Forum > PC related Forum

Sample Topic [ Voor Producing Software ]

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
2-2-2004 20:13
Ja, erg moeilijk te zeggen hoor. Van multitracks en consoorten heb ik echt geen kaas gegeten...

Zoals je zegt zijn er enorm veel apparaten op de markt, ik weet dan misschien meer dan anderen op dit vlak maar een mens kan niet alles weten nietwaar :)

Er zit toch een handleiding bij je disclab?

O ja en als je zegt wat voor muziek je wilt maken, of je een studio wilt bouwen en artiesten opnemen...
Wat je reeds hebt en wat nog niet, ...

dan kan ik je misschien wel helpen met het één en ander.

Nu is het een beetje gooien met de pet ernaar vind je ook niet?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
2-2-2004 20:35
daar zit wat in,vind je het goed als ik tzt daarover mail als ik alles op rijtje heb.
alvast bedankt
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
2-2-2004 20:48

fredje schreef:

daar zit wat in,vind je het goed als ik tzt daarover mail als ik alles op rijtje heb.
alvast bedankt
Je doet maar.

Normaal krijg je snel reply (hangt ervan af hoe lang het bericht wordt) maar nu kan het een beetje langer duren aangezien ik nog examens heb.
DJJDStandaard Lid
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
5-2-2004 13:21
Maar weer ontopic, als je bijvoorbeeld een mooie bass-sample wilt maken? Hoe begin je dan?
RademakersVIP Lid
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 21-11-2024
5-2-2004 14:54
Ik ga meestal uit van een reeds bestaande beat.

Met Soundforge verander ik de "sound" van de beat soms uren. Totaal onherkenbaar geworden, zelfs voor de maker van de desbetreffende beat. En belangrijker; de beat heeft "mijn sound" meegekregen.

Maar je kunt ook van andere samples uitgaan. Zo heb ik ook een aantal stemmen zolang bewerkt tot er een beat uitkwam. Of in Reason met een synth. Ergens van het internet afplukken, op één van de vele sites waar dat toegestaan is.
In Reason zitten er al veel in de Soundbank op je te wachten.

Wat ik ook regelmatig toepas is een aantal beats tegelijkertijd afspelen. Zodat bijv. 12 beats samen klinken als één nieuwe beat (niet alle beats klinken met elkaar).

Steek er tijd in.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)