Forum > Algemeen Forum

Goede/slechte DJ's??

(134 reacties. Pagina 2 van 14)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
16-12-2003 15:22
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens.... wink ;) En inderdaad ook wat die mooie vrouwen betreft sad :( hahaha laugh :D
Beauty hides in the deep
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-12-2003 17:42
alsof GOED draaien van beatmixen af hangt sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-12-2003 17:53
Ik ben benieuwd hoeveel pagina's post we dit volhouden voordat er ruzie komt, dat gebeurt namelijk steeds als we gaan praten over wat nou iemand een tot goede dj maakt razz :p .
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-12-2003 00:01

Tom schreef:

alsof GOED draaien van beatmixen af hangt sad :(
Ben ik met je eens Tom, maar vind wel dat je jezelf pas echt dj mag noemen als je o.a. goed kan beatmixen. DJ staat voor Disk Jockey, en vroeger was je ook niet meer dan een plaatjesdraaier, maar vind tegenwoordig toch wel dat je de naam dj moet verdienen door ook goed te kunnen beatmixen indien nodig. Overigens is deze post absoluut niet om een negatieve discussie uit te lokken wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
18-12-2003 00:14
Ik vraag me, af na zoveel jaar,
wat ik dan ben shocked 8O
Gelijk door zo'n post een identiteiscrisis.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-12-2003 10:14

djBjorn schreef:

Waar ik me soms heel erg over verbaas is het aantal slechte dj's dat draait in (redelijk) grote tenten! (ik bedoel geen club/house discotheken maar meer
Bedoel gerust ook maar club/house discotheken hoor sad :(
Zelfs daar vind je DJ's waarvan je afvraagt: hoe begod zijn zij kunnen doorbreken shocked 8O. En het omgekeerde is ook waar: ik ken mensen die heel wat beter draaien dan ik en die er maar niet lijken in te slagen ergens ook maar een beetje voet aan wal te krijgen. 't Zit soms vreemd in elkaar, geloof me!

Gupy schreef:

Als je elke weekend voor de zefde mensen staat te draaien, dan gaat de lol er toch wat vanaf. Het is idd onmogelijk om avond weer iets anders te verzinnen en een eentonige draaistijl is ook niet acceptabel.
Het heeft zijn twee kanten hé: enerzijds is het inderdaad niet makkelijk elke week vernieuwend te zijn, maar anderzijds heb je elke week een vast publiek waardoor je weet waarmee je ze op de dansvloer krijgt en (wat heel leuk is als DJ) je kunt ze gaandeweg nieuwe genres leren kennen zonder dat ze het zelf beseffen laugh :D. Na een periode merk je dan plots dat je praktisch gans de avond JOUW genre draait t.o.v. een tijd ervoor waar ze niet eens reageerden op dat soort muziek... en ze beseffen het niet eens laugh :D

DJ Tim schreef:

maar vind wel dat je jezelf pas echt dj mag noemen als je o.a. goed kan beatmixen.
Niet mee akkoord. Beatmixen is een vorm van DJ zijn, net zoals het start-stop-mixen! Ik heb mensen horen start-stop-mixen waarvan ik plat achterover viel!! Mss ben ik een uitzondering wanneer ik zeg dat ik evenveel respect heb voor een start-stop-DJ als een beatmixer als een turntablist... elk zijn stijl, zolang je WAT je doet ook GOED doet!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
18-12-2003 11:12

DSalembier schreef:

maar anderzijds heb je elke week een vast publiek waardoor je weet waarmee je ze op de dansvloer krijgt en (wat heel leuk is als DJ) je kunt ze gaandeweg nieuwe genres leren kennen zonder dat ze het zelf beseffen laugh :D.
Helemaal mee eens!
Dat noemde ik vroeger altijd het kneden van je publiek.
Wij hadden altijd een plugplaat.
Dat was (naar ons inzien) een nieuwe plaat die ondergewaardeerd werd. Die draaiden we dan met alle Dj's (Vrijdagavond, zaterdagavond, zondagmiddag en avond) ieder heel uur.
Op die manier werd het dan meestal wel een hit, en had je er een lekkere plaat bij die niet altijd in de top 40 stond, zodat je je als discotheek een beetje kon onderscheiden.

En in de praktijk is het wel voor gekomen dat wij (volgens ons uiteraard) er de oorzaak van geweest zijn dat sommige platen echt ddoorgebroken zijn.
We draaiden in Monnickendam, dat is dicht bij Amsterdam,
en onbekende hits werden dan ook aangevraagd in de sene in Amsterdam, en soms een paar weken later hoorde je die dingen dan ineens op de radio shocked 8O

Voorbeeldjes: Lime - you're love (probeer maar eens wink ;) ) en Pig bag (nog steeds goed)
Hadden wij al een half jaar als hit voordat het in Nederland wat werd.

ps. word een leuke discussie zo!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
27-12-2003 17:24
Haha, zo wordt het inderdaad erg interessant. Ik ben het wel met jullie eens dat je niet per definitie goed moet kunnen beatmixen, maar het 'start-stop'-werk blijkt voor sommigen ook al lastig zat te zijn... sad :(
Mjah, iedereen heeft het op een manier moeten leren he! wink ;)
Beauty hides in the deep
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
27-12-2003 20:55

Sjapper schreef:

Haha, zo wordt het inderdaad erg interessant. Ik ben het wel met jullie eens dat je niet per definitie goed moet kunnen beatmixen, maar het 'start-stop'-werk blijkt voor sommigen ook al lastig zat te zijn... sad :(
Mjah, iedereen heeft het op een manier moeten leren he! wink ;)
start-stop IS niet makkelijk, als je het tenminste goed wilt doen! En je hebt gelijk: iedereen moet het érgens leren... maar toch niet voor publiek?? shocked 8O
De uitgaansscene ligt al op zijn kont, de minste misstap voel je maandenlang nazinderen, dan ga je als DJ toch geen zulke risico's nemen?
Ik wil niemand aanvallen, maar ik blijf bij mijn standpunt dat je eerst PERFECT technisch in orde moet zijn (is dat nu startstop of beatmix of turntablisme) vooraleer je ermee naar buiten komt! Want wanneer je buiten komt, komen er nog héél wat nieuwe problemen hun kop opsteken: muziekkeuze, publiek aanvoelen, holle zalen, vertragingen van het geluid, stress, warmte, druk, concurrentie, ...

dus, aan al wie denkt er klaar voor te zijn omdat ze al enigszinds kunnen mixen: denk twee keer na vooraleer je naar buiten komt, want eenmaal je je naam verpest hebt, zul je het moeilijk hebben om die terug goed te maken! Beter om een jaar of twee te wachten en dan perfect naar buiten te komen!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
Berichten: 47
27-12-2003 23:51
Je hebt helemaal gelijk Dsalembier, alleen de praktijk is helaas anders... al zou iedereen t doen zoals jij zegt zouden we DJ's te kort hebben in Nederland sad :(
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)