Forum > Opmerkingen

oude topics kicken

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
21-1-2004 14:05

teacher schreef:

Ik ben zelf (al jaren overigens) moderator op het Computer!Totaal forum.
Leuk forum kom ik de laatste tijd ook erg vaak.
De optie die Tom oppert vind ik geen goed plan, hierdoor leg je de lat te hoog (imho dan).
Actiever modereren (meer mods? Er zijn wel een aantal VIP leden die dit zou zouden kunnen doen) is een betere optie.
Ik denk dat het principe wel leuk is, maar een week is toch wel wat lang. 3dagen lijkt mij genoeg. En bij teveel mods raak je het overzicht ook kwijt, dus ik denk dat je daar een beetje mee uit moet kijken.
Maar dat is MIJN mening...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
21-1-2004 14:18
Het aantal grappenmakers (bijv. mensen die de boel vervuilen met onzin posts om stemmen voor een spelletje te krijgen) is erg klein. Naar mijn idee te klein om daarvoor grote barrières in te voeren voor nieuwe leden.

Ik ben ook geen voorstander van teveel mods. Die werken dan weer langs elkaar heen. Bovendien is niet iedere mod even streng, zodat de duidelijkheid van het forum-beleid er niet beter op wordt.

Wat ik goede ideeën vind:
1. Wachtwoord per e-mail, eventueel met kleine vertraging (week lijkt me te lang)
2. Waarschuwingsscherm bij kicken van oude topics
3. Automatische [TK]/[GZ] in tweedehandsforum (verplicht aankruisen vóór versturen van de post)
4. Eventueel een wachttijd van 1-2 weken voordat een forummert iets kan posten in het tweedehands-forum.

Voor de rest gaat het best goed op het forum, vind ik.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
21-1-2004 14:35

Victor schreef:

Wat ik goede ideeën vind:
1. Wachtwoord per e-mail, eventueel met kleine vertraging (week lijkt me te lang)
2 dagen is ook genoeg, het gaat er om om de impuls weg te nemen.
Voor de rest gaat het best goed op het forum, vind ik.
Vind ik ook happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
21-1-2004 15:51
Je kan best meerdere mods hebben die een aantal subfora beheren. Wat ik nu zie is dat Tom en Victor zo'n beetje alles bij moeten houden. Neem er een paar mods bij en geef ieder 2 of 3 fora.

Voor evt overleg maak je gewoon een verborgen mod-forum.

Maar goed; just my thoughts...
I'm a man... I don't read manuals.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
21-1-2004 16:21
Je kan ook het ook zo maken dat je in het profiel alles moet in vullen anders krijg je geen toegang tot het forum.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
21-1-2004 16:26

teacher schreef:

Je kan best meerdere mods hebben die een aantal subfora beheren. Wat ik nu zie is dat Tom en Victor zo'n beetje alles bij moeten houden. Neem er een paar mods bij en geef ieder 2 of 3 fora.
Natuurlijk hebben we Dré ooknog. Maar die heeft het (momenteel) erg druk met de verhuizing ed. En het grappige is dat het verder wel ongeveer gaat zoals jij dat zegt.
Er zijn 3mods en alles is onderling verdeeld. En de verborgen modsectie bestaat ookal.
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
21-1-2004 18:27
We werken met drie moderators,
we kennen elkaar redelijk,
we door onze eigenschappen vullen elkaar keurig aan,
we hebben prima afspraken over onze niet geschreven regels,
En we zijn het (bijna) altijd met elkaar eens.
Wat valt er nog te wensen happy :)

Victor de aardige,
Tom de strenge,
En Dré de rigoreuze wink ;)
laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
21-1-2004 19:27

Roytje schreef:

Natuurlijk hebben we Dré ooknog. Maar die heeft het (momenteel) erg druk met de verhuizing ed. En het grappige is dat het verder wel ongeveer gaat zoals jij dat zegt.
Er zijn 3mods en alles is onderling verdeeld. En de verborgen modsectie bestaat ookal.
Oki.. Dré doet idd (te?) veel. Maar goed; ik zie iets waar ik me mateloos aan erger en ik probeer mee te denken over de oplossing. Verder hebben we op het C!T forum met dezelfde problemen te maken (gehad)....

t.
I'm a man... I don't read manuals.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
21-1-2004 19:46
Een stressbal naast het toetsenbord doet wonderen (en kan een hoop doktersrekeningen (koppen weer op rompen terugplaatsen) voorkomen). laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
21-1-2004 20:03

Dré schreef:

Een stressbal naast het toetsenbord doet wonderen (en kan een hoop doktersrekeningen (koppen weer op rompen terugplaatsen) voorkomen). laugh :D
is niet RSI bevorderlijk, dus kost weer doktersrekeningen :>

Maar ik weet niet hoor, maar het aantal oude topics die omhoog worden gekickd vind ik niet explosief hoog eigenlijk... ja, je kan er wat aan gaan doen, maar ding zoals veel meer mod's en 1week wachten voor aanmelden(wat ook veel "goede" mensen afschrikt naar mijn idee), lijken me geen goed idee... En ook het idee om je hel profiel in te vullen niet, er is ook nog een factor privacy voor velen. Een werkend emailadres daarentegen is wel een goed idee.
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)