Pioneer Cdj500s ,Ervaringen?
(28 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 1-3-2004 19:18 |
Victor schreef: Als ik me niet heel erg vergis is de 500S gewoon een 500 MK2, maar dan in een kleiner jasje.In ieder geval dus lastiger te servicen. Zeker weten!Verder zijn mijn ervaringen met de 500S ongeveer gelijk aan die met de 500. Dus leuke speler (zeker in die tijd) MAAR met een nukkig loopwerkje EN af en toe wel in de "freeze" te krijgen. Je moest dan de eject knop ingedukt houden terwijl je de speler uit en weer aan deed (om zo de CD terug te krijgen). Ook viel de oliegedempte vering van de 500s me behoorlijk tegen; zeker als je het vergelijkt met de VEEL goedkopere CDJ-100. En een 500s die een goed gevuld glas bier overleeft? Broodje aap als je het mij vraag. De 100 kan dat wellicht wel overleven (maar die is ook zo goed als dicht aan de bovenkant). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 2-3-2004 16:46 |
Tja zojuist contact gehad met het bedrijf. Ze hebben hem nog uitgeleent aan een klant. Lekker zaken doen dit ,gaat t dus nog langer duren (als ik niet besluit om em niet te nemen) | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 2-3-2004 17:02 |
Het is een écht tweedehandsje voor een dito prijs, en als je de verhalen zo leest is het geen beroerd apparaat. Aan de andere kant: de prijs die je ervoor moet neerleggen lijkt laag, maar ik moet zeggen dat ik wat moeite heb met de huidige (hoge) nieuwprijs in verhouding tot de leeftijd van dit model. Verder is dit dus een ex-verhuur-tweedehandsje, wat behoorlijk garant staat voor intensief en hufterig gebruik. En als de verhalen over de servicemogelijkheden wat gemengd zijn, dan hoop ik dat je een beetje technisch onderlegd bent en kunt beoordelen in wat voor staat het toestel werkelijk verkeert? Qua toekomst vroeg ik mij af of je ooit nog een tweede speler had willen kopen of niet? Ik heb een tijdje met twee verschillende spelers gewerkt, en alles went, maar echt fantastisch vond ik het nou ook weer niet. Een tweede 500s vinden voor zo'n lage prijs zou wel erge mazzel zijn. | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 2-3-2004 20:05 |
Daarom overweeg ik het ook om het voorbij te laten gaan. Ik vind de manier van zaken doen niet prettig ,het apparaat is verhuurd (wat ik van te voren ook niet wist ,naja was me beetje wijsgemaakt dat het alleen af en toe uit was geleent als mensen op hun nieuwe spullen moesten w8en ofzo). Plus een tweede speler word een probleempje. Echter dacht ik hier wel overheen te kunnen komen omdat (al zag je alleen de pa markt al) er nog al veel 2ehands aangeboden worden. Ik denk dat ik maar even mijn geld in mijn zak hou. Toch bedankt voor jullie adviezen ,jammer dat het zo is afgelopen maarja. Er komt heus wel een mooi alternatief te staan (na wat sparen). In ieder geval enorm bedankt voor jullie reacties. | |
YoghurtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-8-2002 Laatste: 6-8-2023 Berichten: 904 | 3-3-2004 20:33 |
Heb een flinke ervaring mogen opdoen met zowel de 500 als de 500 mk2...Naast een djm 600... Avondje daten met de pioneer's: Hufterproof, en zoals reemski al zei: idiootproof... Waanzinnig geragd word er met de dingen maar....ze doen het altijd...nomather what..Dat waardeerde ik ook zeer aan ze...Er zit trouwens een groot verschil tussen de limited ed en de normale... de kleine is gewoon veel slechter...zeker hufterproof gezien.. Betrouwbaar: Hij pakte meer cd's dan welke cdj 100 dan ook bij mij ooit gedaan heeft..Dus in dat geval ja zeer betrouwbaar...Echter 1x probleem tegen gekomen dat de loop zo gevoelig was dat ie nummers skipte heel vaag... 2e hands mja...minder dan een goed setje cdj 100's vermoed ik Hij las alles bij mij...erg fijn... Cdj 100's zijn in mijn ogen wel een stukje beter, behalve dat ze minder te vertrouwen zijn.. en minder lezen.. Op de 100's zitten effecten maar dat is echt het laatste waar je naar moet kijken lijkt mij.. Bij de 500 heeft pioneer de basis van elke cd speler terug weten te brengen in een perfect functionerend apparaat en dat word gewaardeerd Heb tot nu toe met de kleine cdj 500's slechtere ervaring dan de grote...maar wie weet veranderd dat ooit nog grtz, | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 3-3-2004 20:46 |
Je ervaringen met de 500 zijn anders dan die van mij. Op zich werken ze plezierig, maar betrouwbaar zijn ze zeker niet. Vooral de MK1 is een drama, met allerlei vastlopers en foutmeldingen. En alle cd's eten doen ze al helemaal niet. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
YoghurtStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-8-2002 Laatste: 6-8-2023 Berichten: 904 | 3-3-2004 20:49 |
Apart...noem ik dat... Ik moest namelijk avondje draaien in Club Gooiland ( dat is hier in de buurt de grootste club ) , en daar hadden ze een djm 600 staan met links een mk1 en rechts een mk2 waaruit ik concludeer dat er trouwens wel ooit 1 kapot moet zijn gegaan.. Maar die pakte werkelijk alle cd's, en waren super betrouwbaar...ondanks dat ze waanzinnig waren afgeragd door de toch niet zo te zien voorzichtige dj's die me voor waren gegaan.. grtz, | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 4-3-2004 02:13 |
Mijn mening -> Een CDJ500 koop je vandaag de dag alleen nog maar als je of een te groot huis hebt of van nostalgie houd. Anders ben je naar mijn mening niet helemaal 100% als je voor zo'n ding nog een klap geld neer gaat leggen terwijl er betere spelers zijn die goedkoper zijn. Just my 2 cents :) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
RemczeroStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-11-2002 Laatste: 26-2-2010 Berichten: 336 | 4-3-2004 07:31 |
Ik heb besloten om het NIET te doen ,want ik heb gister weer te horen gekregen dat hij nog steeds verhuurd was. Hebben jullie andere (betere) alternatieven om voor door te sparen? Ik heb de zoekfunctie op dit forum gebruikt. Veel goede dingen over de psx gehoort ,maar is ineens wel een bak duurder. Het zal waarschijnlijk tussen een psx gaan en een cdj 100.. Zoals dre ooit heeft gezegt is de psx een heerlijke pielbak voor thuis (funtcties ,het kan niet op voor het geld).,en aangezien ik hem thuis ga gebruiken denk ik dat dit hem dan word. Word nog flinke tijd sparen maargoed.Nu maar hopen dat hij t waard is Als jullie nog verder willen praten over de cdj500s hier in dit topic is dat natuurlijk goed ,maar voor mij hoeft t niet want dit word hem dus niet. Ik wil in ieder geval iedereen voor zijn reactie bedanken!! Reind ,wil je wat voorbeelden geven van spelers die goedkoper en beter zijn. Ik zie dat de gemini's ongeveer op E.250 nieuw beginnen. Dus ik geloof niet dat dat voor 150 euro gaat lukken? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-3-2004 11:03 |
Budget range tabletops: Kale bak om mee te mixen: Reloop RC-500 of de Gemini CDJ-20 (ik vind de eerste mooier maar de 2e is VEEL populairder). Enige effecten (maar naar mijn smaak net niet "je dat"): Reloop RC-600 of de Gemini CD-400X (ik vind de RC-600 mooier maar de 2e is iets populairder). Pielbak met veel functies: De PSX! Niet bedoeld als 's werelds meest betrouwbare productiemachine (hij wil heel af en toe wel eens goed vast komen te zitten softwarematig) maar wé oh wé wat kun je lekker pielen met dat ding (en dat voor dat geld). Rechttoe rechtaan budget werkpaardje: Pioneer CDJ-100. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |