Forum > Geluid

geluid voor vakantie project

(58 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
3-3-2004 17:18
die platsice ziet er minder profesoneel eruit
persoonlijke mening: koop de prodjuser
Luuk
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
3-3-2004 19:27

Tom schreef:

Het scheelt slechts 20%,
Een verenging kan toch wel weer wat leuks doen met 40euro
maar het dan wel een veel dergelijkere case,
Als zo'n plastic ding valt, is hij meestal stuk, en de sluitingen zijn ook veel dunner en breekbaarder!
Als het 3weken per jaar gebruikt word, zal het echt niet zoveel vallen. En daarbij betwijfel ik ofdat een houten kist zoveel steviger is.

Ik heb hier eens een plaatselijke drive-in zien uiladen. Zij hadden hun apparatuur in plastice DAP cases zitten, en geloof me van gooien gaat het niet kapot. Ze flikkerden sommigen van hun cases gewoon 2meter vanuit de vrachtwagen naar beneden. shocked 8O (die mensen hebben echt een gaatje in hun hoofd) De kisten zagen er slecht uit, maar ze waren nog 100% heel. (nu snap ik dat dit een dikke uitzondering is omdat verder NIEMAND zo stom is om zo belachelijk met hun apparatuur om te gaan. En verder betwijfel ik ofdat hout zoveel steviger is.
Ook is het een heel onhandig ding als hij dicht is, want het is niet een mooie rechthoekige doos.
Ja, dat zou mij dus echt geen moer uitmaken. Een kist is een kist en ofdat de deksels nu helemaal over de hele lengte doorlopen ofniet. Waarom zou dat onhandiger zijn?

Maar toegegeven, ze zijn wel erg lelijk. Maar dat is niet iets waar een penningmeester oplet!
Maar dat is MIJN mening...
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-3-2004 19:49
waren dat niet toevallig skb cases?
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
3-3-2004 19:57
Geen id, ze waren van plastic. Maar ik heb m'n ogen uitgekeken hoe ze met hun apparatuur omgingen. (ze gingen bv ook even op hun mixer staan omdat ze wat in de truss moesten draaien shocked 8O) die lui waren hartstikke gek!

Maar; back ontopic
Maar dat is MIJN mening...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
3-3-2004 20:40
1 x bewerkt. Laatst door Jelmer op 3-3-2004 20:47
Heren mijn dank tot zo ver.
Ben vandaag even achter de prijzen aan geweest om een budget setje te gaan huren voor die drie weken en dan zouden we toch op zo'n 300-400 euro uitkomen en dan naar mijn ondeskundige mening een midere kwaliteit spullen hebben als we zouden kopen. Ik heb naar aanleiding van de posts hierboven (met name Tom, jeetje wat een werk doe jij zomaar voor ons) het volgende lijstje gemaakt.

Mengpaneel JB sys. beat 6 296,-
Versterker american audio v300-plus 596,-
Speakers Dap K-115 2x 237= 474,-
Case Prodjuser slant-114 218,-

Opgetelt: 1584,-

Ik heb de Case discussie met belangstelling gelezen en denk toch dat ik hier niet op wil bezuinigen ivm hufterproofheid die ik als een van de belangrijkste criterea heb staan. Heb de suggesties dus niet klakkeloos genegeerd! Bedankt voor het mee denken hierover.

Om het bedrag nog even onder controle te houden heb ik er voor gekozen om nu nog maar 2 speakers op het lijstje te zetten. Is dit erg onverstandig? Uiteraard de mogelijkheid om het een jaar later uit te breiden

En: is er nog ergens te bezuinigen? Vertsterker? (is ten slotte het grootste bedrag) of zouden we daar spijt van krijgen?

En als laatste en niet onbelangrijke vraag: hoeveel jaar hebben we hier plezier van. Kortom: moet dit bij het gebruik zoals ik eerder omschreven heb zonder problemen 4 tot 5 jaar mee gaan? En als we wel problemen/onderhoud kunnen verwachten waar is dat
dan mee en wat kost dat?

P.s. de cd-speler zal ik zeker gaan overwegen maar daar vraag ik maar geen suggesties voor. Het hele forum is daar mee volgeschreven dus ga ik de zoekmachine maar eens voor gebruiken. wink ;)

Jelmer
The return of the BoomBap
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
3-3-2004 20:46
Als je alles met 'gevoel' en je verstan gebruikt en het goed opbergt als je het niet gebruik kan dit best zo'n 5 jaar meegaan. Ik denk dat de speakers of het mengpaneel het eerste tekenen van ouderdom zullen gaan vertonen. De versterker kan wel wat hebben. De case heeft (mits je hem goed behandelt) zowat het eeuwige leven.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
3-3-2004 20:57
De mixer zal na 5jaar toch wel op zijn laatste poten lopen, maar de rest van de apparatuur is toch kwalitatief allemaal goed en zul je toch wel langer dan 5jaar plezier van hebben. Zeker bij 3weken gebruik per jaar. Ik denk dat je de 9/10 jaar wel haalt (mits goed behandelt en vochtvrij opgeslagen).

Wat betreft de speakers; in mijn ogen is een 15" speaker niet de beste keus om voornamelijk spraak te versterken (vanwege de dip in het middengebied die je juist zo hard nodig hebt bij spraak), en met deze 2speakers verwacht ik dat je ruim de 100 man van goed verstaanbaar geluid kunt voorzien (mits ze op statief staan).
Als je het aantal verdubbelt is het aantal mensen ook te verdubbelen (je kunt dan namelijk ook je speakers halverwege de mensenmassa e.d. zetten) Dus dan moet je zelf maar even afwegen ofdat dit aanvaardbaar is.

Houd je bij de begroting ook even rekening met statieven en kabels. (goede kabels zijn duur!)
Maar dat is MIJN mening...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
3-3-2004 21:00

Roytje schreef:

Als je het aantal verdubbelt is het aantal mensen ook te verdubbelen (je kunt dan namelijk ook je speakers halverwege de mensenmassa e.d. zetten) Dus dan moet je zelf maar even afwegen ofdat dit aanvaardbaar is.
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je 2 speakers hebt en je kunt 100 man aan en je koopt er 2 bij dan is het ineens 200? Ik denk van niet. Ook als jij speakers midden tussen de mensenmassa wilt zetten zul je een verdubbeling niet halen denk ik.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 430
3-3-2004 21:03
Speakers halverwege zetten is geen optie. Kinderen kunnen niet zo goed van spullen af blijven. Dus om daar een paar kabels tussne door te laten op een grasondergrond waar zij op zitten........ Die gaan omvallen, helemaal op statieven. Welke speakers hadden jullie als alternatief in gedachten?

En als statieven, waar moet ik dan aan denken?
Kabels. Het enige wat ik los moet bij kopen zijn toch de kabels voor de speakers? Welke raden jullie aan? Heb net in de shop gekeken, en weet niet zo goed welke daarvoor het beste zijn.
The return of the BoomBap
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
3-3-2004 21:29
Statieven:
www.new-line.nl/v/11206
Hier heb ik persoonlijk hele goede ervaring mee en ze zijn 100% veilig, maar ze zijn wel wat duur. Maar op veiligheid zal ik niet teveel bezuinigen!

Boxen waar ik voor zou kiezen:
www.new-line.nl/v/9877

Speakerkabel:
www.new-line.nl/v/6112

En verder heb je nog een kabel mixer -> versterker nodig maar ik weet niet wat de uitgang en ingang van je versterker zijn, dus dat zal je iemand moeten vragen die deze mixer ook heeft.

Maar ook hiermee is 400man zowiezo niet haalbaar!
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)