Forum > PC related Forum

bewijs legaal downloaden

(47 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
15-4-2004 09:36
Als ze gewoon tot het WMA bestand horen, dan kan je ze toch ontzettend makkelijk kopieren?
Net zoals de eerste beveiligde cd's, dan kopieerde je brander de beveiliging netjes mee laugh :D
Darth Crossfader
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-4-2004 10:11
Zo makkelijk gaat dat niet.
Van Microsoft's WMA-site www.microsoft.com/windows/windowsmedia/drm.aspx:
The content you are trying to play is protected with a digital license. The key to open this license resides on the PC which originally recorded this file from CD, and the file can only be played on that PC. If you are attempting to play the content on the PC which originally recorded this file from CD, then the license file is missing or corrupt and you'll need to re-record the content from the original CD. The software used to record the file from CD uses a digital rights management system to help protect the copyrights of musicians and songwriters. This system, developed by Microsoft and called Windows Media Rights Manager, encrypts the music files you record. Use of the system helps prevent accidental violation of license terms and conditions set by a copyright owner.

Today you can transfer these encrypted files to many portable devices that support the Windows Media Format, such as the Casio E-100, and in the very near future, Diamond Rio, Creative Nomad II, and Thomson/RCA Lyra. Soon you will be able to transfer encrypted files to another PC that you own. Microsoft is currently developing a backup/restore and transfer service for the license information associated with encrypted music recorded in the Windows Media Format. Look for this feature in a future version of your player
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
15-4-2004 16:17
Och iedere beveiliging op muziek is te omzeilen... wink ;), ook zonder enge crackjes e.d., kost alleen ff tijd (winamp/mediaplayer: afspelen, ondertussen de wave-bron met cooledit oid opnemen, begin en einde bijwerken, wegschrijven als .wav en dan op cd zetten. klaar)
Als ik dit niet mag zeggen omdat ik dan bijdraag aan het illegaal verspreiden van muziek dan mogen de heren mods het verwijderen, maar imo is deze truuk zo simpel dat iedere idioot hem kan bedenken en er dus eigenlijk weinig nieuws onder de zon is razz :p (no offence)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-4-2004 17:06
Als je muziek kan afspelen is kopiëren natuurlijk altijd mogelijk, al is het maar via de analoge in- en uitgang. Dus als je betaald hebt voor een licentie om te luisteren kan je ook opnemen en branden.

Maar: WMA maakt doorkopiëren een stuk lastiger, omdat zonder de juiste licentie en sleutel Media Player het muziekbestand niet kan afspelen. En dan kan je dus ook niet kopiëren of branden. Jouw idee om de wave met cooledit o.i.d. te lijf te gaan werkt dus niet. Het wma-bestand is versleuteld en dat is lastig (ik zal niet zeggen "onmogelijk") te kraken.

Verder maakt WMA het mogelijk legaal muziek te downloaden en daarna te bewijzen dat je netjes betaald hebt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WessulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-6-2004
Berichten: 8
17-4-2004 14:53
Je kan muziek legaal downloaden, om te branden moet je een extra licentie kopen.
Over het openbaar draaien, dat mag ook niet met gewone cd's die je in de winkel koopt. Dus ook niet met van internet gedownloade muziek.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-4-2004 16:17

Wessul schreef:

Je kan muziek legaal downloaden, om te branden moet je een extra licentie kopen.
Op de planet staat:
...credits om te luisteren
...credits om te branden

Dus je betaalt die extra licentie zo.
WessulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-6-2004
Berichten: 8
17-4-2004 23:09

dj Jasper schreef:

Wessul schreef:

Je kan muziek legaal downloaden, om te branden moet je een extra licentie kopen.
Op de planet staat:
...credits om te luisteren
...credits om te branden

Dus je betaalt die extra licentie zo.
Oh oke, dat is mooi :)
alleen oppassen dan met andere sites ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-4-2004 23:36

Wessul schreef:

Je kan muziek legaal downloaden, om te branden moet je een extra licentie kopen.
Over het openbaar draaien, dat mag ook niet met gewone cd's die je in de winkel koopt. Dus ook niet met van internet gedownloade muziek.
Waar moet een DJ zijn muziek dan halen om in het openbaar te kunnen draaien?

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
18-4-2004 00:40
Natuurlijk mag je in het openbaar draaien met gewone cd's of legaal gedownloade muziek. De organisator moet alleen een extra bedrag aan rechten afdragen. Dat moet al als je in de werkplaats van je bedrijf de radio aan hebt staan... sad :(
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
20-4-2004 08:49

kvm schreef:

Waar moet een DJ zijn muziek dan halen om in het openbaar te kunnen draaien?

Martin.
De nieuwste versie van PCDJ FX ondersteund de "drm" bestanden en deze kun je dus gewoon in FX afspelen.

PCDJ RED komt binnenkort ook uit met deze mogelijkheid + mastertempo (versie 7.1).

Je kunt de bestanden ook via "Napster" downloaden, deze hebben een database van maarliefst 500.000 nummers.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)