Forum > PC related Forum

nero

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-2-2004 22:18
Ok, ik heb nog een vraagje over nero.

Als je op een muzieknummer gaat staan en je kijkt bij eigensachappen, zijn de gegevens >Titel< en >Artiest< meestal ingevuld.
Maar nu neem ik zlef iets op, en dan heb je die gegevens niet, er staat alleen bij titel de naam van het bestand. Hoe krijg je het nu zo dat de titel er ook standaard bij staat?
En dan bedoel ik niet dat je het invuld in Nero, want daarna ben je dat dus weer kwijt.
Als je via verkenner in de eigenschappen kijkt, (uitgebreid) verschijnt er een scherm met allemaal extra bestandjes waar die gegevens zijn neergezet.
Als ik gewoon opneem en opsla, heb ik die extra bestandjes niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
12-2-2004 22:47
Die informatie haalt Nero uit de id3 tag van het mp3 bestand.

Open maar eens een mp3 met Winamp en klik op Alt + 3 (bovenaan). Dan kun je die gegevens aanpassen.

Maar zoals we weten, houd jij je audiobestanden als wave. Deze hebben echter niet zo'n tag. Het enige wat je dan kunt doen, is in de verkenner het bestand hernoemen. Als je een streepje (-) tussen artiest en track zet, is Nero 6 zelf zo slim om te zien dat het artiest - track.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-2-2004 23:12
ah, dan komt het idd omdat het in wave formaat is.
daar kan je dus geen tack bij zetten?
jammer sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
13-2-2004 09:59
Dat vind ik toch wel het mooie van mp3, je kan het stukken kleiner maken dan wav en zelf bepalen welke bitrate je gebruikt, dus welke kwaliteit, soms snap ik niet waarom mensen nog in wav zitten omdat je de bitrate zo hoog kan zetten dat het verschil tussen mp3 en wav niet meer hoorbaar zijn voor het menselijk oor.
En de ID3 tag is ook wel erg handig, maarja iedereen kent de voordelen van mp3 nou al wel denk ik.
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-2-2004 10:02

DJ.T schreef:

soms snap ik niet waarom mensen nog in wav zitten
Misschien omdat ik de cd's in mijn cdj 100 wil kunnen afspelen tijdens een show shocked 8O
we zitten niet allemaal de hele dag voor onze pc hoor wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
13-2-2004 10:04
Je kan toch gewoon je nummers in mp3 op je pc zetten en zodra je ze nodig hebt op cd brand je ze even, nero zet mp3 dan automatisch om in wav en kan het dus gewoon in je pio's afgespeelt worden.
Of mis ik hier nu iets?
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-2-2004 10:08
ja, de vertaalslag wil ik nu juist voorkomen, om de kwaliteit te bewaren.
Voor bewerking in Soundforge heb ik liever het geluid orgineel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-2-2004 11:29

DJ.T schreef:

Je kan toch gewoon je nummers in mp3 op je pc zetten en zodra je ze nodig hebt op cd brand je ze even, nero zet mp3 dan automatisch om in wav en kan het dus gewoon in je pio's afgespeelt worden.
Of mis ik hier nu iets?
Yep. Als je de bitrate op 256kbit zet dan mis je zo'n 80%. Je zult het niet (snel) horen maar je bent het wel voor altijd kwijt. Dus als je plek zat heb (en zeker gezien de huidige afmetingen van harddisk kun je dat wel stellen) dan is het eigenlijk onzinnig om eerst je auto in elkaar te vouwen en dan daarna in een hele ruime garage te zetten...

In een beetje brandpakket (zoals Feurio) kun je zat info kwijt voor elk wav bestandje. Wordt gewoon netjes in een externe database bijgehouden. Je kunt meerdere projectjes aanmaken, zoeken in databases etc. etc. etc. Wat Nero is voor Data (want audio is bij Nero nog steeds een ondergeschoven kindje) is Feurio voor audio.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
17-2-2004 22:17

DJ.T schreef:

Dat vind ik toch wel het mooie van mp3, je kan het stukken kleiner maken dan wav en zelf bepalen welke bitrate je gebruikt, dus welke kwaliteit, soms snap ik niet waarom mensen nog in wav zitten omdat je de bitrate zo hoog kan zetten dat het verschil tussen mp3 en wav niet meer hoorbaar zijn voor het menselijk oor.
En de ID3 tag is ook wel erg handig, maarja iedereen kent de voordelen van mp3 nou al wel denk ik.
tsja het mag dan wel niet zo een twee drie in een keer hoorbaar zijn maar als je er op gaat letten hoor je al gauw dat het hoog gaat sissen let maar eens op een hi-hat hoe die kan klinken als wav en mp3...Ga mij maar eens uitleggen dat je een track van 30mb hetzelfde kan laten klinken als een van 3mb??? Je bent dan wel degelijk wat kwijt, kwaliteit?

ik ken iemand die het verschil hoort tussen gekopieerde en legale cd's. En het verschil tussen een snel of langzaam gebrande cd. Terwijl hier het bestand niet eens van formaat verandert (extensie) Mp3 en wav geen verschil oke op een bitrate van 320kbs/sec klinkt het goed maar echt geen wav kwaliteit
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
18-2-2004 09:01
Tuurlijk ben je heel wat kwijt als je een nummer omzet van 30mB naar 3mB, maar ik kom maar weinig nummers tegen die 3mB zijn, dan heb je een kwaliteitje van 128kbps ofzo en dat is wel duidelijk hoorbaar.
Maar als je hem dus zo ript dat hij op 300nogwat kbps of misschien nog wel wat hoger komt te liggen, bespaar je een berg ruimte en het is vrijwel niet hoorbaar.
Sowieso denk ik dat de combinatie van geluidskaart en alle apparatuur ertussen ook zorgt voor een kleine geluids verarming?
Of hebben jullie echt voor tonnen aan geluid staan?
Ik moet zeggen dat ik dat niet helemaal zeker weet of het geluid zo blijft, natuurlijk als je met DAP staat wordt het geluid al stukken minder maar met de betere setjes?
En als het goed is ben je het niet kwijt want je hebt het altijd toch nog op cd? wink ;)
Dan is het misschien wel leuk om een keer goed te gaan luisteren, gewoon een muziekbestandje kopieren, de ene in wav laten staan en met de andere kijken hoe hoog de bitrate moet zijn voordat je (vrijwel) geen verschil meer hoort, kijk dan eens hoeveel ruimte je over houd.
Misschien is het wel de moeite waard?

O ja, en mensen die het verschil horen tussen een snelle en langzaam gebrande cd die kom je voor zover ik weet eigenlijk nooit tegen en als je ze eens tegen komt kan je er vrij weinig aan doen, het zou net zo goed kunnen zijn dat hij wat slechter is afgemixt.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)