Forum > Geluid

DBX driverack 260 vs LEM dx26+

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
25-12-2003 12:37

ivo2 schreef:

DBX driverrack 206 VS LEM dx26+
Ik ben van plan één van de twee aan te schaffen.
Heeft er iemand advies? of kan mij de voor en nadelen van de twee noemen.
Zelf heb ik de LEM DX26 en ben er ook tevreden mee. Naast de LEM DX26 gebruik ik ook de Behringer DEQ2496. DBX staat over het algemeen heel goed bekend, maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb kort geleden anderhalve week met een Behringer DCX2496 gestoeid en deze bevalt me beter dan de LEM DX26, en is daarbij ook nog wat goedkoper. Zo is de ruis een stuk minder, zijn de uitgangen flexibel te configureren, Limiter, compressors, dioverse EQ's maar het mooiste vind ik nog de dynamische EQ's waarmee je voor kleinere gebeurtenissen fysiologische geluidssterkte regeling mee kunt simuleren zodat de klank bij lagere geluidssterktes veel aangenamer wordt terwijl bij hogere geluidssterker de boxen dieper lijken te klinken.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-12-2003 13:25

TCMC schreef:

Zelf heb ik de LEM DX26 en ben er ook tevreden mee. Naast de LEM DX26 gebruik ik ook de Behringer DEQ2496. DBX staat over het algemeen heel goed bekend, maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb kort geleden anderhalve week met een Behringer DCX2496 gestoeid en deze bevalt me beter dan de LEM DX26, en is daarbij ook nog wat goedkoper. Zo is de ruis een stuk minder, zijn de uitgangen flexibel te configureren, Limiter, compressors, dioverse EQ's maar het mooiste vind ik nog de dynamische EQ's waarmee je voor kleinere gebeurtenissen fysiologische geluidssterkte regeling mee kunt simuleren zodat de klank bij lagere geluidssterktes veel aangenamer wordt terwijl bij hogere geluidssterker de boxen dieper lijken te klinken.
TCMC
Het "leuke" van de Behringer is natuurlijk de derde ingang (eventueel handig om je monitorset mee aan te sturen.) Met een prijs rond de 500euro kan hij interessant zijn. (Hoe hij verder technisch is durf ik niet te zeggen)

Er kan een andere reden voor zijn, maar
het zal mij niets verbazen als er binnenkort een opvolger voor de dbx komt, momenteel is de prijs wel erg aantrekkelijk (600Euro)

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-12-2003 15:31
Het spijt me, maar de Behringer processor zou er bij mij niet inkomen. Zo'n apparaat is het hart van je systeem en moet gewoon perfect zijn. Bij Behringer heb je geen ondersteuning of back-up. Als ik de fouten hoor die in andere Behringer apparaten zitten zal het waarschijnlijk voor deze processor ook niet helemaal lekker zitten.

Hij is dan misschien goedkoop, naar mijn mening om die reden toch het geld niet waard. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
25-12-2003 16:14
Ik geef Victor helemaal gelijk.

Er zijn enkele zaken waar ik niet op zal bezuinigen. Of in ieder geval erg bedachtzaam.

- Mengtafels en Processoren.

Mocht er hier wat mee misgaan ben je het zaadje.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
13-11-2008 17:42
Hallo,

Was het nou ook mogelijk om een microfoon aan te sluiten bij de lem dat hij zelf alles insteld? Net asl bij de dbx. Kan het zogauw niet vinden in de handleiding dus lijkt mij van niet.
I Love House Music!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
13-11-2008 18:47
Voor zover ik weet heeft LEM geen RTA optie.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)