Forum > Geluid

jamo proamp 300?

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
2-1-2003 12:31
hhm , staat 1 x180 watt rms zal neem ik aan 2 x 180 watt rms aan 8 ohm zijn dus geen 300,......
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-2-2025
3-1-2003 12:46
Aantal reacties verwijderd.

Het is HELAAS heel normaal dat de dozenschuivende OEM "merken" het niet zo nauw nemen met specificaties. Voorbeelden daarvan zie ik dagelijks (ja, helaas ook op m'n eigen site).

Wat we wel kunnen zeggen is dat ELKE fabrikant die dit doet eigenlijk zegt dat ze geen ene REET weten van hun producten (anders hadden ze de teksten wel goed geschreven).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 10-2-2025
3-1-2003 13:34
Ik denk eigenlijk dat de fabrikanten dondersgoed weten dat dat spul de opgegeven specificaties niet haalt, maar dat ze bewust jokken om een paar extra dozen te kunnen omzetten.

Voor alle kopers boven beginnersniveau maakt het niet uit. Die kopen die meuk toch niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
19-9-2003 17:41
Sorry dat ik dit topic na zo’n tijd weer omhoog schop, maar er worden nu toch wel erg snel conclusies getrokken!

Ik heb deze versterker nu zelf ook alweer een paar maanden en ik moet zeggen, het is ZEKER GEEN B-merk bak.
Dat de HiFi afdeling misschien niet al te best was, betekend ZEKER NIET dat de PA afdeling dat automatisch ook is, integendeel zelfs.
Ik vind het dan ook een beetje kortzichtig om dan ook meteen maar te gaan zeggen dat de PA ook niet al te best is als je er geen ervaring mee hebt, heb je wel ervaring, DAN pas kan je erover meepraten vind ik.

Een budget versterker is hel allerminst, want de PA apparatuur van Jamo is altijd ERG prijzig geweest, en heeft daar de kwaliteit ook naar.

Bij mij stuurt de versterker Dynacord CX14-PRO [3-weg] speakers aan, en ik moet zeggen, het klinkt voortreffelijk.
De versterker is [ondaks dat hij 2*200W RMS op 8Ohm is en de speakers 400W RMS op 8Ohm zijn] NIET de clip in te krijgen, en warm worden doet hij evenmin.
Laatst heeft hij helemaal vol open gestaan zonder iets van een mengpaneel of EQ ertussen, de clip ledjes gingen niet branden en hij bleef kraakhelder klinken [wat je bij sommige versterkers dus absoluut kan vergeten].
Een lange tijd achter elkaar doorstampen is dan ook helemaal geen probleem.
Wie het niet gelooft, kom kijken en luisteren zou ik zeggen!

Wat de wattages betreft:
2*200W RMS en 2*300W Maximaal op 8Ohm
2*300W RMS en 2*400W Maximaal op 4Ohm
Bridge in 8Ohm 520W piek, RMS weet ik niet precies.
Gelogen is het ook niet, want Jamo is GEEN dozenschuivend OEM merk wat maar wat getalletjes bij elkaar lult!!

Dat de PA afdeling van Jamo bij veel mensen niet bekend is logisch, want veel producten zijn er ook niet gemaakt, en na een aantal jaar zijn ze weer met de productie gestopt [jammer genoeg], en dus is het ook niet al te veel in omloop.
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 16-12-2024
19-9-2003 17:53

BobW schreef:

Bij mij stuurt de versterker Dynacord CX14-PRO [3-weg] speakers aan, en ik moet zeggen, het klinkt voortreffelijk.
De versterker is [ondaks dat hij 2*200W RMS op 8Ohm is en de speakers 400W RMS op 8Ohm zijn] NIET de clip in te krijgen, en warm worden doet hij evenmin.
Laatst heeft hij helemaal vol open gestaan zonder iets van een mengpaneel of EQ ertussen, de clip ledjes gingen niet branden en hij bleef kraakhelder klinken [wat je bij sommige versterkers dus absoluut kan vergeten].
Als de clip ledjes niet oplichten en de versterker niet warm word bij volle gain op je versteker, dan zijn of je clip ledjes stuk of het signaal is te zwak om je versteker volledig uit te sturen. ik denk dat het laatste bij jouw voorbeeld van toepassing is. want ALLE verstekers kan je in de clip jagen, door er maar voldoende signaal in te stoppen.

dus ik zou zeggen, zorg eens voor voldoende signaal en probeer het nog eens.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
BobWStandaard Lid
19-9-2003 17:55
1 x bewerkt. Laatst door BobW op 19-9-2003 17:57
De amp draait op vol vermogen met een bepaalde input [weet niet welke heb t wel eens op gezocht], dat krijgt hij van de CD speler ook, dat weet ik wel wink ;)
BobWStandaard Lid
19-9-2003 17:57
En hij word wel warm, maar niet extreem heet bedoel ik, zoui wel raar zijn als hij niet warm werd he razz :p
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 16-12-2024
19-9-2003 17:59
ik denk dat je cd spelertje wat te zwak is om een PA amp volledig uit te sturen. bij mij is dat namelijk nog niet gelukt.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
BobWStandaard Lid
19-9-2003 18:02
Ik heb het even nagezocht, de amp heeft voor volle power op 8Ohm 800MV nodig, de CD speler kan er maximaal 2V uitgooien bij uiterste pieken.
Dan moet het dus kunnen happy :)
Het gaat trouwens om een Kenwood DP3060 [HiFi] Cd speler.
KlunzVIP Lid
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 14-2-2025
19-9-2003 19:33
Jamo versterkers, ben ik ooit mee begonnen, en mijn aller eerste een jamo pro 200 wordt nog bijna wekelijks gebruikt als hoofdversterker op het hoog van een hitec set met daaronder crowns. Dit ding is nu een jaartje of 14 schat ik en heeft in al dietijd maar 1 keer een probleem gehad en dat was een afgeknapte potmeter omdat de volume knop eigenlijk te zwaar is. De 300 serie heb ik ook gehad, maar die heeft bij mij destijds na ongeveer een half jaar het leven gelaten en daar was ik niet treurig om want ik had alleen maar problemen met dat ding. Dit was overduidelijk een maandagmorgen exemplaar (die van mij dan) Verder goed spul hoor, die 200 heeft bij mij al op van alles gedraaid, van baskasten, tot brug geschakeld full range. en dan nu de laatst 10! jaar als hoogversterker in een 3 weg set. En ik ben er nog steeds blij mee. Maar de clip en temp leds zijn wel degelijk aan te krijgen, maar moeite moet je er idd wel voor doen.

klunzen zullen we razz :p
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)