Forum > Geluid

Akiyama

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-2-2004 23:36
Hij lijkt er inderdaad wel heeeeeeeeeeel erg veel op maarrrrrrrrrrrrrr.

Ik mis de mute knopjes boven de PFL knoppen. En naast de crossfader zitten ook nog 2 knopjes die op een magnedine voor zover ik weet niet zaten maar waren dat schakelaars waarmee je de X fader kon toewijzen (of ik moet er al die tijd met mijn schele harses overheen gekeken hebben).

Zou eigenlijk nog beter zijn als de Magnedine zijn als deze intern hetzelfde was -> Waarom -> Nou die irri mute knoppen zitten er niet op en die drukte je altijd in wanneer het niet moest :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
12-2-2004 23:41
nadeel. PFL gaat niet over de VU meter(en das toch wel zo makkelijk happy :) )
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-2-2004 00:49
Volgens mij kon je daartussen schakelen toch? PFL of Master?

Naja weet het niet eens meer om heel eerlijk te zijn. Ik ben iemand die het meerendeel met z'n gains mixt en de schuiven vol open laat staan. (slechte gewoonte ik weet het)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 13468
13-2-2004 11:08

DJ-Ipkiss schreef:

nadeel. PFL gaat niet over de VU meter(en das toch wel zo makkelijk happy :) )
Bij de Mag-10 en de DJ-65 zaten er VU meters per kanaal op!

Je kon alleen niet de master PFL'en maar dat was snel opgelost door deze terug te gooien naar een ongebruikt kanaal.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
13-2-2004 13:01
Ik zal eens kijken thuis of ik het blokdiagram nog kan vinden wat erbij zat.
Zo ja , dan zal ik je wel een kopie sturen, kan je kijken of het tafeltje intern ook hetzelfde is.
Ik weet niet zeker of ik het nog heb, maar ik ga een goede zoekpoging doen !
Misschien is het een alternatief voor de magnadine(omdat jullie die niet meer leveren)
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
13-2-2004 13:16

Dré schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

nadeel. PFL gaat niet over de VU meter(en das toch wel zo makkelijk happy :) )
Bij de Mag-10 en de DJ-65 zaten er VU meters per kanaal op!

Je kon alleen niet de master PFL'en maar dat was snel opgelost door deze terug te gooien naar een ongebruikt kanaal.
Dat weet ik. Ik had het over die PMX-500! Die heeft het beide niet happy :)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-11-2004 22:09
Heb allerlei topics doorgelezen over de discussies tussen de technics en de oem-bakken, de verschillen tussen de dit en de dat, ... Maar nergens heb ik echt de concrete verschillen gevonden tussen de Synq en de Acura. (vergeef het mij als ik niet grondig genoeg heb gezocht (wat ik toch raar zou vinden dit keer))

In feite zijn beide toestellen ongeveer even duur (synq = incl. element en acura niet) maar welke worden nu verkozen? Of welke worden het meest gebruikt of verkocht?
Ik zie mijzelf genoodzaakt om toch ooit over te gaan op turntables (zal nog wel een half jaar duren) en ik zou dan ook graag een van die OEM bakken proberen in plaats van de sl1200 van technics. (ik heb helemaal niks tegen dat apparaat want ik ben er zeker van dat de technics niet vanzelf overal de nummer 1 positie inneemt maar ik vrees dat velen (zowel beginnende, gevorderde als professionele dj's) zich teveel laten leiden door hun vooroordelen tegenover andere turntables en hun vaak te "lofvolle" preken over de technics.

* ter verduidelijking: ik moet niet persee turntables hebben omdat ik dat "cooler" of "echter" vind dan cd-spelers maar het is gewoon echt helemaal onmogelijk om op een legale manier aan de minder bekende techno te raken waar ik echt wel verder wil mee gaan. (ik hoopte dat ik gewoon lekker verder kon met cd's maar wanneer ik de liedjes op cd wil moet ik toch vynil kopen om te digitaliseren, ...)

Als het dus om turntables gaat zoals de Synq of de Acura of weet ik veel welke er nog allemaal in dat rijtje thuishoren. Welke is dan toch de ultieme draaibak? (als er natuurlijk al een ultieme draaibak is)

Greetz
wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
1-11-2004 22:16
zijn allemaal hetzelfde, lees deze revieuw www.aboutdj.nl/content/view/31/44/
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
1-11-2004 22:35
De synq heeft een line-uitgang tegenwoordig.
Waar zit de cut op dit apparaat?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-11-2004 09:56
Is het mogelijk dat die review door Reind is opgesteld?
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)