Forum > Algemeen Forum

Te doen bij brand

(149 reacties. Pagina 2 van 15)
Moderator(s): Dré
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
16-12-2003 16:55
Maar als je bij een redelijk grote drive-in werkt,
is het dus ook handig om b.v. je EHBO te hebben.
Ik moet hem namelijk toch halen. sad :( [ Van mijn ouders]
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
16-12-2003 17:02
Kijk eerst even goed wat er aan de hand is
Maar zet in ieder geval niet bij het minste geringste het geluid uit!
Bij een school bij ons in de buurd was een schoolfeest en e2 gingen 2 Mensen vechten.
de DJ zag dat en deed meteen het geluid uit.
Het geluid was nog geen 2 seconde uit of de ruzie was alweer gesust(er sprong een meisje tussen)
Niemand snapte waarvoor de muziek uitging(behalfe de 5 mensen die de "vecht partij" hadden zien gebeuren...)maar die wisten ook niet zeker of het daarom was))
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
16-12-2003 17:10

djpattim schreef:

Dus het belangrijkste is dus rustig blijven, en kalm handelen.

En wat te doen bij vechtpartijen, alcoholvergiftiging. e.d.
Lekker laten uitvechten?
Je kan er zelf beter niet tussen gaan staan. Als er eventuele portiers zijn die om hulp vragen. Zij zijn ervoor om dit soort dingen op te lossen. Ga er jezelf niet in mengen, zeker als er portiers aanwezig zijn. Zijn die er niet, en het loopt echt uit de hand, dan zou je jezelf in het gevecht kunnen mengen.

Bij alcholvergiftiging meteen de Ambulance bellen. Uiteraard moet je het slachtoffer 1e hulp geven.

Over brand: Voordat je komt draaien eerst kijken waar de uitwegen zijn. Stel ook in je voorwaarden dat de accomodatie waar je moet draaien brandveilig is. Bordjes (verlichte zijn naar mijn idee verplicht) boven de (nood)uitgangen, brandslang, meerdere brandblussers, goede vluchtwegen.

Neem zelf ook een brandblusser mee, stel dat er een versterker in de brand vliegt, kan je het meteen bestrijden, en kan je eventuele verdere beschadigingen voorkomen.
Neem, als jezelf dat niet in gevaar brengt, je cd-koffer mee. Versterkers, cd-spelers, EQ's, zijn allemaal te vervangen.
Zorg dat het gewoon veilig is voor iedereen in de zaal, maar ook voor jezelf.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
16-12-2003 17:12
Als je je versterker gaat blussen trek dan wel eerst even de stroom eruit anders maak je gelijk kortsluiting bij de andere versterkers in je rack.
Dat is niet helemaal de bedoeling he laugh :D
Darth Crossfader
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
16-12-2003 17:16
Want ik heb een keer een vechtpartij gehad... en niemand deed iets. Toen heb even de Mag-lite gebruikt voor een doel waar hij eigenlijk niet voor gemaakt is happy :)

Is het een optie om in je voorwaarden te vermelden dat de ruimte brandveilig MOET zijn?

De stroom, lijkt me idd wel handig jah.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
16-12-2003 17:19

djpattim schreef:

Is het een optie om in je voorwaarden te vermelden dat de ruimte brandveilig MOET zijn?.
Dit kan je in je Algemene Voorwaarden vermelden, uiteraard is het geen noodzaak. Maar als je een café binnen loopt waar je moet draaien, je ziet geen vluchtwegen, denk je toch bij jezelf, is dit eigenlijk wel veilig?
Ik ben liever mijn hele apparatuur kwijt, dan mijn leven. Als je dood bent kan je helaas toch niet meer draaien sad :(
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
16-12-2003 17:40
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 17-12-2003 00:24
O ja, las je een blussertje koopt, neem dan geen poederblusser!
Als je daar mee blust kun je ales wat er mee in kontakt is gekomen dag dag zeggen.

Een koolzuursneeuw blusser kun je op onder stroom staande app. spuiten.
een stekker er uit trekken kost veel te veel tijd, en je loopt nog eens extra kans op verbranding.

In elke zaal waar legaal mensen samen mogen komen, hangen meerdere blussers en slangen.
onthoud de plaatsen waar ze hangen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
16-12-2003 17:48
je kan kleine schuimblussers kopen in de bouwmarkt met zo'n ophangingtje en je schroeft um zo in een case. als je ergens draait word dat ook gewaardeert...
over agressie, ik heb iemand zich af zien reageren op een van onze woovers...hou je dan maar rustig..
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
16-12-2003 17:49
Meestal hangen er een aantal blus apparaten ja, wist alleen niet dat je schuim gewoon over spullen heen kon spuiten zonder kortsluiting te maken, schuim is toch immers ook een mix waar water bij zit?
Als er geen hand blusser vlakbij de plek waar wij als drive-in staan hangt, dan pakken wij er meestal eentje uit de zaal of een andere plek waar er toch meerdere hangen en waar wij alsnog zicht hebben om dat ding tegebruiken op de plek waar hij voor bedoeld is en dus niet eentje uit de keuken gappen zoals mijn collega een keer deed laugh :D , dan zit de keuken zonder en dat vind ik toch wel een risico plek.
Dat ding zetten we gewoon naast ons neer en staat dan lekker binnen handbereik, je weet maar nooit wat er fout kan gaan en publiek is meestal toch te bezopen om ermee om te gaan en al helemaal om eerst nog de gebruiksaanwijzing te gaan staan lezen.
Darth Crossfader
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
16-12-2003 17:53
schuim dekt brand af, zonder zuurstof geen vuur laugh :D als het goed is is de spanning er allang al af als er sluiting is..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)