Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 2 van 21)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
11-1-2005 12:56
Heb je wel gelijk in Dré. Maar ik blijf erbij: onder normale omstandigheden valt de stroom niet zomaar uit. Je zorgt ervoor dat niemand zomaar bij een aggregaat een stekker eruit kan halen. Kabels goed wegleggen, en aggregaat op slot. De stroom kan altijd een keer uitvallen door een graafmachine die net wat de diep graaft o.i.d. maar die kans is toch heel klein.
Laten we maar weer on-topic gaan, want we dwalen een beetje af.
Dance the night away!
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
11-1-2005 13:19

Imcowelter schreef:

Bij een normale installatie valt de spanning niet zomaar uit. En als de spanning al uit gevallen is, dan zorg je uiteraard ervoor dat je alles eerst uit hebt staan voordat je de zekering erweer inzet. Als je alles aan hebt staan en je schakelt de stoom weer in, heb je zelfs kans dat de zekering erweer uitklapt door de enorme inschakelpiek
Och jongen, ik maak het heel veel mee dat gewoon de stekker er wordt uitgetrokken...
Met oudejaar nog aan de hand: CEE 32A eruit getrokken.Kok van dienst moest beginnen te koken, en trekt dan maar even de CEE eruit om zijn oven in te steken. Schrikt zich natuurlijk te pletter door de hele zaal die in het donker zit, en steekt die snel terug in. Dus ampracks springen ineens weer allemaal aan en kunnen gewoon verder spelen.
Is makkelijk gezegd dat je eerst je amps moet uitzetten vooraleer spanning terug opkomt, zeker als je zelf niet aanwezig bent...
Ben dan toch weer blij dan dat ik geen driverack PA heb.

Zekering eruit klappen, nooit problemen mee.Tegenwoordig hebben alle amps toch een inschakelvertraging? (was trouwens 2xV4000 op 1 groep 16A)

(Vorige keer met carnaval enkele zatlappen leukjes een CEE 63A uitgetrokken)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-1-2005 13:27
Het gebeurt inderdaad wel eens, en het is mij één keer gebeurd met de DRPA in het rack. Deze beveiliging had dan ook niet mogen ontbreken.

Voordeel van de Behringer processor is dat je hem kan instellen via een interface op je pc. Verder mist hij wat handigheidjes die de DRPA wel heeft (feedback destroyer). Maar nogmaals: gebruikerservaring heb ik niet met de Behringer. Ernstige klachten heb ik trouwens ook nergens gelezen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
11-1-2005 13:48
gouden tip: gebruik nooit een automatische feedbackdestroyer op je frontgeluid! Die haalt er nogal veel uit wat eigenlijk geen feedback is.
En feedback op je frontgeluid, dan ben je niet goed bezig.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-1-2005 13:52
De Driverack 260 werkt op dit punt echt perfect: grijpt alleen in als het nodig is en met supersteile filters (die je trouwens ook handmatig kan vastzetten).

En wat betreft feedback op het frontgeluid: gebeurt helaas zó als iemand vlak voor de speakers een toespraakje houdt...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
11-1-2005 17:22
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de behringer en de drpa elkaar ontlopen met betrekking tot het instellen van het geluid.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-1-2005 19:04
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 11-1-2005 19:50
Hallo,

arjankippens schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de behringer en de drpa elkaar ontlopen met betrekking tot het instellen van het geluid.
Als je wilt kan ik wel wat screenshots plaatsen, je kan zelfs het programma downloaden en op je eigen pc uit proberen (droogneuken dus.... laugh :D ).

https://www.behringer.com/DCX2496/DCX2496_V1_16.zip

Het is géén "setup", maar gewoon een executable die je start (zo word je registry niet vervuilt). Het programma stuurt via de com-poort (RS-232) de DCX aan. Er zitten ook RJ45 aansluitingen achterop het apparaat, maar deze zijn GééN gewone netwerkaansluitingen maar RS-485 netwerkinterfaces.

Ik princiepe zou je de DCX ook kunnen aansturen over het normale pc-netwerk, maar dan moet de com-poort worden gedeeld. En dat kan waarschijnlijk met een programma dat er al langer is, genaamd "Stomper". Werd vroeger veel gebruikt om modems (com-poorten) te delen over LANtastic netwerken. Ik heb even gecheckt, het programma bestaat nog steeds. Dus zal ik het eens gaan proberen.

Ik heb inmiddels de nieuwe firmware (versie 1.16) geinstalleerd, maar het wegvallen van het geluid blijft als je bijvoorbeeld je EQ bijregelt.

Greetz Webbie
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-1-2005 19:20
Hallo Victor,

Victor schreef:

Maar het lijkt erop dat jouw DCX op dit moment nog wel wat "finetuning" kan gebruiken.
Maar waar begin ik, en waar eindig ik?
Is er een bepaalde volgorde van afregelen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
11-1-2005 20:26

Webbie schreef:

Ik heb inmiddels de nieuwe firmware (versie 1.16) geinstalleerd, maar het wegvallen van het geluid blijft als je bijvoorbeeld je EQ bijregelt.

Greetz Webbie
Ik merk dit alleen als de EQ door de 0 dB punten heengaat.

Overigens vind ik de DCX2496 beter werken dan de LEM DX24 en LEM DX26. De Behringer ruist wat minder. Leuke bijkomstigheid is de dynamische equalizer als je hem voorzichtig gebruikt.

TCMC
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
11-1-2005 21:21
Ik heb ook een ultradrive in gebruik, een half jaar-jaar nu schat ik.
Ben er heel tevreden over. Met de eerste software zat ik snel aan de geheugenlimiet maar na een softwareupdate was er ineens 15pct meer processorkracht over, dus de nieuwe software verhelpt dat ook behoorlijk.
Er kan misschien nog een nieuwe update uitzijn maar met mijn versie heb ik nog steeds last van geluid dat heel even wegvalt bij het realtime aanpassen. Dit is wel een nadeel als je nog snel tijdens een feest iets wil aanpassen.
Kwa instelmogelijkheden vind ik het ding heel compleet, heb nog niets kunnen verzinnen dat ik wou en dat ik niet kon instellen happy :)
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light

Terug naar forum Reageer (zonder quote)