een lege zaal, bij welk niveau de norm word overschreden.
Dan weten we in het krapste geval waar de limiet ligt.
En daar stellen we dan onze limiter op af.
Als dat niveau niet hard genoeg is gaan we als de zaal vol is nog een keer meten, en kunnen we de limmiter iets verder open zetten.

Voor wie dat nog niet weet, je kunt dat geluid met een DB-meter meten en zo'n ding is te koop (een redelijke) voor ongeveer 75 euro.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RDHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2002
Laatste: 30-6-2007
Berichten: 22
10-1-2003 18:15
ik zeg niet alles wat ik denk wink ;) ik zeg altijd maar dat ik gewoon ingehuurd ben en wie degene is die verantwoordelijk is voor het feest (en dus mijn lawaai).

groeten,

Remco
DjtheraxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2002
Laatste: 3-3-2005
Berichten: 16
12-1-2003 20:34
Ik heb nooit gezeik over geluid, m'n buren zijn kei relaxt en me ouders ja die vinden hardcore iets minder mjah... tzal me nie boeie... eigelijk heb ik altijd me muziek flink hard staan met veel bass, bedoel wat heb je eraan als je nix kan voelen :P...

en als mijn buren gaan zijken moeten ze maar een andere drive in inhuren voor 50 euro :P:P:P
... end of line ...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
12-1-2003 20:53
Kep welles last gehad met de buurvrouw over me saxofoon. Mocht tussen 19:00 en 20:00 niet spelen, anders konen "de kinderen niet slapen". Blijkt later dat ze trauma's heeft omdat ze vroegen blokfluit MOEST spelen en dat ze daarom alle muziekinstrumenten haatte. Beetje gezeik dus. Maar m'n stereo zet ik nooit echt zo hard. Kep maar een klein kamertje dus is het al gauw hard genoeg. Wat me wel opvalt is dat de plaatsing van de meubels veel uitmaakt voor de akoestiek van de kamer.
Zal welleens een plaatje maken van mijn vreemde geluidsopstelling laugh :D
Volgende keer Peter!
JasperbStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
Berichten: 90
12-1-2003 21:10
mijn buren vinden het niet erg want die kinderen die daar wonen houden van mijn muziek?hoe bestaat het ooit????

Terug naar forum Reageer (zonder quote)