Forum > PC related Forum

Met fruity loops 4 effecten maken?

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
17-1-2004 19:16
gebruiksaanwijzing is vast ook wel ergens te downloaden hoor wink ;)
maar meestal zijn die dan ook nog onduidelijk enzo zodat je dan alsnog een topic zou moeten openen...
Martijn de JongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2001
Laatste: 2-11-2005
Berichten: 23
20-1-2004 16:02
Hoi,

Je kunt per maat het tempo instellen door met de rechtermuisknop op het tempodisplay te klikken, gevolgd door edit. Fade in en fade out kan op een gelijkwaardige manier gedaan worden of door simpelweg in pianoroll de velocity aan te passen. Je kunt ook in het effectrack een peak-controller opnemen en deze koppelen aan een instrument. De bemating in dit spoor kan tesamen met juiste attack een prachtig gate-effect vormen. Ook interessant is het opnemen van een free-filter in het effectrack en deze koppelen aan een acid-sound (3x Osc, Ts404) en dan de cutoff-knop te varieren op de eerderbeschreven wijze voor tempo. Het is echt een kwestie van uitproberen, hoewel de verschillende turorials de verschillende zaken goed beschrijven. Ik ben er evenwel vanuit gegaan dat jou FL4 dezelfde mogelijkheden bevat als FL3.

Met FL kun je best lekkere trance/dance muziek maken, mits de juiste instrumenten en samples samengesteld, gecombineerd met een overdaad aan effecten als LFO.

Groeten Martijn
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
14-11-2004 17:08
Heey ik gebruik ook fruity loops is egt een fijn programma maar ik wil zo'n egte trance maken zoals wat special d bijvoorbeeld in zijn liedjes heeft.Ik hoop dat dat gaat met fruity loops.Wie kan mij helpen?
Ik zou et heel graag willen weten.
Met vriendelijke groet
dj_vincent
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-11-2004 15:40
Dit is echt niet zomaar een kwestie van simpele uitleg. Hiervoor moet je ten eerste creatief en muzikaal genoeg zijn om eigen melodieen en partijen te componeren. Dan komt nog het programmeren van de synthesizers. Weet niet in hoeverre software als Fruity Loops daarvoor geschikt is. "Artiesten" als Special D. gebruiken toch veelal hardware synths en drumsynths voor de echte volle en scheurende leads. Wel aangestuurd door een software-sequencer uiteindelijk, zoals Cubase of Logic.

De meesten die Fruity Loops gebruiken, gebruiken het vooral voor het sleur-en-pleur werk van loops/samples. Voor originele tracks zul je toch echt zelf aan het componeren en programmeren van synths moeten gaan.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)