Forum > Algemeen Forum

dj's gezocht

(158 reacties. Pagina 2 van 16)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
17-10-2003 21:42
ik bedoelde dus dat deze advertentie er sinds gister staat en er nu 4 aanmeldingen binnen zijn, dit belooft misschien wel wat niet? We hebben zowiezo al 1 dj waar wij zeker een contract mee willen afsluiten, geloof dat deze hier ook op het forum te vinden is.

[edit] nog ff over dat zwart-wit werken, wij werken zwart. Wij willen eerst kijken of het allemaal een beetje gaat lopen en dan dat we een officieel bedrijf kunnen worden [edit]
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
17-10-2003 21:55
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 18-10-2003 09:22

roberto schreef:

wij werken zwart
Heel profi, de volgende vragen kun je van kroegbazen verwachten:
Kunnen wij een schriftelijke bevestiging krijgen?
Bent u verzekerd?
Hoe zit het met de belastingafdracht van de dj?
enz.
Als je zwart werkt denk ik niet dat je veel echte dj's kan interesseren voor jouw bemiddelingswerksad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RobertoStandaard Lid
17-10-2003 22:03
wij geven dj's een kans misschien wel meer te gaan draaien. Het gaat er hier niet om of ze ons wel of geen kans geven. Wij willen ons ook nog niet richten op discotheken en grote feesten, wij willen ons richten tot gewoon schoolfeestjes enzo. Wij geven de dj's zo een kans om wat meer te draaien en ervaring op te doen.

Natuurlijk is het niet super dat we nog geen kvk en dat soort spul hebben. Maar ik ben 14 en mijn vriend 15, en Jocha van 19 zou ons best een keer willen helpen als wij een beetje vast zitten. Wij zijn ook nog geen super bedrijf, we willen het alleen proberen.
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
18-10-2003 00:43
Op zich is het initiatief goed..

Waar ik wel een beetje mee zit is dat er tegenwoordig te makkelijk zulke dingen ondernomen kunnen worden. Internet biedt mensen de kans zich zo professioneel te profileren. En zo makkelijk een grote doelgroep te bereiken dat klanten je voor dusdanig professioneel kunnen aanzien.
Echte boekings agency's zijn niet voor niets zo duur.

Maargoed. Terug naar jouw situatie.
Live draaien is veel moeilijker dan lekker rustig thuis. Op zich is het leuk dat zulke beginners een kans kunnen krijgen live te draaien. Maar ik vraag me dan toch af in hoeverre ze echt een feest aan de gang kunnen houden.
Maar goed... wat weet ik er vanaf.. Ik ben geen echte house-dj..
JochaEx Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
18-10-2003 09:21
Live draaien is veel moeilijker dan lekker rustig thuis. Op zich is het leuk dat zulke beginners een kans kunnen krijgen live te draaien. Maar ik vraag me dan toch af in hoeverre ze echt een feest aan de gang kunnen houden.
Maar goed... wat weet ik er vanaf.. Ik ben geen echte house-dj..
Waarom zegt iedereen dit toch???? ik word daar echt een beetje ziek van, het lijkt af en toe wel of jullie die kids van 14/15/16 willen afschikken. Jullie hebben toch ook allemaal je eerste feest gehad, de eerste keer dat je voor een groot publiek moest draaien, de eerste keer dat er iets fout gaat. Laat hun dat zelf ondervinden en steun ze liever dan altijd maar af te lopen zeiken op wat ze niet kunnen. Je kan ze beter wat tips geven enz enz.

p.s ben zelf begonnen ( 110% wit ) en heb die jongens gevraagd om me te komen helpen als leerproces voor hun. Ik heb nog nooit zoveel leuke reacties gehad van klanten die het ontzettend waarderen dat ik die jongens een kans geef. Ze staan ook stuk voor stuk verbaas dat die jochies van 14 een feest kunnen maken waar jij verstelt van sta.

Wou ik even kwijt. Nu weer Back2topic
"Jocha"
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
18-10-2003 09:53
Het initiatief is wel leuk, maar wat Reemski ook al zei: hoe serieus is het. Iedereen kan zoiets wel gaan doen.

En ik vind het ook wel ok dat jongens van 14/15/16 initiatief tonen, want ik wilde ook wat bereiken op die leeftijd en dat is nog niet eens heel lang geleden, maar het vervelende is dat je als je met zo'n opzet komt en dan ook nog eens in een bepaalde leeftijdscategorie valt, je niet heel serieus wordt genomen.

Voor een serieus boekingsbureau komt er heel wat meer bijkijken, een ondernemersplan, kvk, geld, kennis, een evenementenstudie of iets in die geest etc. etc. etc. shocked 8O
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RobertoStandaard Lid
18-10-2003 10:07

DJ Tim schreef:

Het initiatief is wel leuk, maar wat Reemski ook al zei: hoe serieus is het Iedereen kan zoiets wel gaan doen.
heel serieus, ik ben ook heel erg serieus met onze drive in show bezig. Kan dat niet als je 14 bent?
Voor een serieus boekingsbureau komt er heel wat meer bijkijken, een ondernemersplan, kvk, geld, kennis, een evenementenstudie of iets in die geest etc. etc. etc. shocked 8O
we zijn bezig met een "ondernemersplan" hoe gaan we alles aanpakken, wij willen ook nog helemaal geen evenementen organiseren met dj's van ons. Wij willen de dj's een kans geven meer te laten draaien, hoe klein de feestjes dan ook zijn daar leren ze juist van!

Als een kleine drive in show van 2 ventjes van 14 een boeking heeft moeten zij ook de geld zaakjes regelen. Hoeveel krijgen wij ervoor blablabla dat moet bij ons nu ook, maar alleen dan niet wit.
DJ TimStandaard Lid
18-10-2003 10:38

roberto schreef:

heel serieus, ik ben ook heel erg serieus met onze drive in show bezig. Kan dat niet als je 14 bent?
Tuurlijk wel, als je nu al serieus bezig bent, komt dat je later alleen maar ten goede wink ;)
we zijn bezig met een "ondernemersplan" hoe gaan we alles aanpakken, wij willen ook nog helemaal geen evenementen organiseren met dj's van ons. Wij willen de dj's een kans geven meer te laten draaien, hoe klein de feestjes dan ook zijn daar leren ze juist van!

Als een kleine drive in show van 2 ventjes van 14 een boeking heeft moeten zij ook de geld zaakjes regelen. Hoeveel krijgen wij ervoor blablabla dat moet bij ons nu ook, maar alleen dan niet wit.
Zoals ik al zei: ik vind het een prima initiatief, maar wees ook niet te naief, ik weet niet of er veel serieuze beginnende dj's willen draaien op feestjes die zo kleinschalig zijn dat het bijna geen feestjes te noemen zijn.
Daarnaast zijn er natuurlijk veel dj's op dit forum die zelf hun contacten hebben en heel gemakkelijk buiten een "boekingsbureau" zoals dat van jullie omkunnen. En ik denk dat het segment waar jullie je op richten nauwelijks poen heeft. Als dj wil je (tenminste ik wel) al minimaal iets van 100 euro op een avond (en dat is voor mij al vriendendienst) en dan smijten jullie daar nog eens 20 bovenop, gaan mensen dat wel betalen? En daarnaast moet er profi spul staan, gaan mensen dat er nog eens bij betalen? Nu realiseer ik me ook dat beginnende dj's minder zullen vragen, dus denk ik dat mensen het dan misschien wel betalen. Maar denk dus niet dat je hier rijk van zult worden, het moet puur hobbyisme zijn.

Niettemin, zie dit alstjeblieft niet als een aanval wink ;) want ik vind dat jullie spirrit hebben, maar denk nog ff heel goed na en verplaats je goed in de wereld van het publiek maar ook in dat van de dj, zowel financieel alsook de gedachtengang.
RobertoStandaard Lid
18-10-2003 10:59
beste dj tim,

wij doen het inderdaad niet om rijk van te worden, maar omdat het leuk is. Wij vragen ook wel meer dan dat mensen kunnen voor een huiskamer feestje, want dat is voor de dj ook niet leuk. We gaan nu even uit van schoolfeestjes en van die grootte.

maar tim je hebt zeker geen interesse? razz :p
DJ TimStandaard Lid
18-10-2003 11:07

roberto schreef:

maar tim je hebt zeker geen interesse? razz :p
Ik heb altijd interesse om ergens te draaien, maar let wel:

-Ik ben geen beginnende dj
-Ik heb geen Tiesto tarief maar ik kost wel centjes
-Ik draai altijd op goeie spullen en niet op snarenbakken, mengpanelen zonder gescheiden toonregeling, etc. etc.

Laat me maar per mail weten of je bovenstaande gegevens ok vind.

Terug naar forum Afgesloten topic